כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סיפור מוזר

לבנון: אמריקאי נעצר בחשד שעבד עבור עיתון הארץ

עיתון הארץ מכחיש כי יש לו קשר לעיתונאי אמריקאי שנעצר בלבנון בחשד כי הוא עובד עבור עיתון הארץ אותו הם מכנים "עיתון אויב ישראלי". שידור חי מהמחאות במדינה שעלה בדף הפייסבוק של 'הארץ', הוביל את כוחות הביטחון אליו והוא נעצר ונחקר

לבנון: אמריקאי נעצר בחשד שעבד עבור עיתון הארץ
ההפגנות בלבנון צילום: צילום מסך

‏אתמול שידר דף הפייסבוק של עיתון 'הארץ' שידור חי מהמהומות בביירות לבנון. אחרי שהדבר התגלה למנגנון הביטחון הלבנוני, הם איתרו את מקור השידור, עצרו את האדם שהעביר ועצרו את האדם שאחראי לכך לחקירה.

מהחקירה עלה, כי מדובר בעיתונאי אמריקאי הגר בשכונת עין מרייסה בביירות. הוא הועבר לחקירה ע"י המודיעין הצבאי. כך מדווח אלי כרמלי בחשבון הטוויטר שלו.

אתר "הארץ" דיווח, כי האיש זוהה כניקולס א. והוא נעצר לתשאול שבמהלכו הסביר שהוא פרילנסר. לפי דיווחים בלבנון, העיתונאי בן ה-24 טען שהוא עובד זה כשנה עבור ערוצי תקשורת ערביים, והכחיש כל קשר לכלי תקשורת בישראל.

עיתון "הארץ" מבהיר כי שום עיתונאי לא דיווח עבור העיתון על המחאות האלימות נגד הממשלה בביירות, ושלא התקיים כל קשר עם האזרח האמריקאי שנעצר. הווידאו ששודר בעמוד הפייסבוק של "הארץ" שייך לסוכנות הידיעות רויטרס. העיתון לא קיבל שום סרטון מגורם אחר.

הממשלה בלבנון פרסמה היום (שני) כי האיש המתגורר במדינה, העביר שידור חי של ההפגנות בביירות עבור "הארץ", שכונה בהודעה "עיתון אויב ישראלי".

עיתון הארץ לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד