י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עורר סערה וסירב להתנצל

עמוס שוקן מו"ל 'הארץ' על ינאי כהן שנקבר היום: "פשיסט"; אביו: "אבטל את המנוי"

ינאי כהן, ממייסדי תא ''אם תרצו'' באוניברסיטת תל אביב ומפעילי תנועת ''ישראל שלי'', הלך לעולמו בשבוע שעבר לאחר התמודדות עם מחלה קשה • עמוס שוקן: "העובדה שהיה פשיסט וההיפך מציוני לא קשורה לעניין מותו"

עמוס שוקן מו"ל 'הארץ' על ינאי כהן שנקבר היום: "פשיסט"; אביו: "אבטל את המנוי"
עמוס שוקן צילום: Amir Levy/FLASh90

ינאי כהן, ממייסדי תא ''אם תרצו'' באוניברסיטת תל אביב ומפעילי תנועת ''ישראל שלי'', הלך לעולמו בשבוע שעבר בגיל צעיר לאחר התמודדות עם מחלה קשה. בין הסופדים לינאי היו שר המשפטים אמיר אוחנה, שר הביטחון נפתלי בנט, אייל שקד ועוד. היום (שני) הובא ינאי למנוחות. 

מו"ל עיתון 'הארץ' עמוס שוקן העלה היום (שני) ציוץ לטוויטר בנוגע למדיניותו של ראש הממשלה נתניהו. אחד מהגולשים בשם הגיב לו "ינאי מת". "עצוב, מה קרה?", שאל אותו שוקן, והלה הגיב לו עם קישור לכתבה המספר על ינאי. שוקן השיב לו בתגובה, כי זה "‏‎עצוב. העובדה שהיה פשיסט וההיפך מציוני לא קשורה לעניין מותו. אדם צעיר צריך לחיות, לא למות".

עידו דניאל מאוניברסיטת תל אביב הגיב לו: "‏‎‎עמוס. קברנו את ינאי היום. היה אירוע עצוב מאוד. התגובה שלך על המת ממש, אבל ממש לא במקום".

"‏‎‎לצערי היא ממש במקום", ענה לו שוקן. "הפרדתי בין האסון האישי שאי אפשר לא להצטער עליו, לבין חברותו בארגון הפשיסטי המתועב ״אם תרצו״, שאני לא יכול להתעלם ממנה. לא הכרתי ולא ידעתי על ינאי קודם, ולמדתי עליו רק מן הכתבה שצורפה לפיד שלי. מישהו מינשן אותי ב״ינאי מת״ והשבתי ״עצוב. מה קרה?״ ומכאן ההשתלשלות".

אביו ינאי, אבי, הגיב לציוץ בו שוקן מכנה את בנו המנוח "פשיסט" ואמר, "‏‎‎‎מר שוקן היקר. מחר בבוקר אבטל את המינוי שלי להארץ לאחר כ10 שנים. אתה קראת לבני ז״ל פשיסט בעוד אנחנו יושבים שבעה. אתה צריך להתבייש. עיתון הארץ צריך להתבייש שאתה שייך אליו. מצער שיש לנו אנשים כמוך בעמדות המשפיעות על דעות הציבור. אבל החיים זה גלגל. אני אזכור אותך שנים רבות ולא לטובה".

שוקן סירב להתנצל על אמירתו, והגיב: "מר כהן שלום, אני משתתף בצערכם על מות ינאי. כמו שכתבתי, איש צעיר צריך לחיות ולא למות. לא ידעתי על ינאי עד שקראתי את הכתבה ב-7, שעומר כרמון צירף כאן והבנתי שהיה פעיל בארגון ״אם תרצו״. אם אתה מנוי על הארץ עשר שנים, אני בטוח שקראת על עמדת העיתון כלפי אם תרצו, שזה ארגון עם קווים פשיסטיים.

במהלך העשור הזה היתה גם פסיקה בבית המשפט המחוזי, לאחר שמיעת עדויות, שאכן אם תרצו הוא ארגון בעל קווים פשיסטיים. אמנם פסק הדין הזה בוטל בהסכמת הצדדים בבית המשפט העליון, אבל נותרה העובדה ששופט מחוזי קבע כך. אני משתתף באבלכם. אני יודע שבן הוא עוד מיליון דברים פרט לחברות באם תרצו, שאני לא יודע עליהם, ולכן השתתפותי באבלכם, אבל בכתבה אם תרצו צוינה כמרכיב חשוב בפעילותו של ינאי. הייתי מעדיף לא להסתבך בשיחות האלה על ינאי, אבל גם איני יכול להתעלם מן העובדות".

עמוס שוקן הארץ פשיסטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד