י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעקבות הביקורת

פרץ מקדים את הפריימריז על ראשות 'הבית היהודי'

יקבל אמון מחודש? יו"ר 'הבית היהודי' השר רפי פרץ הודיע כי לאחר הבחירות הכלליות יתקיימו בחירות לראשות 'הבית היהודי' | הוא פורש במכתב לחברי המרכז את קורות חייו מאז נכנס לפוליטיקה והתייחס גם ל'בגידה' ב'עוצמה יהודית': "נדרשתי לקבל החלטה קשה ולא פופולרית בניגוד להבטחה שלי ובניגוד גמור ליושרה הפנימית שמלווה אותי לאורך כל חיי"  

פרץ מקדים את הפריימריז על ראשות 'הבית היהודי'
הרב רפי פרץ צילום: גילי יערי, פלאש 90

שר החינוך ויו"ר 'הבית היהודי' הודיע היום (שני) לחברי וחברות המרכז של 'הבית היהודי' כי בחודש יוני יתקיימו בחירות ליו"ר 'הבית היהודי', כצעדים בוני אמון בתוך המפלגה.

במכתב לחברי המרכז שנשלח על ידי השר פרץ נכתב כי "מאז כניסתי לתפקיד ידעתי תמיד כי אצטרך לקבל לגיטימציה נוספת מהציבור. בצר לנו, מדינת ישראל הלכה למערכת בחירות אחרי מערכת בחירות ללא חלון זמן בו ניתן היה לקיים בחירות פנימיות. אני שב ומודה לחברי המועצה הציבורית של הבית היהודי ולמרכז המפלגה שנתנו בי את אמונם ואישרו מחדש את בחירתי ליו"ר הרשימה. בשנה האחרונה פגשתי רבים וטובים מכם, האזנתי בקשב רב לצרכים ולרצונות של כולכם, ואין בליבי ספק כי על מנת לשמור על מפלגה חיה, נושמת, תוססת המקבלת את אמון הציבור – אנו מחויבים לקיים הליך דמוקרטי של בחירות מקדימות".

עוד הוסיף השר על השבוע אחרון במערכת הפוליטית: "אנו מסיימים שבוע סוער במערכת הפוליטית ובפרט בציונות הדתית. הליך סגירת הרשימות היה אחד מהרגעים העכורים של הפוליטיקה הציונית דתית. נדרשתי לקבל החלטה קשה ולא פופולרית בניגוד להבטחה שלי ובניגוד גמור ליושרה הפנימית שמלווה אותי לאורך כל חיי. לא אפרט שוב את מסכת הלחצים שהופעלו עלי מכלל הגורמים הרבניים בציונות הדתית ובפוליטיקה הישראלית. בסופו של דבר היו בפני שתי אפשרויות, ששתיהן גובות מחיר גדול וכבד. מנהיגות צריכה לקבל החלטות קשות גם אם בצידן מחיר אישי כבד. אומר זאת בצורה ברורה: למען עם ישראל וארץ ישראל קיבלתי את ההחלטה למרות שהיה לי ברור המחיר הציבורי שאשלם".

השר הוסיף במכתב כי הוא מוקיר ומעריך את כל פועלו ועשייתו של ח"כ מוטי יוגב והוא בטוח שהוא ימשיך לתרום בהנהגת המפלגה.

השר ציין כי המהלך נעשה בשיתוף מלא עם נציגים מרכזיים ב'בית היהודי'. "לאחר התייעצות עם סגנים וחברי מועצות ועם פעילים מרכזיים בתוך הבית היהודי החלטתי על שורה של צעדים בוני אמון במטרה לשקם את המפלגה ולהחזיר אותה לימי הזוהר שלה. מהלכים אלו יחזקו את הבית, יגבירו את האמון בו ויחברו חזרה כמה שיותר קהלים למפלגת הציונות הדתית", כך פרץ.

יו"ר 'הבית היהודי' השר פרץ מונה את חמשת הצעדים:
1. במהלך חודש יוני ייערכו בחירות לראשות הבית היהודי. כאשר התאריך המועדף הוא י"ז סיון 9.6.20.
2. תוקם ועדת בחירות מייצגת המונה 7 חברים ובה רוב לנציגי השטח שייבחרו על ידי הפורום המוניציפלי.
3. במידה ויוקדמו הבחירות לכנסת ה-24 יתקיימו בחירות ליו"ר המפלגה ולרשימה במרכז תוך חודש מיום הכרזת הבחירות.
4. ההחלטה על הבחירות ליו"ר המפלגה תובא תוך שבועיים לאישור מרכז המפלגה.
5. יבוצעו תיקונים בחוקה לצורך השבת האמון והאיזון בין המרכז ומוסדות המפלגה ובין הנהגת המפלגה. הצדדים יבחרו נציג המוסכם על שניהם אשר ינסח את תיקוני חוקת המפלגה.

עד לתאריך 1.6.20 יוכנסו ויאושרו השינויים בחוקה.

לסיום, לטובת אחדות הציונות הדתית, השר פרץ קורא לח"כ איילת שקד ולשר בצלאל סמוטריץ' להצטרף גם כן למהלך.

רפי פרץ הבית היהודי הבית היהודי פריימריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד