י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ביקור נדיר והיסטורי

איש הדת המוסלמי הבכיר יבקר במחנות ההשמדה

ממשלת סעודיה עושה צעד נוסף אל עבר יחסיה עם ישראל, כאשר איש הדת הסעודי יבקר השבוע באופן נדיר במחנה ההשמדה אושוויץ כחלק מאירועי ציון יום השואה הבינלאומי | הוא צפוי אף לשאת תפילה לזכר הנספים 

איש הדת המוסלמי הבכיר יבקר במחנות ההשמדה
איש הדת הסעודי, מוחמד אל-עיסא צילום: באדיבות המצלם

השבוע צפוי ביקור נדיר של איש הדת הסעודי, מוחמד אל-עיסא, מזכ"ל "ליגת העולם האסלאמי" במחנה אושוויץ כחלק מאירועי יום השואה הבינ"ל ו-75 שנה לשחרור המחנה. הוא צפוי לשאת תפילה לזכר הנספים. אמור להתלוות אליו נשיא הוועד היהודי האמריקני.

זהו מהלך בין דתי חשוב, מאחר ו‏מדובר בהמשך המגמה בסעודיה - התנגדות מוחלטת להכחשת השואה ולכל אקט של אנטישמיות. מגמה שהחל אותו עיסא לפני שנתיים, עת שלח את האיגרת למוזיאון השואה בוושינגטון שבה הביע הזדהות עם הקורבנות והבהיר: "האסלאם האמיתי לא יכול לקבל פשעים כאלה". בהמשך הוא גם ביקר שם, במוזיאון השואה בוושינגטון. כך מדווח לראשונה רועי קייס מדסק הערבים של 'כאן 11'.

עיסא עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן

‏אל-עיסא שהיה בעבר שר משפטים, נחשב למקורב ליורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, האיש החזק בממלכה. אל-עיסא מוביל בעידודו של בן סלמאן את מגמת הדיאלוג בין שלוש הדתות והפתיחות ביחס ליהדות ולנצרות. הנסיך גם מוביל את מגמת הפתיחות בממלכה בניסיון לשנות את תדמיתה השמרנית.

מוחמד בן סלמאן מוחמד אל-עיסא אושוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד