י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעקבות הסערה והביקורת

בכירי הרבנים מספרים במכתב: זה מה שגרם לרפי פרץ לחזור בו

יו"ר 'הבית היהודי' רפי פרץ, שומר על שתיקה בימים האחרונים ולא מתראיין, לאחר שהפר את ההסכם עם 'עוצמה יהודית', בכירי רבני המגזר, מנסים לצנן את הביקורת החריפה כלפיו ומסבירים במכתב שפרסמו, מדוע הוא "פעל נכון, למרות שהחלטה זו פגעה בו אישית" • המכתב המלא

בכירי הרבנים מספרים במכתב: זה מה שגרם לרפי פרץ לחזור בו
הרב חיים דרוקמן/הרב איתן אייזמן צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

"ביום רביעי האחרון הוזמנו על ידי ראש הממשלה ללשכתו על מנת לסייע בסוגיית החיבורים במפלגות הציונות הדתית", כך פותחים בכירי רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן והרב אייתן אייזמן, את המכתב שהם מפרסמים הערב (שני) בו הם מגוללים את מה שהתרחש בחדר הסגור בלשכת נתניהו בשבוע שעבר.

"הגענו אליו (ראש הממשלה בנימין נתניהו א.ק.) והתחלנו בבירורים לגבי הסיכויים לעבור את אחוז החסימה". משחזרים היום בכירי הרבנים ומספרים כי "לאחר כשעה הבנו שאין כל סיכוי לרשימת הבית היהודי ועוצמה יהודית לעבור את אחוז החסימה. אי לכך, המלצנו לרב רפי פרץ שבמציאות הזאת אין ברירה לא לחבור לימין החדש ולאיחוד הלאומי, למרות שלשם כך צריך להפר את ההסכם עם עוצמה יהודית".

הרבנים מסבירים במכתבם את מה שעמד מאחורי ההחלטה כי יו"ר 'הבית היהודי' יחזור בו מההסכם עם איתמר בן גביר, כשהם מציינים כי "אין ספק שעדיף לפחות שהבית היהודי תהיה לה נציגות בכנסת בלי עוצמה יהודית מאשר ששתיהן תהיינה מחוץ לכנסת".

"ראינו שלרב רפי היה הדבר קשה מאוד. אבל הוא הבין שהאחריות הציבורית המוטלת עליו כיו"ר הבית היהודי מחייבת לנהוג כך, למען עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל", מציינים הרבנים ומעניקים גיבוי לעמדתו של השר הרב רפי פרץ וכותבים, "אנחנו משוכנעים שהרב רפי פרץ פעל נכון, למרות שהחלטה זו פגעה בו אישית, מצד אלה שאינם שוקלים את העניין מתוך אחריות כלל - ישראלית".

הבית היהודי רפי פרץ הרב חיים דרוקמן הרב איתן אייזמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד