י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתעלה באכזריותו על קודמו

נחשף המנהיג האכזרי החדש של דאעש

אחרי חיסולו של מנהיג ארגון המדינה האיסלאמית דאעש, אבו בכר אל-בגדדי, עקבו גורמי המודיעין בעולם אחר מינוי היורש ועל פי הדיווח ב'גארדיאן' הבריטי, הוא מחבר המייסדים של הארגון ונחשב לאכזרי הרבה יותר מקודמו • עם זאת זהותו הפיזית עדיין לא נחשפה 

נחשף המנהיג האכזרי החדש של דאעש
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

המנהיג החדש של המדינה האסלאמית, דאעש, הוא מוחמד עבדול רחמן אל-מוולי אל-סאלבי, כך על פי גורמים בשני שירותי מודיעין. הוא אחד מחברי המייסדים של קבוצת הטרור והוביל את חטיפות המיעוט היזידי בעיראק ופיקח על פעולות טרור ברחבי העולם. כך מדווח ה'גארדיאן' הבריטי.

ל"גרדיאן" נודע כי סאלבי נקרא לדגל שעות לאחר חיסולו של אבו בכר אל-בגדדי באוקטובר. המנהיג האכזרי בעולם. השם שדאעש העניקו למחליפו של אל-בגדדי באותה תקופה, אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריאשי, היה שם שלא הוכר על ידי סוכנויות מודיעין.

בשלושת החודשים שחלפו מאז החיסול של אל-בגדאדי, התמונה של המחליף החלה להתבהר, על ידי מרגלים אזוריים ומערביים, והוא לא פחות אכזרי מאל-בגדדי, ואולי מתעלה באכזריותו.

סאלבי נחשב לאחד האידאולוגיים המשפיעים ביותר על שורותיו של דאעש, נולד למשפחה טורקמנית - עירקית בעיר טאל עפאר, הוא אחד הבודדים שאינם ערבים בין ההנהגה הרצחנית של דאעש.

המנהיג החדש, בעל תואר במשפטים בשריעה (הלכות דתיות) מאוניברסיטת מוסול. בשנת 2004 הוא נעצר על ידי כוחות ארה"ב בכלא קמפ בוקה בדרום עיראק, שם פגש את אל-בגדדי. ויש לו לפחות בן אחד.

לפני חיסולו של אל-בגדדי, בפשיטה צבאית של ארה"ב בצפון-מערב סוריה ב-27 באוקטובר 2019, מחלקת המדינה של ארה"ב העמידה פרס של חמישה מיליון דולרים על ראשו של סאלבי ועל שני בכירים נוספים בקבוצה. סאלבי הוצג כמחליף פוטנציאלי לבגדאדי באוגוסט, אך אישור על מינויו הרשמי לקח כמה חודשים.

אבו בכר אל בגדדי דאעש המדינה האסלאמית מוחמד עבדול רחמן אל-מוולי אל-סאלבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד