י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
4 מתו ו-200 חלו

הנגיף הקטלני והמסתורי ואזהרת משרד הבריאות

הנגיף הסיני המסתורי: 4 מתו ו-200 חלו • בעקבות התפרצות המחלה המסתורית שמקורה בסין - משרד הבריאות פרסם שורה של הנחיות מיוחדות

הנגיף הקטלני והמסתורי ואזהרת משרד הבריאות
חיסון מפני נגיף צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

נגיף הקורונה החדש ביווהאן סין: בעקבות התפרצות מחלה מסתורית שמקורה בסין, פרסם משרד הבריאות הנחיות מיוחדות, באמצעות ד"ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידימיולוגיה שירותי בריאות הציבור, משרד הבריאות.

"במשרד בעומדים בקשר עם ארגון הבריאות העולמי, המרכז האמריקני לבקרת מחלות, המרכז האירופי לבקרת מחלות בשביל לקבל הערכת מצב מדויקת, וההנחיות שלנו תהיינה בהתאם" אמרה ד"ר אמיליה.

לדבריה, "בינתיים אנחנו ממליצים לכל הנוסעים להימנע ממגע עם בעלי חיים מתים או חיים, ולהימנע מלשהות בשווקים של בעלי חיים. בנוסף אנחנו ממליצים להם להימנע ממגע הדוק עם אנשים שחולים במחלה נשימתית וכמובן לשמור על היגיינה", אמרה.

לאחר ההצהרה הראשונית של משרד הבריאות של סין, כי "נתיב ההעברה של הנגיף החדש עדיין לא ממופה לחלוטין ומקור הנגיף אינו ידוע" - אמש (שני) אישר המשרד כי הווירוס המסתורי מועבר בין בני אדם, והוא אף הדביק את הצוות הרפואי שטיפל בחולים.

הוירוס המסתורי ממשפחת קורונה-וירוס, התגלה לראשונה בחודש דצמבר 2019, בסוף השבוע עמד מספר הנדבקים על 62, אך מאז המספרים מטפסים במהירות וכבר אובחנו כ-200 אנשים נוספים במחלה.

הנגיף שיצא מגבולות סין, אובחן בתאילנד, יפן וקוריאה הדרומית. המחלה גורמת לדלקת ריאות קשה שעלולה להיות קטלנית, והלילה מת אדם נוסף מהמחלה, מה שאומר שעד כה מתו ארבעה בני אדם מהנגיף המסוכן.

נגיף משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד