ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פטירת מרים הכובסת

אנשים באו לבקש ברכה, הרבי מזוועהיל שלח אותם אל מרים

כבר ארבעה עשורים עובר סיפורה כמסורת, ואנשים רבים העידו כי נושעו בזכותה בפרי בטן. סיפורה של מרים הכובסת שהיום חל יום פטירתה

אנשים באו לבקש ברכה,  הרבי מזוועהיל שלח אותם אל מרים
אילוסטרציה צילום: הדס פרוש/פלאש90

היום, יום שלישי כ"ד בטבת, חל יום פטירתה של האישה הצדיקה, מרים מזרחי, הידועה בכינויה, מרים הכובסת. סיפורה של האישה שעבדה בבית רבי שלמה גולדמן, האדמו"ר מזוועהיל זיע"א, עבר מפה לאוזן ומשפיע עד היום, יותר מארבעה עשורים.

ויהי היום, ומרים התייצבה מול האדמו"ר, אצלו עבדה, וביקשה שיברך אותה לזרע של קיימא. הרבי סירב לבקשתה והיא מיררה בבכי. מדוע הרבי מברך את כולם אך אותה לא?

מרים לא הרפתה. היא ניצבה מול הרבי והתחננה לקבל תשובה. "אם יוולד לך בן", כך ענה האדמו"ר, "הוא יפטר בגיל 13 וזו הסיבה שאיני רוצה לברכך".

אך מרים לא נכנעה. היא בכתה ובכתה עד שנאות לברכה. היא אכן ילדה בן והוא נפטר בגיל 13. מאז הקדישה את חייה למעשי חסד ובעיקר דאגה לתרום פרוכות מפוארות לבתי כנסת.

מאז פטירת בנה, כאשר היו באים אל האדמו"ר מזוועהיל אנשים לבקש פרי בטן, היה שולח אותם אל מרים ואומר: "תפילה אחת שלך תעניק לכם את מבוקשכם".

בשנת תשכ"ו נפטרה מרים, ומקום קבורתה הפך מוקד עלייה לרגל לאנשים החפצים בזרע של קיימא. סיפורים רבים מסופרים על אנשים שנושעו.

קברה של מרים הכובסת נמצא בהר המנוחות - בכניסה הראשית להמשיך ישר עד לחניון הגדול. לעלות במדרגות הסמוכות לציון הר' משאש זיע"א, לפנות שמאלה ולאחר כ– 45 מטר לפנות ימינה. לעלות במדרגות ולהמשיך ישר כ– 30 מטר לעבר גוש 3 חלקה 05 בסוף שורת עצי הברוש שמצד שמאל, לפנות שמאלה לעבר הציון (תחת סככת ברזל).

שמה לתפילה: מרים בת ממה ע"ה

מרים זוועהיל זרע של קיימא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד