י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא פחות מסולימאני

לכוח קודס יש מפקד חדש והוא מפזר איומים

אמש באירוע שנערך באיראן, איסמעיל קאאני, מחליפו של מפקד כוח קודס שחוסל - קאסם סולימאני, פיזר איומים ודיבר על נקמה שתבוא בעקבות חיסולו של סולימאני • "יש מחפשי חופש ברחבי העולם שרוצים לנקום בשבילו בעזרת השם"

לכוח קודס יש מפקד חדש והוא מפזר איומים
איסמעיל קאאני צילום: רשתות ערביות

המפקד החדש של כוח קודס האיראני, איים אמש (שני) כי ישנם "מחפשי חופש" בכל העולם שרוצים לנקום את מות קודמו, קאסם סולמיאני, והוסיף כי אויבי טהרן מבינים רק את "שפת הכוח"

"הם פגעו בגנרל סולימאני במעשה פחדני, אבל יש מחפשי חופש ברחבי העולם שרוצים לנקום בשבילו בעזרת השם, וברוך השם, אנו נפגוש את אויבו באבירות נפש". אמר איסמעיל קאאני אמש בטקס בטהראן.

"האויב שלנו אינו מבין שפה אלא כוח, ולכן עלינו לעמוד נגדם בתוקף", הוסיף.

ד"ר רז צימט, המומחה לאיראן מהמכון למחקרי בטחון לאומי שופך מעט רקע על מחליפו של סולימאני, ומספר כי הוא שימש כסגנו של סולימאני מסוף שנות התשעים.

ההיסטוריה שלו די מזכירה את זו של סולימאני. גם הוא השתלב במשמרות המהפכה מייד לאחר המהפכה ופרוץ מלחמת איראן-עיראק, גם הוא שימש כמפקד דיביזיה של משמרות המהפכה במלחמה במקביל לסולימאני ששימש כמפקד דיביזיה.

איסמעיל קאאני הצטרף לכוח קודס בסוף שנות התשעים במקביל לסולימאני ובשלבים ראשונים היה מופקד בעיקר על זירת אפגניסטאן-פקיסטאן-מרכז אסיה (זו היתה תקופה שחלק גדול מהעניין האיראני הופנה לאפגניסטאן שנשלטה ע"י הטאלבאן).

תקופה קצרה הוא גם שירת באגף המודיעין של משמרות המהפכה, כנראה במקביל לתפקידו כסגנו של סולימאני. הוא נולד במשהד וידוע שנפגש עם המנהיג בכמה הזדמנויות בשנות השמונים (כשחמנאי שימש עדיין כנשיא). יש לו היכרות מעמיקה גם עם כוח קודס וגם עם הזירה האזורית והיה מעורב, למשל, בארגון ביקורו של הנשיא אסד בטהראן לפני מספר חודשים.

כוח קודס האיראני קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד