ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"טיבי שם לך וטו"

נתניהו וגנץ מתעמתים בפומבי; השר סמוטריץ' שלף תרגיל מפתיע

אחרי שבימין האחרונים השיח במרחב הפוליטי בישראל עסק רובו ככולו בסוגיית החסינות של ראש הממשלה נתניהו, גנץ ונתניהו מתעמתים בפומבי על סוגיית החלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן והשר סמוטריץ' שלף תרגיל מפתיע • "בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב"

נתניהו וגנץ מתעמתים בפומבי; השר סמוטריץ' שלף תרגיל מפתיע
בנימין נתניהו / בני גנץ צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

במטרה לשנות את השיח סביב סאגת החסינות של נתניהו, ראש הממשלה מתעמת בפומבי עם יו"ר כחול לבן בני גנץ,בנושא החלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן. ברקע התרגיל המפתיע של השר בצלאל סמוטריץ׳.

בעקבות דרישתו של השר סמוטריץ׳ לדון במליאת הכנסת בשבוע הבא לא רק בחסינות נתניהו אלא גם להצביע על החלת הריבנות הישראלית בבקעת הירדן וזאת במטרה לאתגר את כחול לבן, שלא הביעו עמדה ברורה בנושא.

היום (שלישי), מביע יו"ר כחול לבן בני גנץ תמיכה בהחלת הריבנות בבקעה, אך הוא דורש להביא אותה לאישור הכנסת רק לאחר הבחירות.

בסיור שקיים במועצה אזורית מגילות צפון ים המלח בבקעת הירדן אמר גנץ, כי "לאחר הבחירות אנחנו נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן, נעשה זאת במהלך לאומי מוסכם ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית".

"עד אז" אמר גנץ, "נדאג לפתח את המרחב הזה. חייבים להתקדם, אסור שיקרו מקרים נוספים כמו אובדן צופר ונהריים, תופעה חמורה שהתרחשה בעיקר בגלל הזנחה מדינית מתמשכת שבינינו לבין ירדן".

בתגובה לדבריו, מיהר ראש הממשלה  נתניהו להגיב ואמר: "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת?", תהה רוה"מ ופנה ליו"ר כחול לבן בעקיצה, "בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו".

גנץ הגיב על כך בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "‏ביבי. קודם נדון בחסינות. אחר כך ננהל את החלת הריבונות."

ריבונות בקעת הירדן בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד