י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כתבה מתעדכנת

השלג, הגשם ומפלס הכנרת: כל העדכונים והתיעודים ממזג האוויר הסוער

מזג האוויר החורפי למדי נמשך גם היום (שלישי) • בחרמון סה"כ ירדו כ-19 ס"מ של שלג • נכון לשעות הבוקר, מפלס הכנרת עלה ב-7 ס"מ מאתמול, והגיע למפלס של 210.595- כשעדיין חסרים לכנרת מלאה עוד 1.795 מטרים • לראשונה העונה, ירד שלג בשכונות הגבוהות של הרי צפת ובנוסף שלג החל לרדת ביישוב הר ברכה שבשומרון, בהרי בנימין ובירושלים • כתבה מתעדכנת

השלג, הגשם ומפלס הכנרת: כל העדכונים והתיעודים ממזג האוויר הסוער
שלג בחרמון צילום: צילום ארכיון

מזג האוויר החורפי למדי נמשך גם היום (שלישי). בחרמון סה"כ ירדו כ-19 ס"מ של שלג. האתר יהיה סגור היום למבקרים. בצפת נמדדו 0.9 מעלות, והקור העז ביותר הורגש בהרים הגבוהים של הגליל ובצפון רמת הגולן. לראשונה העונה, ירד שלג בשכונות הגבוהות של הרי צפת ובנוסף שלג החל לרדת ביישוב הר ברכה שבשומרון, בהרי בנימין ובירושלים. בנוסף, נכון לשעות הבוקר, מפלס הכנרת עלה ב-7 ס"מ מאתמול, והגיע למפלס של 210.595- כשעדיין חסרים לכנרת מלאה עוד 1.795 מטרים.

כמות המשקעים שירדו מתחילת החורף הגיעה לממוצע לתקופה בכל הארץ, וברוב האזורים אף עברה אותו בעשרות אחוזים. מנתונים של חברת "מטאו-טק" עולה, כי באזור קריית גת ירדו 178% מהממוצע לתקופה (401 מ"מ), ובאזור עמק החולה 177% לתקופה (477 מ"מ). הפערים הצטמצמו גם בצפון הנגב, ובבאר שבע ירדו 121 מ"מ שהם 108% מהממוצע.

הטמפרטורות החזויות להיום: חיפה- 11; ירושלים- 6; תל אביב והמרכז- 12; שפלה 12; באר שבע- 12; אילת- 17.

מתעדכן:

17:00 > גם בשעה זו ממשיך לרדת גשם סוער בכל רחבי הארץ. 

16:30 > השלג ממשיך לרדת בגוש עציון.

החיילים בשלג של גוש עציון // צילום: באדיבות המצלם

החיילים בשלג של גוש עציון // צילום: באדיבות המצלם

14:25 > כביש 90 נחסם לתנועה מעין גדי למלונות ים המלח בשני הכיוונים בשל חשש להצפות.

14:00 > כביש 234 אורים-צאלים נסגר לתנועה בשני הכיוונים עקב מזג האוויר הסוער וזרימת מים באזור הגשר.

קשת כפולה מעל שמורת הטבע ים גדור // צילום: גיא לויאן, רשות הטבע והגנים

13:00 > בעקבות הגשמים העזים, מאגר מים בצפון רמת הגולן, שבנייתו הסתיימה לפני תחילת החורף הנוכחי, התמלא במים. מאגר בראון, שהוקם על ידי קק"ל כדי לפתח מקורות מים חדשים להתיישבות חקלאית ברמת הגולן, התמלא בנפח של 1.8 מיליון קוב שנתפסו מזרימת המים בגיאיות באגן המזרחי של רמת הגולן.

קשת בבקעת צין // צילום: מתנאל שלמון מירוחם

12:30 > 

12:00 > בעוד השלג יורד לסירוגין בפסגות ההרים, הר החרמון שפסגתו מתנשא לגובה 2,814 מטרים מעל פני הים, לא רואה אף אחד ממטר וממשיך לצבור שלג.

במהלך היומיים האחרונים, התווספו במפלס התחתון של אתר החרמון כ-15 ס"מ שלג ובמפלס העליון כ-40 ס"מ. שכבת שלג טרי, יבש ואיכותי חידשה את שכבת השלג מהמערכת הקודמת.

בשעה זו, גובה השלג במפלס התחתון עומד על כ-90 ס"מ ובמפלס העליון כ-130 ס"מ. צוות האתר עומל במרץ על פינוי השלגים ופילוס צירי התנועה.

11:30 > שלג החל לרדת בהר מירון.

11:20 > בעקבות הגשמים והשלג בחרמון, זרימה עזה בנחלי הצפון.

11:00 > ברק פגע ישירות בחוף אשדוד.

10:45 > שלג החל לרדת בגוש עציון.

10:30 > שלג החל לרדת ביישוב פסגות שבהרי בנימין.

10:00 > שלג מעורב בגשם החל לרדת בירושלים.  עיריית ירושלים הודיעה על היערכות מיוחדת למזג האוויר הסוער. ראש העיר, משה ליאון, קרא לתושבים להיות קשובים למזג האוויר ולהיערך בהתאם. "במידה וירד שלג בעיר, לצד החגיגה הלבנה, חשוב להפעיל את כל כללי הבטיחות למען בני ביתכם ושכניכם".

08:00 > שלג החל לרדת בעיר צפת. עיריית צפת הודיעה כי לאחר הערכת מצב שקיימה הבוקר, הוחלט על קיום הלימודים כסדרם. "כל צירי התנועה לעיר ובתוך העיר פתוחים, עובדי העירייה מבצעים סריקות ומטפלים נקודתית במוסדות החינוך בהם נוצרה קרה על מנת להבטיח את שלום ילדנו", נמסר.

07:50 > מנתונים שמפרסמת הבוקר רשות המים עולה כי המשך הגשמים העלו במקצת את הזרימה במקורות הירדן. בתחנת 'גשר הפקק' בנהר הירדן נמדדה ספיקה של 55 מ"ק/שנ'.

כמו כן, הסכר בכפר בלום שוצף ומורגשת זרימה חזקה וסחף שצבע את מי הנחל בחום. הטמפ' הבוקר בכפר בלום עומדות על 6 מעלות. מקייקי כפר בלום, נמסר כי הזרימות המתמשכות מבטיחות עונת שייט אידיאלית. באופק מציץ החרמון שם הטמפ' כבר 3- במפלס התחתון.

כתוצאה מהזרימות האדירות בנחלי הצפון, מפלס הכנרת עלה ב-7 ס"מ מאתמול בבוקר כעת עומד המפלס על 210.595-, כאשר לכנרת מלאה חסר 1.795 מטר. במקביל, זרימות מתונות בנחלי המרכז והשרון.

עדכון מאתר החרמון: שלג ירד לסירוגין הלילה באתר החרמון. סה"כ ירדו כ-15 סמ' של שלג. טמפ' מפלס תחתון 2-. האתר סגור היום.

היום, יום שלישי, גשמים מקומיים יוסיפו לרדת ברוב אזורי הארץ. בנחלי הדרום והמזרח עדיין קיים חשש לשיטפונות. עד הצהריים בפסגות הגבוהות של הרי הצפון והמרכז עדיין ייתכן שלג קל. קר מאד מהרגיל בעונה. בלילה חשש מקרה.

הטמפרטורות החזויות להיום: חיפה- 11; ירושלים- 6; תל אביב והמרכז- 12; שפלה 12; באר שבע- 12; אילת- 17.

 

 

 

שלג בירושלים שלג בחרמון שלג בצפת מזג האוויר סערה מפלס הכנרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד