י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מאיימים על חיי"

לאחר שתקף: רון קובי מבקש עזרה מדרעי

כמה מפתיע. ראש עיריית טבריה המודח שלא מפספס אף במה לתקוף ולהשמיץ את שר הפנים אריה דרעי פונה ומבקש את עזרתו • "חשפת אותי לסכנת חיים ממשית, רמת האיום עלי ורמת ההטרדות רק עלו מיום ההדחה", כך קובי לדרעי 

לאחר שתקף: רון קובי מבקש עזרה מדרעי
אריה דרעי/רון קובי צילום: נועם ריבקין-פנטון/יונתן זינדל, פלאש 90

ראש עיריית טבריה לשעבר רון קובי שהודח על ידי השר אלקין עקב כך שלא הצליח להעביר את תקציב העירייה, פנה במכתב לשר הפנים אריה דרעי ובו התריע כי קיימים איומים על חייו ובשל כך יש להחזיר את האבטחה שהוסרה ממנו בעקבות פיטוריו בשבוע שעבר.

נזכיר, כי קובי לא הפסיק לתקוף בשנה האחרונה את דרעי, ואף עתר לבג"ץ נגד התערבותו של דרעי בנעשה בעיר מה שהוביל למינוי של השר זאב אלקין כשר הממונה. לאחר הדחתו אמר קובי, כי "בשימוע שלי היה מכשיר, אריה דרעי היה בישיבה בלי להיראות בישיבה. נראה ולא נראה. האיש הזה אובססיבי. הוא על סף כתב אישום ועוד מעט הולך הביתה ורוצה לראות את נקמת השבת. אנחנו הוצאנו את מיזם התחבורה בשבת בכל הארץ שהתחיל מטבריה".

במכתב כתב קובי, כי "יומיים לאחר ההדחה הורית על הסרת האבטחה סביבי כבאבחת סכין ובכך חשפת אותי לסכנת חיים ממשית, רמת האיום עלי ורמת ההטרדות רק עלו מיום ההדחה ע"י גורמים חרדים קיצוניים המחוברים לרבנים מסיתים ולעבריינים בכירים".

עוד הוסיף קובי, כי "משיחות עם קצינים בכירים במחוז ועם מפקד משטרת טבריה אני מבין האבטחה הוסרה ע"פ בקשת משרד הפנים בטענה כי איני עוד עובד ציבור וזאת ללא דיון מאיומים במחוז. לדברי המשטרה אין ולא היה שום שינויי סטטוס בדרגת האיום שלי והיא אף עלתה".

כזכור, לפני כחודשיים ביקש קובי ממשטרת ישראל, לתגבר את האבטחה סביבו במאבטח נוסף, והבקשה לא אושרה. לטענת המשטרה, הגיעו לידיהם דיווחים כי קובי מאויים אך ורק בגלל פרובוקציות שהוא יוצר בעצמו, ולכן נוכחות נוספת של מאבטח אינה מוצדקת. קובי פנה למשרד הפנים, אך שם נאמר לו כי העירייה כבר קיבלה את כל תקני האבטחה המגיעים לה.

בתגובה, החליטה עיריית טבריה בצעד תמוה ומעורר תהיות, להסיר באופן מיידי את תקן המאבטח מבית ספר חרדי בעיר, לכאורה מבלי שאפילו הודיעה על כך להנהלת בית הספר.

בתוך כך, נקבע מועד חדש לדיון בעתירתו של רון קובי נגד הדחתו. הדיון יתקיים בתאריך 03.02, והרכב השופטים יהיה עמית, סולברג ושטיין.

רון קובי אריה דרעי אבטחה איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד