י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"עבודת תחזוקה לא מקצועית"

בעקבות הגשמים: תקרת המרפאה קרסה, ומאות נותרו ללא טיפול

תקרה של מרפאה לבריאות הנפש בעיר פתח תקווה, קרסה בעקבות הגשמים ועקב כך, מאות המטופלים לא מקבלים שירות עד להודעה חדשה | בעירייה מאשימים "הרטיבות נוצרה בעקבות עבודת תחזוקה לא מקצועית שאנשי המרפאה הזמינו על דעת עצמם מבלי ליידע את הרשות - בעלת הנכס"

בעקבות הגשמים: תקרת המרפאה קרסה, ומאות נותרו ללא טיפול
אילוסטרציה צילום: Chen Leopold/Flash90

בעקבות הגשמים, קרסה תקרה של מרפאה לבריאות הנפש בפתח תקווה. כתוצאה מכך, מאות מטופלים לא מקבלים כעת שירות עד להודעה חדשה. כך פורסם ב-וואלה!NEWS.

המקרה המדובר אירע בתחילת השבוע האחרון - יום ראשון בבוקר. גורמים המעורים בפרטים סיפרו ל'וואלה', כי כבר במהלך השבוע שעבר החלו חלקים מן התקרה ליפול, דבר שסיכן מטופלים, וביום ראשון היא קרסה סופית באגף המזרחי. חלק מן החדרים הוצפו במי גשמים שחדרו מהגג למבנה, לוחות גבס בתקרה קרסו והתפוררו ומחשבים וציוד רב נרטבו ונהרסו מהמים הרבים שזרמו למבנה.

בשל כך, משרד הבריאות הוציא צו סגירה למקום ואותם גורמים מאשימים את המשרד בהזנחה רבת שנים של המרפאה, מה שלטענתם הוביל לקריסה.

אחד מהגורמים אמר ל'וואלה', כי "ישנה קלות בלתי נסבלת בעובדה שאנשים במשבר ומתמודדים עם בעיות קשות שלא יכולים לאפשר לעצמם טיפול פרטי שלא בשירות הציבורי - נדחקים לשוליים ונשללת מהם הזכות לקבל טיפול בסביבה ראויה". הוא הוסיף, כי "מטפלים ופונים למרפאה מגיעים למקום שמשרד הבריאות הזניח במשך שנים כיוון שהיה רוצה לא לטפל בזה כלל ולזרוק הכל לקופות החולים. לממשלה לא באמת אכפת מהאוכלוסייה החלשה ומתנאי טיפול ראויים עבורה ועבור העובדים בשירותיה".

עיריית פתח תקווה שלא דווח לה על המקרה עד לפניית התקשורת, זימנה למקום בדחיפות איש מקצוע, שציין כי הרטיבות נוצרה בעקבות עבודת תחזוקה לא מקצועית שאנשי המרפאה הזמינו על דעת עצמם, מבלי ליידע את העירייה שהיא בעלת הנכס.

בינתיים מנסה העירייה לדאוג לחדרים חילופיים, בהם יוכלו הרופאים לקבל את המטופלים עד לתיקון הבעיה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לפרסום ב'וואלה', כי "המבנה בו שוכנת המרפאה נמצא בבעלות עיריית פתח תקווה בהסכם שכירות באמצעות הדיור הממשלתי. המשרד פנה בפניה לטיפול במבנה לעיריית פתח תקווה, בהתאם לאחריותה על פי הסכם השכירות. לנוכח העובדה שטיפולה בנושא התעכב, המשרד לקח אחריות והתחיל טיפול בדברים דחופים. המשרד פועל לביצוע שיפוץ עומק במרפאה, ומכרז בנושא צפוי להיות בקרוב. מענה מיידי ניתן בימים האחרונים והמרפאה צפויה לפתוח את שעריה מחדש בימים הקרובים, חלק מהמטופלים קיבלו מענה במרפאות אחרות בהתאם לתעדוף של הצוות הטיפולי".

מעיריית פתח תקוה נמסר ל'בחדרי חרדים': "הופתענו מקבלת השאילתא מ'וואלה', שלמעשה היא זו שבישרה לנו לראשונה כי המרפאה לבריאות הנפש השייכת למשרד הבריאות ושוכנת במבנה השייך לעירייה נפגעה מהגשמים. צוות המרפאה לא פנה לרשות ולא עדכן בדבר נזקי הגשם, ולפיכך רק כעת עם קבלת השאילתא שלחנו למקום צוותים שיבדקו את הנזק ויתקנו את הדורש תיקון. עם הגעת צוותי העירייה למקום, התברר כי נפלו מספר אריחים בתקרה האקוסטית כתוצאה מרטיבות. איש מקצוע מטעם הרשות שנכח במקום ציין כי הרטיבות נוצרה בעקבות עבודת תחזוקה לא מקצועית שאנשי המרפאה הזמינו על דעת עצמם מבלי ליידע את הרשות - בעלת הנכס".

מוסד פסיכיאטרי מרפאה פתח תקווה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד