ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שכן שים "לב" אם אני חסר

עד מתי: תוך שעה, שני קשישים אותרו כשבוע לאחר שנפטרו

חרף העלאת המודעות על ידי ארגון זק"א, המתנדבים מוזעקים לדירות מהן נודף ריח בלתי נסבל וזאת בעקבות קשישים עריריים שנמצאים במצב ריקבון | רק היום אותרו בתוך שעה, שני קשישים כשבוע לאחר שנפטרו | מתנדב: "מדובר במראות קשים ומזעזעים" | "שכן שים לב אם אני חסר"

עד מתי: תוך שעה, שני קשישים אותרו כשבוע לאחר שנפטרו
קשיש משקיף מביתו צילום: unsplash

בשנה החולפת טיפלו מתנדבי זק"א במעל 130 מקרים של קשישים עריריים שאותרו בביתם לאחר שעלה מדירתם ריח רע, שלבסוף התברר כגופה במצב ריקבון או איבוד צלם אנוש. היום (שלישי) תוך שעה, אותרו שניים נוספים תוך שעה, בבתיהם בדרום הארץ.

בסמוך לשעה 15:00 אותרה גופת גבר ערירי בן 74 בדיור מוגן בבאר שבע, כשעה לאחר מכן ב-16:00, אותר גבר ערירי כבן 60 בביתו באשקלון. שניהם, אותרו ללא רוח חיים, כאשר על פי ההערכה, הם נפטרו לפני כשבוע. מתנדבי זק"א טיפלו בכבוד המת ובאיסוף הממצאים על מנת להביאם לקבורה על פי ההלכה. 

"מדובר במראות קשים ומזעזעים" אמר שמעון זגורי, מתנדב זק"א באר שבע, שטיפל בזירה בדיור מוגן בעיר מגוריו. "כשהגעתי למקום היה ריח נוראי, השכנים שהרגישו את הריח הבלתי נסבל הזעיקו את המשטרה והכיבוי שפרצו לדירה ומצאו את גופת המנוח במצב קשה מאוד". 

זגורי, מתנדב ותיק בארגון זק"א, הוסיף "עצוב שמה שהציק לשכנים זה הריח, ולא דאגו לשכן הערירי. כולנו חייבים לדאוג לשכנים העריריים והבודדים, ולא לחכות לריח הנוראי שיבשר את הבשורה הקשה. אנא שימו לב לשכנים שלכם לפחות פעם ביום לראות שהכל בסדר כי אין מי שידאג להם. ככה תצילו את חייהם רגע לפני שיהיה מאוחר מידי".

במקרה השני, באשקלון, שם אותר כבן 60, היה זה בביתו, שם התגורר בגפו. "כל הבית היה מוזנח עם מלא אשפה ולכלוך" סיפר מאיר בוסקילה, מתנדב זק"א אשקלון. חברי המנוח שהגיעו למקום, סיפרו כי המנוח לא ענה להם ולא היה בקשר למעלה משבועיים - וחששו לשלומו. כשהגיעו לדירה והרגישו את הריח הנוראי הזעיקו את המשטרה והכיבוי שפרצו למקום ומצאו את גופת המנוח במצב קשה מאוד. פרמדיק מד"א אישר את מותו.

יהודה משי זהב, יו"ר זק"א התייחס למקרים הנוראיים ואמר כי "מה שמקומם באירועים קשים אלו, שמה שהפריע לשכנים זה לא הבדידות או הזעקה לעזרה של השכן או השכנה מלמעלה או מלמטה. אלא הריח הנוראי והלא נעים שהגיע לאפיהם והפריע להם, ולא השכן חסר הישע". משי זהב פנה לציבור וביקש: "הקדימו את הלב הרחום לפני חוש הריח.. תבדקו בבניין שלכם אם יש שכן כזה, תשאלו בשלומו לפחות פעם ביום כדי להציל את חייו".

 

קשישים עריריים זק"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד