י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תופעה

החילונים שעוברים לפלאפונים "כשרים"

תופעה: ההתמכרות הקשה לסמארטפונים מביאה איתה גל של אנשים שזונחים את המכשירים המתקדמים לטובת סלולרי פשוט וזול המאפשר אך ורק יצירת קשר טלפוני ושליחת מסרונים

החילונים שעוברים לפלאפונים "כשרים"
נתי שוחט פלאש 90

"מתי הבנתי שאני אבא טיפש שמכור לטלפון החכם שלו?", שאל אלעד זוהר, מגיש תוכנית הבוקר וחזאי ב'רשת', וענה: "זה היה לפני כשבועיים. קיבלתי הודעת טקסט באמצע הכנת ארוחת ערב לילדים. התוכן של ההודעה שבר את רוחי, השפיע עליי כל כך עד שהפסקתי לתפקד כאבא באותו הרגע".

"זה כל כך לא מגיע לבנים שלי לראות את המבט המזוגג הזה על הפנים שלי, ולדעת שבכל רגע נתון הטלפון יעשה רעש ואבא יתכנס לתוך עצמו. הבנתי ממקום עמוק שאני יכול להיות אבא מעולה או לעבור לגור בתוך הנייד שלי, אבל אני לא יכול לעשות את שניהם. סוף־סוף קלטתי איך הסמארטפון בעצם מנהל אותי ושהמסר שהילדים שלי — בני ארבע וחצי ושש וחצי — מקבלים הוא שאבא שפוט של מלבן קטן שחור עם אור".

בעקבות כך, החליט זוהר לכבות את הפלאפון בין השעות 17:00-21:0. "בהתחלה השארתי את הנייד באוטו", מספר זוהר. "זה עזר מאוד. בהמשך, כדי לעמוד בהבטחה שלי לעצמי, רכשתי טלפון טיפש ללא חבילת גלישה שישמש אותי לשיחות ועדכונים עם המשפחה בלבד. רק אשתי ובני משפחה מכירים את המספר. השימוש בקו עולה לי פחות מ־20 שקלים לחודש, מחיר קטן מאוד לשלם עבור הזמן שהוא משרת אותי, וכמובן מאפשר לי לתקשר עם הסביבה בנסיעות וסידורים רק באמצעות שיחות ומסרונים מהדור הישן רק למקרים דחופים".

מחקר חדש של מכון המחקר הבינלאומי פיו (Pew) מעלה כי ישראל נמצאת במקום הראשון בשימוש במדיה חברתית בקרב מבוגרים, ושנייה בעולם בשימוש בסמארטפונים.

בעקבות כך צץ לו טרנד חדש. יותר ויותר הורים עוברים לפלאפונים "טיפשים". אחד מהם הוא אלעד רפאל־חמרה, 25, תושב ירושלים וסטודנט לאמנות בבצלאל. בראיון שהעניק ל'ידיעות אחרונות' הוא אומר כי זוהי ההחלטה הטובה ביותר שעשה עד היום. "הטלפון החכם ממש ביזבז לי את הזמן" הוא אומר.

"כשמתרגלים זה נוח", אומרת בלוגרית הלייפסטייל דנה צרפתי־זהר מקריית־אונו ל'ידיעות אחרונות'. "את לא נשאבת לעולמות שקיימים בטלפון החכם. אני עם הטלפון הטיפש שלי כבר כמה חודשים, ואני לא מבינה איך לא עשיתי את זה קודם. זה שיפר לגמרי את החיים בבית. אני ממליצה לכל ההורים לנהוג כמוני".

וזה שווה. גם הילדים שלה מעריכים את האמא שחזרה אליהם פתאום. "הקטנה שלי מבסוטית כי סוף־סוף אמא מתייחסת אליה ומקשיבה לכל מה שהיא אומרת. כשהייתי בסמארטפון, הרבה פעמים לא הייתי מרוכזת במה שהילדים מדברים אליי" היא סיפרה ל'ידיעות אחרונות'. "את מסתכלת בנייד, בווטסאפ ששולחים, בפייסבוק שזה תמיד מושך לשם, את קוראת מיילים תוך כדי, ואת לא נותנת לילדים את תשומת הלב שמגיעה להם אחרי שלא ראית אותם יום שלם. עכשיו זה לא קורה יותר".

 

טלפון כשר מכשירי סמארטפון רשתות חברתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד