י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מרומם היא אלקין"

לרגל סיום הש"ס בחסידות: הרבי מגיש לחן חדש

לקראת חגיגת סיום הש"ס בחצר זוטשקא במוצאי השבת הקרובה, הלחין הרבי שיר חדש על מילים מ'האקדמות' שנאמרות לפני קריאת התורה בחג השבועות | האזינו לביצוע של אברימי מושקוביץ, מקהלת ידידים העולמית ומקהלת הילדים 'שיר ושבח'

לרגל סיום הש"ס בחסידות: הרבי מגיש לחן חדש
הדלקת נרות חנוכה בזוטשקא צילום: שוקי לרר

"מרומם": ביטוי חזק לאווירה המרוממת המורגשת בטישים ובשיעורים של האדמו"ר מזוטשקא, מלבד מה שהאדמו"ר הינו נצר לשושלות אדמו"רים מבית נדבורנה וזוועהיל ועוד, הינו דמות חינוכית - כאשר תחת ידיו האמונות עברו למעלה מחצי רבבה תלמידים.

האדמו"ר משרה על קהל חסידיו הרגשה של צבי ואיתרעי בן = חפץ ומשתוקק בנו! כן, הקב"ה שהוא הכי מרומם, לפני הכל ואחרי הכל - רוצה דוקא אותך!

האדמו"ר ידוע בשירו מרטיט הלבבות "והנה ד' ניצב עליו", כאשר מדובר באחד מתוך עשרות לחניו, אשר מחבר מפעם לפעם בעת רצון. כידוע שגינוני הקדושה קורנות באור פניו כבר מגיל צעיר.

מלבד על חסידות וחינוך, בחסידות זוטשקא שמים דגש רב על חלק התורה. האדמו"ר מרביץ תורה רבות בשנים בעיון ובבקיאות, בגמרא ובהלכה. במוצ"ש וארא ייערך סיום הש"ס של החסידות באולמי 'היכלי הפאר', בהפקת ענק, לכבד ולפאר את התורה ולומדיה.

לכבוד המאורע בעל המנגן החסידי אברימי מושקוביץ, יחד עם מקהלת ידידים העולמית ומקהלת הילדים 'שיר ושבח' מארה"ב בניצוחו של חיים מאיר פליגמן, עם אמן הנשיפה אברהם בלטי בליווי ובעיבודו של מוטי כהן, הפיקו את לחנו הכובש של האדמו"ר מזוטשקא על המילים הארמיות של האקדמות: "מרומם היא אלקין בקדמא ובתריתא, צבי ואתרעי בן ומסר לן אורייתא".

בתרגום לעברית: מרומם הוא אלקינו בראשית ובאחרית, ה' רצה וחפץ בנו ומסר לנו את התורה.

סולן: אברהם מושקוביץ,
עיבוד והפקה: מוטי כהן,
עיבוד קולי: יעקב רוטבלט,
פסנתר: מוטי כהן,
קלרינט: אברהם בלטי,
מקהלה: ידידים העולמית,
מקהלת ילדים: שיר ושבח ארה"ב, בניצוחו של ר' חיים מאיר פליגמן,
מיקס: אבי ז'אנו,
טכנאי הקלטות: חנוך מנלה

סיום הש"ס מרומם לחן חדש הרבי מזוטשקא אברימי מושקוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד