י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
פורום השואה הבינלאומי

המנכ"ל חושף: מדינות ביקשו להשתתף וסורבו

מנכ"ל בית הנשיא חושף בראיון לתוכנית רדיו, כי לאירוע הגדול של שחרור מחנה ההשמדה אליו הגיעו עשרות ראשי מדינות, נלוו לא מעט סירובים מצד מדינת ישראל. הוא מספר כי היו מדינות שרצו להיות חלק מהאירוע אך סורבו כיוון שלא נטלו חלק במערכה של מלחע"מ השנייה

המנכ"ל חושף: מדינות ביקשו להשתתף וסורבו
ריבלין ומקרון צילום: Hadas Parush/Flash90

מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי מגלה לאמנון סופר ומנדי ריזל בתכנית "הבוקר" ברדיו 101.5FM ׁ(דרום), כי "יש מדינות שלא הוזמנו משום שלא היו חלק מהמערכה על מלחמת העולם השנייה וביקשו להשתתף, כמו למשל קזחסטן, קוסובו, ברזיל, שראו גם כן את החשיבות בכינוס כזה ורצו גם כן להשתתף אבל לא יכולנו לפרוץ את הקריטריונים, כי פורצים אותו לגבי מדינה אחת צריך לפרוץ אותו לגבי עשרות של מדינות"

- היו פניות ממדינות ערב?

"לא היו פניות פומביות, אני יודע על עניין גם בצד הזה"

טובי אמר עוד כי "הנשיא (ריבלין) הזמין פעם אחר פעם את נשיא פולין ואפילו הבטיח לייצר איזושהיא במה עבור נשיא פולין במהלך ביקורו בישראל. זה לא צלח לצערי. הנשיא פוגש את נשיא פולין ביום שני בטקס לציון 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ באושוויץ בירקנאו. הוא גם יזמין אותו לביקור ממלכתי בישראל. יש פה ויכוח על הנרטיב ההיסטורי, אבל אנחנו מצידנו חשבנו שנוכחותו של נשיא פולין פה חשובה כמדינה שעל אדמתה התרחשו הזוועות הללו"

שואה פורום השואה הבינלאומי בית הנשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד