י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כך תשארו רלוונטיים בעידן הרובוטי

עידן האוטמציה כבר כאן, והוא עומד לחולל טלטלה בשוק העבודה ובקרב האנושות כולה. המהפכה תתרחש בעוד כחמש שנים והיא תמחק, ככל הנראה, כ- 75 מיליוני משרות מהעולם. המהפכה הטכנולוגית תוביל לשינוי דרסטי בכל אורחות חיינו: משפחה-עבודה-חברה, עובדה המחייבת היערכות וחישוב מסלול מחדש

כך תשארו רלוונטיים בעידן הרובוטי
עובדים במשרד צילום: pixsabay

המהפכה החכמה

אנו נמצאים בפתחו של עידן המכונה, בפי מומחים רבים, "המהפכה התעשייתית הרביעית". מהפכה אשר צפויה לשנות בצורה דרסטית את ניהול הייצור ההמוני, שוק העבודה ואת מהות העבודה של חברת השמה.

זוהי מהפכה שתטשטש את הגבולות בין הפיזי, הביולוגי והדיגיטלי, תוך שימוש באוטומציה, בינה מלכותית, רובוטים ומערכות אוטונומיות, למען ייצור יעיל וחכם יותר של מוצרים ושירותים.

משרות שעומדות להיכחד מהעולם

דוח של פורום הכלכלה העולמי שנעשה לאחרונה, מחזק את המסקנה כי מי שלא יטיב להסתגל לשינויים המהירים בשוק העבודה, ימצא את עצמו מחוץ למשחק. המשמעות היא, שכ-75 מיליוני משרות ייכחדו מהעולם בחמש השנים הקרובות. עובדה אשר תותיר כ-52% מהעובדים במשק ללא עבודה, פשוט כי לא יזדקקו יותר לכישוריהם ולשירותיהם.

בין המקצועות הללו ניתן למצוא: קופאים, עובדי יצור, בנקאים, מנהלי חשבונות, טלרים ואף עורכי דין. זה כמובן לא יקרה ביום בהיר אחד, אולם לאט, לאט, היצע המשרות בתחום ילך ויקטן ורמות השכר בתחומים אלו יישחקו עד מאוד. 

משרות שיישרדו את עידן האוטומציה

לצד הבשורות הרעות, יש גם חדשות טובות והן שכ 48% מהמשרות הקיימות כיום בשוק, עתידות להמשיך ולהתקיים על אף המהפכה שתתחולל בעוד כחמש שנים. מהן אותן משרות? ובכן, מנהלי שיווק ומכירות, מרצים באקדמיה, מנהלים בכירים, יועצי השקעות, משרות הייטק כמו מפתחים ומהנדסי תוכנה, מפתח אוטומציה, סייבר ואבטחת מידע ועוד רבים וטובים. השכר בהייטק בתפקידים שציינו עתידים להישאר יציבים.

 מהם הכישורים הרלבנטיים לעידן החדש?

לצד המשרות שייעלמו, יעלה הצורך בסט חדש של כישורים, עובדה אשר תיצור פער בין דרישות השוק לבין הכישורים החסרים של היצע המועמדים. ואם נגדיר זאת במדויק, סט הכישורים החדש כולל: חשיבה חדשנית, יצירתיות, אינטליגנציה רגשית, אנליטיות, מקוריות, חשיבה ביקורתית, יכולת פתרון בעיות מורכבות וכושר מנהיגות.
בנוסף, צפויות להיכנס כ-133 מיליוני משרות חדשות וההרחבות שלהם לעולם העבודה וביניהן: יועצים ארגוניים, מהנדסי רובוטיקה, מומחי אוטומציה, מנהלי סושיאל מדיה, מנהלי E-commerce, Machine Learning, AI, מומחי UX /MMI, ואף משרות בתחום ה- Customer Service.

איך להישאר רלוונטיים בעידן האוטומציה?
1- חשוב מאוד לקרוא את השינויים בשוק העבודה ולהיות מודעים להם.

2- על מנת לרכוש עוד ועוד מיומנויות חדשות, חשוב מאוד לפתח מיומנויות חדשות וללמוד עוד ועוד כישורים חדשים- רק כך תוכלו להבטיח את הרלוונטיות שלכם בשוק העבודה.

3-  אם תדעו לזהות את המגמות אשר עוברות על שוק העבודה, תוכלו להיות מוכנים לכל שינוי שיגיע ונכונים לסגל סט כישורים חדש לכל משרה חדשה שתיוולד.

 לסיכום, כדי להמשיך ולהיות רלוונטיים בעידן המהפיכה התעשייתית הרביעית, חשוב מאוד לקרוא את השינויים במפה ולהשחיז את סל הכישורים המקצועיים בהתאם לדרישות השוק המשתנות.

נכתב ע"י יועץ השמה בחברת Gotfriends - חברת ההשמה להייטק הגדולה בישראל.

רובוטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד