י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כתבה מתעדכנת

רכבת אווירית: ראשי המדינות נוהרים; סבב הפגישות יצא לדרך

גם היום (רביעי) ממשיכים ראשי המדינות להגיע ארצה, ומצטרפים לעמיתיהם שכבר נחתו אתמול וביום שני. ראש הממשלה נתניהו ונשיא המדינה ריבלין יחד עם חברי כנסת נפגשים כל העת עם המנהיגים לפגישות עבודה • האירוע המרכזי הערב ב 'יד ושם' של פורום השואה הבינלאומי 

רכבת אווירית: ראשי המדינות נוהרים; סבב הפגישות יצא לדרך
נתניהו ונשיא צרפת מקרון צילום: Marc Israel Sellem/POOL

49 משלחות מהעולם ויותר מ-40 מנהיגים בינלאומיים - ישיקו הערב (רביעי) בירושלים את אירועי פורום השואה הבינלאומי, אותו מארחים הנשיא ריבלין ויד ושם. האירוע המרכזי של הפורום ייערך מחר בצהריים ביד ושם, בטקס תחת הכותרת "זוכרים את השואה, נלחמים באנטישמיות" שמתקיים לקראת ציון יום השנה ה-75 לשחרור אושוויץ ויום הזיכרון הבין-לאומי לקורבנות השואה, בו צפויים לנאום נציגי כל המעצמות שלקחו חלק בשחרור מחנה ההשמדה. עוד קודם לכן, הערב, הנשיא ריבלין יארח בבית הנשיא את כל המנהיגים לארוחת ערב רשמית שתפתח את האירועים.

מתעדכן:

18:00 > מלך הולנד וילהלם-אלכסנדר נחת בנתב"ג לקראת פורום השואה הבינלאומי שיתקיים בירושלים. המלך ככל הנראה גם הטיס את המטוס לישראל.

17:00 > נשיא גרמניה הגיע למפגש עם ניצולי שואה בעמותת "עמך" לקראת יום השואה הבינלאומי.

16:50 > הסתיימה פגישתם של יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין ויושבת ראש בית הנבחרים של ארה"ב ננסי פלוסי.

15:45 > כעת נחת בישראל פליפה השלישי מלך ספרד.

פליפה השישי מלך ספרד

14:20 > הנשיא ריבלין בטוויטר: כשרכבת אווירית נוחתת בירושלים, גם מפגשים כאלה קורים. ידידי נשיא צרפת ‎עמנואל מקרון יצא מפגישתנו, וידידי נשיא קפריסין הגיע לפגישתנו. הנשיא מקרון חזה בנו בעומס העבודה הדיפלומטית, והחליט להגיש עזרה בתחום התיעוד. כך גילינו שבנשיא צרפת חבוי גם כישרון צילום.

מקרון מצלם את הנשיא ריבלין ונשיא קפריסין

14:15 > הנשיא ריבלין נפגש עם Nicos Anastasiades, ניקוס אנסטסיאדיס, לפגישת עבודה.

נשיא קפריסין עם ריבלין

14:00 > ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם משלחת חברי קונגרס דו-מפלגתית בראשות יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב ננסי פלוסי, בלשכת רה"מ בירושלים.

13:50 > השר אריה דרעי שובץ על ידי מזכירות הממשלה לקבל את פניו של נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר שנחת כעת בישראל.

דרעי ונשיא גרמניה

13:30 > הנשיא ריבלין נפגש עם נשיא פינלנד Sauli Niinistö, סאולי ניניסטה, לפגישת עבודה.

ריבלין ונשיא פינלנד // לע"מ

13:00 > יו"ר כחול לבן בני גנץ, ויאיר לפיד, נפגשו  עם נשיא צרפת, מר עמנואל מקרון. גנץ אמר: "שוחחתי עם נשיא צרפת על העלייה המטרידה באנטישמיות ברחבי אירופה וכן הודיתי לו על המאבק העיקש שהוא מוביל במטרה לבלום את המגמה המדאיגה הזו בצרפת. אנטישמיות אינה מהווה רק איום על הקהילות היהודיות של אירופה, אלא על המרקם הדמוקרטי של החברה האירופאית בכללותה."

גנץ ונשיא צרפת מקרון // צילום:  אלעד מלכה

12:00 > יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין נפגש עם יו"ר הפרלמנט של לטביה אינרה מורניצ׳ה. במהלך הפגישה ציין יושב ראש הכנסת אדלשטיין את תרומתם הרבה של העולים מלטביה למדינת ישראל ולשגשוגה. יושבת הראש מורניצ׳ה סיפרה כי זהו ביקורה הראשון בישראל וכי היא מזדהה עם סבל העם היהודי וכואבת על קורבנות השואה. עוד ציינה כי קבוצת הידידות עם ישראל מבוקשת ביותר בקרב חברי הפרלמנט הלטבי: 33 מתוך 100 חברי הפרלמנט חברים בה.

11:50 > יו"ר כחול לבן בני גנץ, נפגש  עם נשיא קפריסין, מר ניקוס אנסטסיאדיס. גנץ הודה לנשיא על הנחישות שהפגינה ממשלתו בקרב נגד אנטישמיות והביע את הערכתו על כך שקפריסין אימצה לאחרונה את ההגדרה לאנטישמיות של IHRA.

גנץ ונשיא קפריסין // צילום: אבישי פינקלשטיין

11:00 > נשיא בולגריה, רומן ראדב ביקר במרכז פרס לשלום ולחדשנות ונפגש עם חמי פרס בנו של הנשיא התשיעי ויו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות.
 
במהלך הביקור סיפר ראדב כי קרא את הספר "אין מקום לחלומות קטנים" שתורגם לבולגרית ואמר כי הסיפור עורר בו השראה מהווה דוגמא כיצד עם התמדה עיקשת ניתן להגשים חזון גדול.

ראדב וחמי פרס // צילום: אלון גרף
 
ראדב אמר עוד כי :" אני רוצה לבדוק אפשרות להקים מרכז חדשנות בבולגריה ,אני חושב שזה העתיד,יש לנו צעירים מוכשרים אנחנו תמיד בחמשת המקומות הראשונים בכל תחום, לכן אנחנו צריכים לפתח סביבה תומכת בשבילם, ובאנו ללמוד ממך חמי  כיצד ניתן לעשות זאת".

10:50 > בני גנץ נפגש הבוקר עם נשיא רומניה, מר קלאוס יוהאניס. גנץ, אשר אביו ז"ל הינו ניצול שואה מרומניה, הביע את הערכתו האישית לקשר ההיסטורי העמוק בין ישראל לרומניה והקשר החזק שממשיך לאחד את שני העמים.

גנץ ונשיא רומניה // צילום: אלעד מלכה

השניים שוחחו על חשיבות שימור שיתוף הפעולה בין המדינות ואף חיזוקו. גנץ הודה לנשיא על הנחישות שהפגינה ממשלתו בקרב נגד אנטישמיות בארצו, שניכר בכך שרומניה אימצה באחרונה את ההגדרה לאנטישמיות של IHRA , שרואה באנטי- ציונות כביטוי נוסף של אנטישמיות.

10:30 > הנשיא ריבלין נפגש עם נשיא צפון מקדוניה, Stevo Pendarovsk, סטבו פנדרובסקי, לפגישת עבודה.

ריבלין נפגש עם נשיא צפון מקדוניה

10:15 > הנשיא ריבלין נפגש עם נשיא אלבניה,נשיא אלבניה, Ilir Meta, איליר מטה, לפגישת עבודה.

ריבלין נפגש עם נשיא אלבניה

10:00 > רה"מ נתניהו נפגש עם הנשיא מקרון, במסגרת ארוחת בוקר. הפגישה הייתה חמה וידידותית. ראש הממשלה נתניהו קרא לנשיא מקרון להצטרף ללחץ ולסנקציות נגד איראן, בעקבות צעדיה בתחום הגרעין ופעולותיה התוקפניות באזור.

ראש הממשלה שוחח עם הנשיא על המצב בלבנון ועל פרויקט ייצור הטילים המדויקים של חיזבאללה. בנוסף, רה"מ נתניהו דן עם הנשיא מקרון בהתרחשויות בלוב לאור המעורבות הטורקית במדינה.

בנימין נתניהו ונשיא צרפת מקרון // צילום: קובי גדעון /לע"מ

ראש הממשלה והנשיא החליטו על כינון דיאלוג אסטרטגי, כדי להמשיך לחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות וכדי להשיג את היעדים גם ביחס לסוגיות האזוריות. ראש הממשלה בירך את נשיא צרפת על בקשתה להצטרף לפורום הגז האזורי שהוקם בקהיר, בשיתוף ישראל, שעוסק בשיתוף פעולה בתחום הגז הטבעי האזורי ובייצוא הגז מישראל.

 

 

 

 

פורום השואה הבינלאומי ראובן ריבלין יד ושם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד