י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
שקל אחד בלבד

השופט פסק: "אין הצדקה להפעיל פקחים בשבת"

למרות אישור משרד העבודה, שופט העביר ביקורת על כך שפקחים יהודים מחללים את השבת כדי לרשום דו"חות חנייה, והמיר דו"ח של 100 ש"ח שקבלה אשה בשבת לשקל אחד בלבד

השופט פסק: "אין הצדקה להפעיל פקחים בשבת"
דו"ח חנייה צילום: פלאש 90

בערב שבת הגדול, פרשת מצורע, אשה שומרת שבת תושבת הרצליה, חנתה את רכבה ברחוב העוגן בהרצליה, בסמיכות למעגן הסירות. כבר באותו היום, פקח נתן דו"ח בסך 100 ש"ח, מאחר ומדובר באיזור חנייה מועדף.

אולם להפתעת הנהגת, כאשר היא הגיעה לרכבה מוצאי שבת, גילתה על שמשת הרכב שני דו"חות חנייה בסך כולל של 200 ש"ח, שאחד מהם ניתן בבוקר שבת על ידי פקח יהודי.

בעלת הרכב, פנתה לעיריית הרצליה עם בקשה להישפט על הדו"ח השני שניתן בשבת. "דו"ח נרשם בשבת בבוקר. הנני שומרת שבת ולכן רק מוצ"ש ניתן להזיז את הרכב". את הדו"ח שניתן ביום שישי היא שילמה, כך שכמעט ברור שהמניע אינו כספי, אלא, עיקרון שמירה וקדושת השבת.

על פי טענותיה בבית המשפט, ניתן להבין כי זו יכולה הייתה לערער על שני הדו"חות, מאחר ולדבריה השלט האסור על החנייה "לא רואים אותו במיוחד אם אני מגיעה בערב". ניתן רק להעריך, שהיא לא רצתה להשתמש בשבת כקרדום לחפור בו.

עו"ד אייל רייך, שייצג את העירייה, אמר על הפעלת הפקחים בשבת, כי "מדובר בעבודה ברשות על פי אישור של השרה הממונה בשעתו בשנת 1961 של כב' השרה מגסון שרת העבודה". עוד הוסיף כי האישור התקבל גם על ידי השופט ח'אלד כבוב מביהמ"ש המחוזי בת"א, שקיבל ואישר כי עובדים בכל הארץ בשבת באזורים מסוימים. "לכן אני סבור שאין מכך כדי להצדיק הפחתה כלשהי משיעור הקנס".

שלמה איזקסון, שופט בית משפט לעניינים מקומיים בהרצליה, לאחר ששמע את טיעוני הנהגת והעירייה, תהה על עצם הפעלת פקחי חנייה בשבת, דבר שאינו מוגדר כפיקוח נפש.

"אני תוהה על ההצדקה שיש בהפעלת פקחים יהודים שיחללו את השבת, רק כדי שירשמו דוחות למי שחנה שלא כדין בחנייה מועדפת" אמר, "אין כל ספק, שאין אפילו קמצוץ של הצדקה מבחינת פיקוח נפש להפעיל פקחים בשל כך בשבת".

עוד הוסיף השופט, שפרש לגמלאות אך ממשיך לכהן, כי עצם הפעלת פקחי חנייה יהודים בשבת, "הדבר נוגד לכאורה את הוראות שעות העבודה ומנוחה". בתום הדיון, גזר כי על הנהגת שלשלם קנס של שקל בודד אחד.

עיריית הרצליה דוח חנייה עבודה בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד