י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הלב בוכה

איש מירון ומתנדב מסור לכל: אנשי החסד נפרדים מר' אברימי ז"ל

ההויז בחור שלמד בקרעטשניף, ר' אברהם גדליה (אברמי) גלבמן ז"ל, מחסידי ברסלב, נפטר בתאונה מחרידה הבוקר | הוא הותיר אחריו משפחה ו-5 יתומים בביתו ומאות חברים | חבריו הקרובים נפרדים: "הוא היה מתנדב בכל הארגונים בזק"א, איחוד הצלה, בחברים, בעזרת אחים, במירון"

איש מירון ומתנדב מסור לכל: אנשי החסד נפרדים מר' אברימי ז"ל
הרב אברהם גדליה גלבמן ז"ל צילום: באדיבות המצלם

התאונה הקשה שהתרחשה בפדואל שבשומרון, שם נהרג המתנדב המסור בדמי ימיו הרב החסיד אברהם גדליה (אברמי) גלבמן ז"ל, מחסידי ברסלב בבית שמש ומאנשי החסד המוכרים בעיר ולא רק הכתה בהלם את כל חבריו ומכריו הרבים שמסרבים לעכל כי הוא היה ואיננו. 

ר' אברהם, רק בן 48, הקדיש את כל חייו למען הזולת, במשך שנים רבות שימש כהויז בחור של האדמו"ר מקרעטשניף עת למד בישיבת קרעטשניף ברחובות, היום פורסם אף סרטון וידאו קצר מר' אברהם ז"ל משנת תשמ"ח בטיש פורים עומד ליד הרבי מקרעטשניף. 

הוא נולד בירושלים, לאביו הרה"ח רבי יהודה צבי גלבמן שליט"א, מחסידי ברסלב, בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי' לבית משפחת אורלנצ'יק מבני ברק.

הוא היה מראשוני מתנדבי זק"א בית שמש והיה מסייע רבות לכל אדם ואדם באשר הוא. 

הרב אברהם קאפ יו"ר 'עזרת אחים' בבית שמש סופד לו בשיחה עם 'בחדרי חרדים' וסופד לו: הוא היה מחלוצי החסד של בית שמש החרדית, הוא היה מתנדב בכל הארגונים בזק"א, איחוד הצלה, בחברים, בעזרת אחים במירון איפה לא, כל דבר שמישהו היה צריך עזרה הוא היה שם ראשון, עליו נאמר כל העוסקים בצרכי ציבור באמונה, כל דבר שהיו צריכים לחלק אוכל לשמח ילדים חולים של 'עזרת אחים' כל דבר שצריך הוא היה שם". 

"כשהיו חסרים מתנדבים הוא ניצב, הוא היה הכתובת לכל דבר של חסד, בעיר בית שמש הוא ארגן ודאג לצופר של שבת שיכריז על כניסת השבת כבר לפני עשרים שנה שהוא בא לגור". 

"קשה לי לדבר עליו בלשון עבר" אומר חיים וינגרטן, ראש אגף המבצעים בזק"א. "חזרתי עכשיו מההלוויה של אברמי. אני רגיל שהוא זה שתמיד עומד לצידי, עוזר ומסייע, מארגן ומטפל. הוא אמנם התגורר בבית שמש, אך אך עזרתו הרגשנו בכל הארץ, כל פנייה לקבלת עזרה ממתנדבים, הוא תמיד היה קופץ ראשון".

זק"א זה לא רק ארגון אלא משפחה. ראיתי עכשיו את ילדיו אומרים קדיש, לא רק הלב בוכה, אי אפשר לעמוד בסיטואציה כזו ולא להזיל דמעה. כבר בדרך, פתחנו בשיתוף קרן צדקה, קופה לגיוס כספים עבור היתומים בתקווה להחזיר לבני משפחתו מעט מהנתינה הרבה שלו לציבור כולו.

התמונה האחרונה: אמש מקבל מכשיר קשר חדש מזק"א

הרב יעקב פרלמוטר מהכנסת אורחים רשב"י מירון, מספר כי "הוא היה איש שכולו ר' שימען כל כולו למען ר' שימען, הוא ויתר על הכל, הוא היה מגיע לבד ולפעמים עם אשתו והילדים, אנשים עמדו נפעמים מהעזרה הגדולה שלו למען הרשב"י, איבדנו אדם מיוחד הוא יחסר יהיה קשה למצוא אדם כמוהו, הוא היה מהיחידים שהיה מכין את הכל לשבת, גם שפעם ראה שחסר סלטים היה מכין לבד מעצמו, היה מביא מביתו דברים בשביל מירון, את כל הלב שלו נתן למען מירון". 

פרק מרכזי בחייו, היה דבקותו ברשב"י, לשם היה מגיע רבות ובעיקר בל"ג בעומר לעזור ב'הכנסת אורחים רשב"י מירון' ולעזור לעשרות האלפים שעולים לציון בשבתות וחגים וכן בהילולא.  

בעיר בית שמש התפלל בבית הכנסת 'קהל חסידים - אנשי ירושלים' בשכונת נחלה ומנוחה בעיר וכן בבית הכנסת ברסלב ברחוב מנחת יצחק בבית שמש. 

הוא הותיר אחריו את רעייתו האלמנה שתחי', עם שבעה ילדים, שרק שניים זכה להשיא בחייו. לפני חודשיים נולדה לו נכדתו השנייה.

הערב הוא הובא למנוחות בבית החיים בבית שמש, כשבמסע הלוויה משתתפים מאות איש מתושבי בית שמש, מתנדבי זק"א ואיחוד הצלה. במסע הלוויה ספדו הרבנים ואביו שביכו את לכתו בטרם עת.  

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב אברהם גלבמן עזרת אחים בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד