י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מנהיג יוצא דופן

המלך הטיס את עצמו לישראל • צפו בנחיתה

מחזה יוצא דופן לעת ערב בנתב"ג. אחד האורחים הרמים נחת בישראל לרגל אירועי 75 שנים לשחרור מחנה אושוויץ, מדובר במלך הולנד שהטיס בעצמו את המטוס של ממשלת הולנד כמי שמחזיק ברישיון טייס

המלך הטיס את עצמו לישראל • צפו בנחיתה
מלך הולנד נוחת בישראל צילום: רש"ת

מלך הולנד, וילם אלכסנדר, הגיע לישראל במסגרת פורום השואה הבינלאומי, אלא שבשונה משאר ראשי המדינות, הוא הגיע במטוס שהוא בעצמו הטיס.

המלך שמחזיק ברישיון טיסה, החליט להטיס את המטוס בעצמו, כיוון שחסרות לו שעות טיסה, אותן הוא צריך לצבור על מנת לשמור על רישיון הטיסה שלו בתוקף.

לפני כשלוש שנים סיפר המלך בראיון כי הוא מטיס מטוסים מסחריים של חברת klm פעמיים בחודש, כ"תחביב".

"יש לך מטוס, נוסעים וצוות. אתה אחראי לשלומם", הסביר המלך ל"דה טלחרף". "אתה לא יכול לקחת איתך את הבעיות שלך מהקרקע לשמיים. אתה יכול להתנתק לגמרי ולהתרכז במשהו אחר. עבורי זה החלק המרגיע ביותר בטיסה".

בנוסף הוא סיפר כי רק לעתים נדירות זיהו אותו הנוסעים, במיוחד מאז שהאבטחה בנמלי התעופה הוגברה בעקבות מתקפת הטרור של 11 בספטמבר 2001.

לדבריו, "לפני 11 בספטמבר הייתה דלת תא הטייס פתוחה. אנשים היו מביטים פנימה כדבר שבשגרה וחשבו שזה נחמד או מפתיע שאני יושב שם".

ולא, כמעט ולא מזהים את קולו במערכת הכריזה. בגלל שהוא טייס משנה הוא אינו חייב לחשוף את שמו. בנוסף, "רוב האנשים גם ככה לא מקשיבים להודעות" הוא אמר.

מלך הולנד וילם אלכסנדר מסלול נחיתה רשות נחיתה לשמוח 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד