י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התפשט ב-37 מדינות

בהלת הקורונה: עוצר יציאות - 20 מתים

התפרצות נגיף ה'קורונה' בסין, מדאיג את העולם כולו, והוא גבה עד כה 20 הרוגים במדינה. בכדי למנוע את ההתפשטות הוכרז על הסגר, תוך השעיית טיסות ותנועת רכבות • הווירוס עודנו חידה, ולא ידוע עליו מספיק כדי להבין כיצד הוא עובר

בהלת הקורונה: עוצר יציאות - 20 מתים
נערים סיניים צילום: unsplash

כלי תקשורת בסין דיווחו אתמול (רביעי) כי הרשויות בעיר ווהאן, החליטו להשאיר את העיר בהסגר, לאחר שבעיר החלה התפרצות נגיף ה"קורונה" שמדאיג את כל העולם, הרשויות החליטו להשעות את כל הטיסות והרכבות בעיר כדי לנסות לעצור את התפשטות הווירוס, יותר מ-500 איש נדבקו ממנו, לפחות 20 בני-אדם מתו מהנגיף - כולם סינים.

סוכנות הידיעות הסינית "שינחואה" פירסמה כי הרשויות בעיר ווהאן ביקשו מהתושבים לא לצאת מהעיר אם אין סיבה חשובה או דחופה, בחשבון הטוויטר של העיתון הסיני הנפוץ "יומון העם" דווח כי הרשויות החליטו למנוע בעצמם יציאה של אנשים החל מ-10:00 בבוקר היום, ותחנות הרכבת שנוסעות מחוץ לעיר, ונמל התעופה ייסגרו לגמרי. גם פעילותם של האוטובוסים ורכבות התחתית יופסקו.

הכל החל לפני שבועיים, אז הודיעו רשויות הבריאות הסיניות לארגון הבריאות העולמי, על התפרצות דלקת ריאות חדשה ומסתורית שזוהתה בעיר הסינית ווהאן. עשרות החולים, שחלקם הגיעו למצב אנוש, עוררו את החשש מחזרתו של נגיף SARS, שהתפשט בסין בשנים 2002-2003 והתרחב ל-37 מדינות בעולם.

מאז הספיקו להוציא הודעת חזרה לשגרה, בה הסינים הבהירו שמדובר בנגיף חלש וכי הוא בשליטה, אך התברר שהשמחה מוקדמת מדי. ביום ראשון השבוע הזהירו חוקרי מכון מחקר בבריטניה כי הווירוס התפשט עד כה ברחבי מזרח אסיה, והדביק לפחות כ-1,700 איש.

הווירוס המאיים עלול לגרום למחלות נשימה, מסוגל להדביק לא רק במגע עם הנשאים, דבר שיכול להוביל להתפרצות רחבה ומהירה הרבה יותר שלו.

ניר פרגוסון, חוקר מגיפות מהקולג' האימפריאלי הבריטי התייחס לגילויים ואמר: "ברגע שאדם חולה עולה על המטוס, כל הנוסעים שאיתו יהיו בסיכון". לדבריו, הווירוס עודנו חידה, ולא ידוע עליו מספיק כדי להבין כיצד הוא עובר, מה התכונות הקליניות של המחלה שהוא גורם לה וכמה ארגון הבריאות העולמי צריך להיכנס לתמונה.

קורונה סין גורם תמותה מגיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד