י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צפו: מוטי שטיינמץ הרטיט את פריז עם 'לב טהור'

במהלך סיום הש"ס של ארגון 'דרשו' בפריז, ביצע אמן הרגש מוטי שטיינמץ, יחד עם מקהלת 'מלכות', את הלחן המרגש 'לב טהור' לזכרו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל • צפו בביצוע

צפו: מוטי שטיינמץ הרטיט את פריז עם 'לב טהור'
מוטי שטיינמץ צילום: מתוך קליפ

לאורך שנים רבות מרן רה"י הגראי"ל שטיינמן השקיע ביהדות צרפת. חרף גילו המבוגר הוא טס לפריז כמה פעמים והשתתף בכינוסי חיזוק ענקים שהותירו רושם אדיר על הקהילה המקומית. עד היום, הקהילה היהודית בצרפת מביעה געגועים עזרים למרן הגראי"ל שטיינמן שהיה להם לאב.

אין טבעי מכך שבמהלך הסיום של 'דרשו' בפריז, הושר הלחן החדש שמכה גלים בעולם היהודי, לחן מיוחד שכתב ר' מונה רוזנבלום לזכרו של הגראי"ל, "לב טהור ברא לי אלוקים". הלחן המיוחד שמושר ע"י מוטי שטיינמץ נחשף בסיומים של דרשו ברחבי תבל, וריגש רבבות.

לפני שעלה לשיר את השיר באיצטדיון "דום דה פריז" בבירה הצרפתית, מוטי שטיינמץ שלא כהרגלו פנה לקהל והשמיע דברים בנימה אישית. "אחי ורעי, בני צרפת היקרים, לומדי התורה, אתם זכיתם ששלוש פעמים הגיע כאן לבקר מרן רשכבה"ג, רבי אהרון לייב שטיינמן זצוק"ל, אתם יודעים למה? כי אתם הייתם בלב שלו. הייתם בלב הענק שלו שהכיל כל יהודי ויהודי. השיר הזה מבטא יותר מכל את אורחות החיים שלו, את המידות שלו ואת התורה שלו".

השיר מתחיל בפסוק מתהילים נא, יב: לֵב טָהוֹר בְּרָא לִי אֱלֹהִים וְרוּחַ נָכוֹן חַדֵּשׁ בְּקִרְבִּי וממשיך במילים שכתב הסופר הנודע חיים ולדר: "הו רבינו בליבנו, כל חיינו נזכור מידותיך, אורחותיך הן תורתך, כאילת השחר נרוץ אליך".

לב טהור מוטי שטיינמץ מקהלת מלכות סיום הש"ס הרב שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד