ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לייבל'ה מסכם שבוע סגרירי

העיתונאי שתרם לחסידות וגילה כי קנו מלא הערינג על חשבונו

לייבל'ה התקשה לתפקד השבוע בשל הקור העז שפקד את ארץ הקודש, והוא הופתע מכך שמנהיגי העולם הסכימו להגיע במזג אוויר כזה. אך למרות הקשיים, לייבל'ה מגיש לכם מהדורה גועשת מתמיד • והשבוע: העיתונאי שנעקץ בהערינג, מה היה בסיום הש"ס במנורה מבטחים? מי הח"כ שהחליף מספר ולא קיבל את ההודעה של בוז'י? פגישת הפסגה של המשבקי"ם לבית מספינקא, מי השקה את האוזר בוודקה לימון? וגם, הצלם שחנך משרד דנדש וכמובן איך אפשר בלי המזל טובים 

העיתונאי שתרם לחסידות וגילה כי קנו מלא הערינג על חשבונו
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

גם בחלומו הרטוב, לייבל'ה לא חלם שהוא יהיה עד כדי כך מכורבל השבוע בגלל הקור העז. לייבל'ה כמעט ולא יצא מביתו למעט מקרים חריגים של צרכי עמך מרובים ממש, והוא העדיף להתחמם לאור הדף היומי ובמקרה חריג הוא יצא לחגוג יום הולדת 32 לרעייה הינדל'ה.

לייבלה התפלא לראות כיצד דווקא כשהגיעו מנהיגי אומות העולם זרחה השמש בעוז ואפשרה לכל הסקרנים לצאת מהבית. הדף היומי עזר ללייבל'ה להבין את העניין היטב על פי הגמרא שנלמדה השבוע בדף, לעולם ירוץ אדם לקראת מלכי ישראל ואפילו לקראת מלכי אומות העולם שאם יזכה יבחין בין מלכי אומות העולם למלכי ישראל.

ומכאן לחדשות והסיפור שלא שמעתם אף פעם: לייבל'ה יודע לספר על עיתונאי בכיר במגזר, שבערב אחד מימי השבוע החולף, ישבו הוא ורעייתו ועברו על חשבון האשראי החודשי כמו במשפחות הטובות.. אמממה, העיתונאי שנודע כלא בקי כל כך בחשבונות - ורעייתו שהיא עזר כנגדו - הופתעה לראות בחשבון חיוב של 1200 שקל בשני תשלומים למעדנייה מפורסמת בעיר התורה והחסידות.

הרעייה מיהרה לשאול את בעלה "ממתי אתה קונה במעדניות בכאלו סכומים ועוד בשני תשלומים?" העיתונאי שלנו נכנס להיסטריה ובלבול ולא ידע את נפשו. הוא התעקש בפניה שוב ושוב שלא דרך בחנות ההיא כבר חצי שנה, על אחת כמה שלא הוציא שם 1200 שקלים טבין ותקילין. ויהי הדבר לפלא גדול. 

החשש מעקיצה היה מוחשי מתמיד. לאחר שהעיתונאי הבכיר איתר את בעל המעדנייה (ששמה המלא שמור במערכת), התברר כי הוא תרם לאחד ממוסדות החסידות באחרונה סכום של 1200 שקל. לאנשי החסידות היה חוב במעדנייה והיא שולמה בכרטיס האשראי של העיתונאי הדגול שגם שמו שמור כמובן במערכת לייבל'ה. לייבל'ה גאה להכריז באופן רשמי על 'עוקץ ההערינג הראשון בהיסטוריה החסידית'. תרמת למוסדות - לך תאכל מעושנים.

לייבל'ה יוצא בהכרזה: מי שיודע לפענח את זהות העיתונאי ואת שמה של החסידות העוקצת, יפנה ללייבל'ה ויכנס להגרלה כפולה על מגש מעושנים מבית המעדנייה ועל כינור מבית החסידות. 

ואיך אפשר בלי סיום הש"ס של 'יד אליהו' שנערך השבוע בהשתתפות גדולי ומאורי הדור: לייבל'ה יצא למקום אחר כבוד קיבל צמיד ויצא לתעד בשטח את אלו שסיימו את הש"ס בפעם המי יודע, והשבוע סיימו פרק 'היה קורא' במסכת ברכות. 

כבר בכניסה ראה לייבל'ה את הזמרים ארל'ה סמט (לאורו ולאורם) וזאנוויל ויינברגר עונדים את הצמידים לבל יחששו שהם לא שייכים למעמד כיאה וכראוי לכבודה של תורה.  

על הכיסאות ביציעים לפני המעמד ראה לייבלה את איש התקשורת הנודע ר' ישראל כהן, שלמרות שיכל לצפות בשידור החי מביתו, הגיע לכבודה של תורה למעמד האדיר וסגר עם סמט והחסידים המלחינים את הפרטים האחרונים של שירת 'לאורו'. לא רבים יודעים, אבל ישראל כהן כאסטרטג בפני עצמו, היה שותף לכל הפקת הענק של סיום הש"ס.

בחדר ההלבשה ראה לייבל'ה את יו"ר ועדת הכספים ו'דגל התורה' ח"כ גפני, הח"כ היה נראה נרגש מאוד כשנעמד לתמונה משותפת עם גדול הזמר מרדכי בן דוד יחד עם בנו המתמיד ר' אליהו. השניים התרגשו כשלראשונה שמעו את בן דוד לא בקלטת. 

ומי שהיה אחראי על הפרסום והמודעות של סיום הש"ס הוא נפתלי גליק 'סטודיו NG' חסיד צאנז בפני עצמו, שנמצא אמנם מאחורי הקלעים, אך יצא לאור הזרקורים הודות לתמונה שצילם לנו הצלם משה גולדשטיין. 

מחוץ לסיום הש"ס בתל אביב ראה את חיים רבינוביץ הבולדוזר כשהוא ללא חליפה, מלווה את ח"כ אייכלר לאחר שהגיע לעזור לאחיו מוטי מטיפ בהפקת האירוע. לייבל'ה פגש את ח"כ ישראל אייכלר את בוז'י הרצוג ששאל בשלומו של אייכלר לאחר האשפוז הקצר. בוזי' גם הראה לאייכלר ששלח לו הודעה שבוע שעבר שבה התעניין במצבו. מסתבר שיש לו את המספר הקודם של אייכלר וההודעה לא הגיעה ליעד, ואז בצורה משותפת השניים עדכנו את המספר של המכשיר המוגן של הח"כ הבעלזאי. 

אפרופו רבינוביץ, אחיו מוטי שניהל בו זמנית שלוש הפקות ענק: ביקור הרבי מויז'ניץ ממונסי בארץ, ביקור הרבי מסקווירא באוקראינה וכמובן סיום הש"ס שאורגן במהירות שיא ונחל הצלחה, ישב בקונטרול ופיקח על הכל ומיד לאחר מכן המריא לאוקראינה לתזז את המערכת שם. 

קודם למעמד, ראה לייבל'ה את הצלם שוקי לרר שהביא את אביו החזן המפורסם כשהוא מציג בפניו את החוברת המהודרת של סיום הש"ס שלרר היה שותף לפרויקט הצילומים בחוברת. 

והיועץ האסטרטגי אבי גרינצייג נצפה צופה עם בנו בכניסת הרבי מבעלזא למעמד ב'יד אליהו'. לייבל'ה הביע את התפעלותו מאבי גרינצייג שמחנך את בנו הקטן כבר מגיל צעיר לאהבת גדולי ישראל ולצעוד לאורם ללא עוררין.   

ומי שהביא את הקליפ הכי נחשק מהאירוע, היה העיתונאי יצחק פלדמן שנודע כקומיקאי דגול. פלדמן התלבש בחדש ההלבשה של שחקני מכבי תל אביב בכדורסל ונכנס נרגש לאירוע. 

בשיפולי המעמד של הסיום, ראה לייבל'ה את העסקן ואיש החסד הנודע מוישי הרמן, כשהוא מנצל את הדקות שלפני סיום הש"ס ביד אליהו לגמוע עוד דף בברכות. 

השבוע לייבל'ה לא הגיע לבר מצווה של בנו של יוסי דייטש שנערכה במלון 'פרימה פאלאס' - לשעבר המרכז של פרוש ז"ל. לייבל'ה לא הגיע לאחר שלא קיבל הזמנה ולא ידע על הבר מצווה המדוברת. מתיעודים שהגיעו ללייבל'ה במקום, הוא לא ראה פסגה כזו מימיו: ראש העיר משה ליאון בשיח מרעים עם דייטש והמזכ"ל הדגלאי החדש יצחק פינדרוס. מי היה מאמין רק לפני שנה דייטש וליאון ראש בראש ופינדרוס באלעד. בכלל איך שהפוליטיקה עובדת. 

גם אבי אבוחצירא הצמוד של ליברמן הגיע לבר מצווה ותפס שיחה עם הקמב"ץ והעסקן יענקי ברגר, השניים כך נראה, לא אמרו את המילה האחרונה. 

אבל לייבל'ה מתנחם בכך שאולי הוא יזכה לראות את מסע הקודש של יוסי דייטש השבת בהאדיטש, לשם יצא עם כל המשפחה המורחבת לרגל הבר מצווה של היניק שלום דייטש. המסע יכלול מסע בכל קברי אוקראינה ופולין.

ומהבר מצווה לפגישת המנהיגים שהגיעו לישראל: בשמחה ירושלמית השבוע ראה לייבל'ה את נכדו ונאמן ביתו הקרוב של שר התורה הגר"ח קנייבסקי הרב אריה קנייבסקי בשיחה ידידות עם ג'יסון גרינבלט, השליח לשעבר של טראמפ למזרח התיכון. גרינבלט התעניין לשלומו של שר התורה ור' אריה עדכן בכמה פרטים מעניינים. 

ואפרופו מלון 'פרימה פאלאס' ברחוב פינס המפורסם, השבוע לייבל'ה הגיע למלון המיתולוגי להצגת מצגת סקירת הרשת, מגמות תיירות בקרב הקהל הדתי-חרדי וסגמנטציה ושמע מהמנכ"ל התותח של המלון אבי בודרהם שאגב בקי בכל נבכי המגזר החרדי איך הוא קשוב למגזר בצורה יוצאת דופן ויודע כל ניואנס הכי קטן. אבי גם גילה ללייבל'ה ולאברהם רכטשפר - שלומד דף היומי כל יום במלון - בקיאות נפלאה באתר 'בחדרי חרדים' לדבריו "אני נכנס לקרוא מספר פעמים ביום".   

לייבל'ה נתקל השבוע באירוע "לחיים" לא שיגרתי בין חברי הכנסת של ש"ס מיכאל מלכיאלי ומשה אבוטבול, במהלך הילולת האדמו"ר רבי יעקב אבוחצירא זיע"א. השניים שתו ושתו כי הם לא נוהגים.

ואפרופו לחיים, בשבוע שעבר בליל שישי במסעדת שמוליק כהן התל אביבית פגש לייבל'ה את ח"כ צביקה האוזר הימני של 'כחול לבן', אדהכי והכי ראה לייבל'ה שהאוזר מסתפק במועט, מי שהגיש להם מעט משקה היה אלי ביתאן שנאחל לו רפואה שלמה לקראת ניתוח שיעבור בשבוע הבא. ביתאן לקח את בקבוק הוודקה של מהדורת 'בין הסדרים' הפופלרית ב'קו הסקופים' והשקה את האוזר עד שביקש תמונה עם כלל העיתונאים כפי שפורסם בטור הפופולרי של מוצ"ש 'שלוש קריאות'.

מפקד מנהלת החרדים הצבאית סא"ל תלם חזן, רמ"ד גיוס שאול דרהין, קמ"ט גיוס מגן יחיאל רדוצקי, רת"ח טכנולוגיה חיים זילברשלג, רמ"ד חרדים באגף התקשוב קובי בורנשטיין, הרל"ש המסור נתנאל זרזבסקי ואנשי עמותת 'נצח' ומשרד הביטחון ישבו לאכול טשולנט אצל מוטיס. לייבל'ה כמובן היה ותיעד.

הרל"ש של ח"כ יעקב טסלר וחבר המועצה של ויז'ניץ באשדוד ר' שמוליק שוק, נצפה השבוע מתחדש ב'בגיר' בחליפה חדשה כיאה וכראוי לנציג ויז'נצאי שלא יהיה רבב על בגדו.

 

והסיומים שעדיין לא הסתיימו: בקרית אתא הגיע ליפא שמלצר לשיר ליד מורו ורבו גאב"ד מאקאווא, בכניסה פגש את האיש וקרית אתא ר' אלקנה ויסנשטרן יחד עם העסקן הדגלאי הפעיל ביותר בכל הזמנים אליהו ארנד. 

ובציון של ר' שימען במירון, ראה לייבל'ה את יוסי קקון המנכ"ל החדש והנבחר של מועצת רכסים בשיחה לאחר מינויו עם סמנכ"ל איחוד הצלה לייזר היימן בציון הרשב"י. לייבל'ה גם מאמין שדיברו על ל"ג בעומר, אך בוודאי גם על הבר מצווה לבנו של היימן בעוד שבועיים.

ואפרופו קברי צדיקים, לייבל'ה נחשף השבוע לרכב הפאר שמוביל את הרבי מסקווירא ברחבי אוקראינה וראה את הרכב שארגנו לו 'טיפ הפקות' למסע הקודש. 

לייבל'ה ראה בארה"ב פגישת פסגה משולשת, בה נטלו חלק שלושה משבקי"ם לבית ספינקא: ר' יצחק ברוך שפיצר משב"ק ויד ימינו של האדמו"ר מתולדות צבי ספינקא, ר' מאיר הערש פראנצהויז יד ימינו של האדמו"ר מבית שמואל צבי ספינקא, ור' שרגא יצחק ווייס יד ימינו של האדמו"ר מספינקא מונסי.  

ומי שהגיע לביקור בארץ הוא אמן הקומזיצים והנשמה מארה"ב דובי מייזלס שפגש בטיסה את המיליונר לאונרדו חוליו פרקש קליין שביקש סלפי מדובי. 

מייזלס הגיע לצפת לדינר מהיר יחד עם העסקן ר' ישראל יואל זופניק מארה"ב. מייזלס קיבל את ברכתו של הרה"צ המשפיע רבי מיילך בידרמן. 

מכירים את הצלם שמוליק וינרייך? עכשיו מגיע לו מזל טוב על המשרד החדש. ציפור קטנה לחשה ללייבל'ה ששמוליק ורעייתו פתחו משרד חדש במרכז רייסדור באלעד והשבוע קבעו מזוזות. שמוליק, המכונה P360 צילום לעסקים מוכר עוד מימי דטה פרינט, ובשלוש עשרה שנים האחרונות כצלם הארגונים הגדולים ועסקים מתחום הבניה והגבס ועוד. אשתו רותי, שעובדת יחד איתו, עוסקת בתחום השיווק ברשת וכעת השניים התחדשו במשרד. לייבל'ה שולח הצלחה גדולה. 

והצלם שחגג יום הולדת לרעייתו: הצלם עזרא טרלבסי, אחד המתוקים ביותר בדור, חגג הפתעה לאשתו במסעדה ברמת גן. אבל אין שמחה בלי שירה אז ארגן את ילדיו לקליפ מוזיקלי באולפן מקצועי. 

השבוע גם הגיע לייבל'ה לחתונת הבחור החשוב ישראל חפץ מישיבת בית מתתיהו. בחתן, אדם מיוחד בפני עצמו, אך הוא גם בנו של העסקן ר' יוסי חפץ, איש אמונם של כל גדולי ישראל. במעמד החופה הוא ראה כמובן את האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא שבירך את אחת הברכות.

בשבע ברכות שנערך בירושלים ראה את האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שר' יוסי הוא מאנשיו הקרובים וכל פעם בל"ג בעומר זוכה להחזיק את האבוקה בהדלקה במירון. 

ברכת מזל טוב לסגן השר מאיר פרוש לרגל שמחת העלייה לתורה לבנו החתן פינחס אליעזר פרוש, שתתקיים באולם שע"י תלמוד תורה דחסידי בעלזא רחוב תכלת מרדכי בירושלים. במוצ"ש תיערך שמחת הפאר-שפיל באולמי שירת ירושלים בגבעת שאול בירושלים ושמחת החתונה בלונדון הבירה בחמישי הבא.

ושמחה נוספת בשלומי אמונים: ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין יחתן את בנו בראשון באולמי ארמונות חן. לייבל'ה משגר ברכת מזל טוב. 

מזל טוב למרדכי פלאי, נכדו ונאמן ביתו הקרוב של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, לרגל הולדת הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לחיים שטרן יו"ר ארגון 'תינוק בריא', לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה ומוצלחת. בשמחה שנערכה בבית שמש השתתפו אדמו"רים ורבנים ובהם הרבי מלעלוב, והרבי מביטשקוב ששטרן הוא מקורבו. 

ברכת מזל טוב להרה"ח ר' ראובן חיים ווינברגר מגדולי עסקני בעלזא בניו יורק, לרגל אירוסי נכדו בן לחתנו ר' הרשי פריד שבשבוע שעבר כפי שדווח, חיתן בת. לייבל'ה היה מת להתחתן פעם שנייה רק בשביל שר' ראובן חיים יארגן לו את החופה.

ברכת מזל טוב לעסקן ר' יעקב גרוסמן לרגל הולדת נכדו, בן לחתנו הרה"ג חיים שלמה דכנר ראש כולל תורת חיים. השלום זכר בליל שבת בביהמ"ד ויז'ניץ ברחוב נחמיה בירושלים.

ברכת מזל טוב לבעל מנגן והקלרינט דוד הלר, לרגל נישואי בנו בכורו ביום שני הקרוב באולמי היכל הנגינה במודיעין עילית. לייבל'ה זוכר את האירוסין עם הסבא הגדול הצלם ר' ברוך אוביץ ז"ל שהיה ואיננו. 

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לידידנו הצלם החביב והמוכשר יוחנן לוסטיג - צלם מאה שערים והסביבה - לרגל הולדת הבן בשעה טובה. הברכה אחת גם הרה"ח ר' מאיר לוסטיג משב"ק האדמו"ר משומרי אמונים שחבק עוד נכד. לייבל'ה מקנא ביוחנן שמצליח לשרוד בלי מכשיר סלולר עם הודעות. 

ולסיום, ברכת מזל טוב חמה ולבבית לעיתונאי המוכשר חנני בלייך מ'ישראל היום' (ועוד) לרגל שמחת הולדת בנו בפעם החמישית בשעה טובה ומוצלחת. 

לייבל'ה רכילות חרדית סיום הש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד