ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בדקה ה-90

כך מנע ראוכברגר משבר דיפלומטי עם פוטין

נציגי התעוררות זעמו: כך הסגן החרדי מנע משבר דיפלומטי עם פוטין בדקה ה-90 שיכל להביא למניעת שחרורה של נעמה יששכר • גן הכלבים, הטלפון הזועם מליאון וביטול הערר

כך מנע ראוכברגר משבר דיפלומטי עם פוטין
פוטין וליאון צילום: צלמי פלאש 90

בשבוע האחרון התחוללה דרמה של ממש מתחת לפני השטח בעיריית ירושלים: מסתבר שהאנדרטה שתיחנך ממש בשעה הקרובה (חמישי) בהשתתפות נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, עוררה סערה פוליטית בעיריית ירושלים, ורק בדקה ה-90 נמנע משבר דיפלומטי שהיה עלול לסכן גם את שחרורה של נעמה יששכר.

מדובר בערר שהוגש על ידי חבר מועצה מסיעת התעוררות כנגד הקמת האנדרטה בגן סאקר. חבר המועצה טען כי האנדרטה תוקם על שטח של גן כלבים והוא ביקש להתנות את האישור במציאת פתרון לגן הכלבים, אי לכך הוא דרש דיון חוזר והצבעה חוזרת במליאה העירייה.

בנוסף, גם חבר מועצת העיר ירושלים מטעם חסידות גור, יוחנן ויצמן, שקל להגיש ערר בשל מאבקי כוח פוליטיים; אלא שהוא קיבל טלפון זועם מראש העיר משה ליאון שהתריע כי, "בגללך נעמה יששכר לא תשתחרר". ולאחר שזה קיבל את מבוקשו - הוא הודיע כי לא יגיש את הערר.

ראוכברגר. צילום: ארכיון 'בחדרי'

כך או כך, הדרמה שהתחוללה בלשכת ראש העיר הגיעה לסיומה שעות קודם נחיתתו של נשיא רוסיה פוטין בישראל, שעה שסגן וממלא מקום ראש העיר ירושלים אליעזר ראוכברגר כינס ביום שלישי השבוע את מליאת
המועצה ודחה את הערר תוך 7 דקות בלבד.

הדיון עורר את זעמם של נציגי התעוררות והם תכננו לעשות הצגה אופוזיציונית שתימשך שעתיים לפחות, אך תקוותם נכזבה; ולכן חברי "התעוררות" בתגובה תקפו בחריפות את היועץ המשפטי לעירייה, וטענו כלפיו כי הוא לא מגן על הדמוקרטיה ועל זכויותיהם כחברי מועצה.

ראוכברגר אמר ל'בחדרי חרדים' : "פעלתי וניהלתי את הדיון על פי הנחיות הייעוץ המשפטי ועל פי חוק התכנון והבניה. כל הצעקות של חברי התעוררות לא היו במקום ונבעו ככל הנראה מאי הבנתם והכרתם את החוק ונוהלי דיון בהליך כזה".

מחבר המועצה יובב צור נמסר בתגובה: "לאורך כל הדרך העירייה הפרה את החוק, ובחרה לנהוג בדורסנות כלפי תושבות ותושבי העיר שנהנים יום-יום מהמרחב הציבורי בגן סאקר. כמו בסוגיות עירוניות קודמות, גם כאן העירייה פעלה ללא תכנית מסודרת, ובחוסר תום לב מול התושבים שקיבלו הבטחות שהופרו פעם אחר פעם. ההחלטה להציב את האנדרטה היכן שהכלבים עושים את צרכיהם, היא החלטה תמוהה שמבזה את זכר הקורבנות. על כן ביקשנו לקיים דיון נוסף בכדי לדון בהחלטה. לצערנו יו"ר הוועדה לא איפשר דיון רציני מהחשש שהטענות שיעלו חברי האופוזיציה יאתגרו את הדרך העבריינית בה בחרה לפעול העירייה בניגוד לכללי מנהל תקין ובניגוד לאינטרס הציבורי".

משה ליאון פוטין אליעזר ראוכברגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד