י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
צפו בגלריה

בקרית אתא חגגו ברוב פאר והדר את סיום הש"ס

בקריית אתא חגגו אמש (רביעי) את סיום הש"ס של כלל הקהילות בעיר, בהשתתפות גאב"ד מאקאווא, הגר"ש שטיינמן ורבני העיר. בצד האמנותי הופיעו כוכב הזמר החסידי ליפא שמעלצר ומקהלת מלכות והפייטן משה לוק, בליווי תזמורתו של המעבד ישראל סוסנה • צפו בתיעוד 

בקרית אתא חגגו ברוב פאר והדר את סיום הש"ס
בקרית אתא חגגו ברוב פאר את סיום הש"ס צילום: באדיבות המצלם

בפאר רב, עם המון רגש נחגג אמש (יום רביעי) סיום הש"ס המרכזי של כלל הקהילות בקרית אתא.

עשרות מתושבי העיר והאזור, השתתפו אמש יום רביעי, במעמד הגדול של סיום הש"ס המרכזי של כלל הקהילות בעיר בהשתתפותם של גאב"ד מאקאווא, הגאון רבי מרדכי רבה של קהילת אביר יעקב בתל אביב, הגאון רבי שרגא שטיינמן ראש ישיבת אורחות תורה, רבני העיר ורבני הקהילות, מרנן ורבני גדולי ישראל.

פתח והנחה את המעמד בטוב טעם, הר"ר משה ננציסקי, אשר ציין בדבריו את פריחתם של הקהילות בעיר, שבשנים האחרונות זכו יחדיו להרחיב את מעגל המשפחות במקום ההולך וגדל מעת לעת, ומתוך כך כבר במחזור האחרון נוספו עשרות של שיעורי דף היומי בעיר אשר פזורים בכל רחבי העיר, והאברכים החשובים שבאו לגור בעיר, זוכים למסור את השיעורים בטוב טעם ובחן, ובזכות זה זוכים לאחדות נפלאה בכלל גווני הקשת במקום.

בדברי ברכה פתח הרב שמעון חזן יו"ר המועצה הדתית אשר השקיע רבות למען הצלחת המעמד גדול, ומיד לאחריו כובדו בסיום הש"ס ואמירת הקדיש מגידי השיעורים הותיקים בעיר הר"ר עודי אמנון והרה"ח יחזקאל טאוב, דברי ברכה של מגידי השיעורים בעיר נשא בטוב טעם הרה"ג צבי פוסטבסקי ראש ישיבה לצעירים בעיר.

את המעמד הנעימו בשירה ובזמרה בעל המנגן הר"ר ליפא שמעלצר ומקהלת מלכות, ובעל התפילה הנעים בקולו הערב ר' משה לוק, ועמם יחדיו בעלי המנגנים בליווי תזמורתו המורחבת של ישראל סוסנה.

חרוזים מרגשים שוזרו ע"י בעל המנגן ר' ליפא שסיפר על הקשר שלו לעיר כאשר בצעירותו זכה ליישב במקום זה של אהלה של תורה בישיבת מאקאווא בעיר, ולראות היום את המקום שכולו מלא וגדוש בלומדי תורה אברכי ובעלי בתים כולם כאחד יחד זה ודאי בזכות האחדות שבעיר.

דברים בכבוד המעמד נישאו על ידי רבני העיר: הרה"ג חיים שלמה דיסקין והרה"ג אליהו מימון.

במהלך המעמד נשמעו דברים נלהבים מפי הרה"ג מרדכי אויערבך בדבר גודל מעלת לימוד הדף כסדרן, וקירוב הלבבות הגדול אשר נהיה מכך.

המשא המרכזי של המעמד נשא הגאון רבי שרגא שטיינמן, שדיבר על הזכות הגדולה של לימוד סדר הדף היומי ובעיר הזאת אשר גדולי ישראל זצ"ל זכו לישב בה רואים היום את פרי עמלם באור התורה הגדול הנמצא במקום זה.

בסיום המעמד הקהל התפזר לביתו דשנים ורעננים מהארוע המיוחד אשר נערך בחסות עירית קרית אתא ואת ברכת העיר הביא ראש העיר מר יעקב פרץ, והרבנים שליט"א ובראשם הרה"ג שמעון ליפשיץ רב קהילת בני הישיבות בעיר והקהל הרחב הודו בחום ולב לעסקני הציבור המיוחדים, ר' אלקנה וייסנשטרן, ר' שמעון חזן, ר' רפאל אילוז, ר' ישראל נח רוב, ר' יעקב עזריאל, אשר לאורך כל ימות השנה, אינם שוקטים על שליחותם, ודואגים להרחבת גבולות התורה וההלכה במקום.

את האירוע הפיק: יוסי פרנקל

קרית אתא סיום הש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד