ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
צפו בדבריו

פוטין: "אחד העמודים השחורים בהיסטוריה המודרנית"

במסגרת ביקורו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בישראל לרגל ציון יום השואה הבינ"ל, הוא דיבר בטקס חנוכת האנדרטה לזכר הרוגי המצור על העיר לנינגרד • "אחד הפרקים הדרמטיים בתולדות מלחמת העולם השנייה" • צפו

פוטין: "אחד העמודים השחורים בהיסטוריה המודרנית"
פוטין נואם בירושלים צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

‏נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בטקס חנוכת האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד: "כבוד גדול להשתתף באירוע. אלה תאריכים מיוחדים לשני העמים. את השואה והמצור על לנינגרד לא ניתן להשוות לשום דבר. אף יומן או סרט לא יכול להעביר את מה שעבר על האנשים בתקופה ההיא". את הדברים הביאה יערה שפירא מכאן 11.

‏הנשיא פוטין אמר, כי "המצור היה אחד הפרקים הדרמטיים בתולדות מלחמת העולם השנייה. הצבא האדום שחרר את מחנה אושוויץ. כעסנו המשותף הוא על מעשי הנאצים. אבא שלי הגן על העיר ואמי הייתה בעיר הנצורה עם ילד שנפטר בחורף. הנאצים רצו להשמיד את העיר, אך תושבי לנינגרד לא נכנעו".

‏עוד אמר פוטין: "אנחנו אבלים על כל הקורבנות. הפשעים שעשו הנאצים, הרצח המכוון והשיטתי – אחד העמודים השחורים בהיסטוריה המודרנית".

‏נשיא פורום השואה העולמי אמר: "מי היה מאמין ש-75 שנה אחרי שחרור אושוויץ יהודים יפחדו שוב להלך באירופה".

‏נתניהו אמר בכנס: "לפני 75 שנים יצא העם היהודי מגיא ההריגה הגדול בתולדות האנושות. הניצולים אינם שוכחים דבר. את חוסר האונים, את הסבל. דווקא ביום הזה חייבים לומר בשביל ששת המיליונים, בני עמנו, שערי הגיהינום נפרצו מאוחר מדי. לכן ביסוד התקומה של מדינת ישראל מונח הציווי – לא תהיה שואה נוספת".

סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס אמר, כי "אנו מוכרחים לחסום את הגל הגואה של אנטישמיות ברחבי העולם. אנו חייבים גם להיות חזקים נגד המדינה שמובילה את האנטישמיות – העולם צריך לעמוד בעוצמה מול איראן".

 

ולדמיר פוטין שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד