ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"תקשיבו טוב קוזקים נגזלים"

כנגד ארבעה ציוצים: העיתונאי ש"חתך", והפוליטיקאי שאף אחד לא התייחס אליו

כנגד ארבעה בנים דיבר הטוויטר: החכם, הרשע, התם ושאינו יודע לשאול • בחרנו לכם את ארבעת הבנים של השבוע • העיתונאי ש"חתך", הפוליטיקאי שאיבד את עצמו, התשובה ההולמת לעמית סגל  והשיחה בין נתניהו לפנס

כנגד ארבעה ציוצים: העיתונאי ש"חתך", והפוליטיקאי שאף אחד לא התייחס אליו
כנגד ארבעה ציוצים צילום: בחדרי חרדים

החכם

החכם השבוע הוא העיתונאי ג'קוב קורנבלום שצייץ את התיעוד הבא: בשיחה בתחילת פורום השואה העולמי, סגן הנשיא מייק פנס ונתניהו משוחחים על נסיון הדחת טראמפ. פנס נשמע אומר. "אנחנו מתמודדים, הוא לא ניתן לעצירה". נתניהו עונה לפנס. "כמו מישהו אחר שאני מכיר."

הרשע

הרשע השבועי הוא עיתון פלסטיני שכתב "רצח אחד יכול למנוע את האירוע הזכרה של יום השואה הבינלאומי". העיתון היומי של הרשות הפלסטינית 'אל-חיאת אל-ג'דידה' פרסם מאמר דעה שקראה לקוראים לבצע מעשי רצח להפסקת אירועי 75 שנה לשחרור אושוויץ.

מי שמצאה את זה היא רוז רוטשטיין מבעלי עמותת "stand with us" שהעלתה את זה לטוויטר שלה, מה שגרר אלפי תגובות ושיתופים.

הציוץ של רוז רוטשטיין

 

התם

הציוץ

העיתונאי ישראל פריי צייץ השבוע סרטון מתוך ראיון עם שר התחבורה סמוטריץ' וכתב כך: "שירות לציבור: לקראת בקשת הפסילה של היבא יזבק, מצורף בזאת תיעוד של בצלאל סמוטריץ', הטוען כי הרוצח ברוך גולדשטיין אינו טרוריסט". אולם, הסרטון היה חתוך ואת הקטע שבו סמוטריץ' אומר כי ברוך גולדשטיין רוצח מתועב שצריך לתת על כך את הדין, בחר פריי להשמיט.

הביקורת

הדבר גרר ביקורת עזה בטוויטר. העיתונאי אבישי גרינצייג צייץ, כי "עד עכשיו השתדלתי בעיקר להתעלם מישראל פריי. אבל הסיבוב הכל כך מכוער שהוא עשה על חשבון בצלאל סמוטריץ' הוא עלבון לאינטילגנציה ועלבון לעולם העיתונות. שקר הוא דבר מכוער. אך יש דבר אחד יותר מכוער ממנו: לקחת ציטוט אמיתי, לחתוך אותו בקפידה ולסלף אותו. בושה".

ההיתממות

ואיך התמודד עם כך ישראל פריי? הוא העלה סיפור על סבא שלו והחזון איש, וכך כתב פריי: "לסבא רבא שלי קראו הרב יהודה מאיר אברמוביץ'. היה סגן ראש עיריית תל אביב וחבר כנסת. הוא העביר הרבה חוקים (חגורות בטיחות, למשל). אחרי שסיים להעביר חוק המחייב רשויות להקצות חופים נפרדים, עלה סבא לחזון איש, שאמר לו: הרב אברמוביץ', אני לא מקנא בזכות שהעברת את החוק - אני מקנא בזכות שהייתה לך שבגללה זכית להעביר את החוק, שהרי כתוב 'מגלגלים זכות על ידי זכאי'.

ואני הקטן תוהה: איזה מעשה טוב עשיתי שבעטיו זכיתי למטר גידופים וקללות ממאות צייצנים שנפגעו מהסרטון של סמוטריץ'?

ועכשיו לגופו של עניין:

אם בצלאל סמוטריץ' היה מחלק ממתקים ברחובות אחרי הפיגוע של ברוך גולדשטיין; מהלל בפוסטים את גבורתו או מקים עמותה לזכרו - לא הייתי טורח לצייץ. בעצם, הייתם כבר יודעים מזה. אות הקלון היה נמרח על פניו לנצח.

ציוץ ההסבר של פריי

הקטע הרלוונטי שביקשתי להאיר ולחדד - בימים בהם עוסקים בטרמינולוגיה של 'שהיד' - הוא בכך שסמוטריץ' לא רואה באדם שרצח בדם קר 29 מתפללים 'טרוריסט'. נקודה. שוב, סמוטריץ' לא רואה בגולדשטיין המתועב טרוריסט. את זה הוא אומר בלי ניד עפעף. לא קטע חתוך, לא ערוך, זו הפואנטה.

וחוץ ממה שאכפת לי על שמי הטוב, מרתק לראות את מכונת התעמולה הימנית בפעולה. סמוטריץ' מבטא דעה חרפתית, ובמקום להתבייש ולהסביר, הוא בכלל הקורבן. אכלו לו, שתו לו, סילפו, עיוותו, אוי. מזכיר את דוקטורינת רצח רבין. מאות קלון של הציונות דתית נהפך לאירוע שאזכורו אעלק רודף את הימין, כאילו מנסים להשחיר את פני האומללים.

אז תקשיבו טוב קוזקים נגזלים: דעות חשוכות לא מגרשים במניפולציות וגם לא במיתוג מחדש של שר תחבורה חרוץ וחייכן. לכו עם האמת שלכם, פשוט, ספרו לעם ישראל שמבחינתכם אתם הגזע העליון והערבים יצורים נחותים; שאתם רוצים להחזיק בשטחים לא מטעמי ביטחון וגם במחיר דמים כבד, דברו ברור, עמדו מאחורי הדעות שלכם. רוצים ללכת עם ולהרגיש בלי? אולי תפילה על קברו של גולדשטיין תביא לכם ישועה".

אופס

עד כאן הכל טוב ויפה. אולם, צייצן בשם אברהם בנימין הלך ובדק וגילה שחוק עזר לתל אביב יפו (הסדרת מקום רחצה) עבר רק בשנת 1966 התשכ"ז. 13 שנים אחרי פטירת החזון אי"ש.

הציוץ של אברהם בנימין

"הי מותק", הגיב לו פריי, "סיפור שעובר במשפחה, בדקתי כעת, דברי החזון איש נאמרו לסבי אחרי שהעביר את החוף הנפרד במועצת עיריית תל אביב. יום קסום". 

שאינו יודע לשאול

שאינו יודע לשאול זהו כמובן יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ שהגיע לאירוע בבית הנשיא, אך לא כל כך מצא את עצמו.

מי ששמה לב לכך היא הצייצנית רונית הביביסטית שכתבה: "בני גנץ האומלל מסתובב חסר אונים בבית הנשיא ואף אחד לא מתייחס אליו או מכיר אותו. מזל שהנשיא שם לב והכיר לו כמה אנשים הציל אותו. שחררו את בני גנץ. זאת התעללות בחסר ישע!".

הציוץ של רונית הביביסטית

 

וכעת: הציוץ הטוב של השבוע 

(טוב נו, אחד מ...)

העיתונאי עמית סגל צייץ, "דילמת הבחירות הגדולה היא של בני גנץ. האם יתמוך בתכנית, ויאמץ את עמדת נתניהו? או יתנגד ויסתכן בהתנגשות עם האמריקנים ותיוג כשמאל? או חופש הצבעה? ובאמצע הסרת החסינות. מהומה".

לימור סמימיאן דרש ענתה לו: "מה הבעיה? הוא יתמוך,יעל גרמן תתנגד, הנדל יתמוך, שלח יתנגד, יתמוך,יתנגד, יתמוך ,יתנגד...".

 

 

 

טוויטר כנגד ארבעה ציוצים בנימין נתניהו מייק פנס בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד