ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
דחה את הבקשה לחקירה

מנדלבליט: נתניהו ו'ישראל היום' - לא פלילי

היועץ המשפטי לממשלה משיב לבקשה שנשלחה אליו על ידי עו"ד שחר בן מאיר, שיפתח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה נתניהו וגורמים נוספים בשל הקשר שלהם לעיתון 'ישראל היום', בדמות קבלת טובות הנאה מעצם הפעלת העיתון | מנדלבליט דוחה את הבקשה ומנמק

מנדלבליט: נתניהו ו'ישראל היום' - לא פלילי
שחר בן מאיר/אביחי מנדלבליט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עורך הדין שחר בן-מאיר, ביקש כי היועמ"ש אביחי מנדלבליט, יורה על פתיחה בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וגורמים אחרים, בקשר לעבירות פליליות הקשורות לקיומו ולפעילותו של עיתון 'ישראל היום', ובעיקר בגין קבלת טובת הנאה לכאורה, אותה הוא מקבל לטענתו, מאיש העסקים שלדון אדלסון, מעצם הפעלת העיתון.

במענה ששלחה עוזרת היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד עדי מנחם-באר, נאמר כי לאחר בחינת הפנייה וחומרים נוספים המצויים בידי הפרקליטות, ולאחר קבלת התייחסות הגורמים הרלוונטיים לדברים, לא נמצאה תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית בעניין.

בבסיס פנייתו של בן-מאיר עומדת הטענה כי עיתון 'ישראל היום' נועד לקדם פוליטית באופן בלעדי את ראש הממשלה נתניהו. במכתב המענה נאמר, כי בהקשר זה קיימת חשיבות להבחנה בין עיתון בעל מגמה אידיאולוגית, לבין עיתון שנועד לקדם אדם יחיד. הבחנה זו עמדה גם בבסיס הקביעות שנקבעו בהחלטתו של יו"ר ועדת הבחירות דאז, השופט סלים ג'ובראן, בעתירה שהגיש בן-מאיר עצמו, בה טען לתעמולה אסורה, ושם קבע היו"ר ג'ובראן כי אין בפניו תשתית ראייתית כדי לקבוע שהעיתון 'ישראל היום', נועד לקדם פוליטית מפלגה או אדם ספציפי.

במענה מלשכת היועמ"ש נדחתה גם טענתו של בן-מאיר, כאילו בחומר הראיות שנאסף בידי רשויות האכיפה מאז החלטה זו, בין היתר, במסגרת תיק 2000, יש כדי לשנות תמונה ראייתית זו. "גם לאחר בחינת החומרים הרלוונטיים המצויים בידי רשויות האכיפה, ובחינת ההפניות שבפנייתך, לא נמצאה כאמור תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית בעניין. בחינת חומר הראיות המצוי בידינו גם אינה מלמדת על התקיימותם של מבחנים נוספים שאליהם התייחס כב' השופט ג'ובראן בהחלטתו (קשר ארגוני וכספי)".

אביחי מנדלבליט בנימין נתניהו שחר בן מאיר ישראל היום טובות הנאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד