ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
המכתב הבהול של סגן השר

מצוקת הכיתות בבית שמש > פרוש למנכ"ל משרד ראש הממשלה: "יגיע לקריסה"

"אם לא יגישו לעיר בית שמש עזרה ראשונה ודחופה, המצב יכול להחמיר ולגרום לקטסטרופה", כך מתריע סגן שר החינוך מאיר פרוש בפני מנכ"ל משרד ראש הממשלה בגין מצוקת הכיתות השוררת במוסדות החינוך בעיר בית שמש | לדבריו, העיר המתפתחת נמצאת בגירעון אדיר

מצוקת הכיתות בבית שמש > פרוש למנכ"ל משרד ראש הממשלה: "יגיע לקריסה"
מאיר פרוש צילום: ארי קלמן, בחדרי חרדים

סגן שר החינוך מאיר פרוש פנה במכתב בהול למנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ובו הוא מבקש סיוע דחוף למוסדות החינוך בעיר בית שמש. הוא מתריע ממצב שהחינוך בעיר בית שמש יקרוס בלי פתרון.

"אבקש את תשומת לבך המיוחדת ועזרתך הדחופה בעניין שבנדון כדלהלן", פתח פרוש את מכתבו.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' כותב ח"כ מאיר פרוש: "כסגן שר החינוך, אני עוסק בתכניות וסיוע למוסדות החינוך בכלל ובמגזר החרדי בפרט, אני עוקב ומכיר מקרוב את המצוקה האמיתית והקיומית של העיר בית שמש שהיא אחת הערים המתפתחות בישראל, ואת הגרעון העמוק בו מצויים המוסדות שעלול למנוע את פתיחת שנת הלימודים הקרב ובא לקראת שנת תשפ"א, באופן תקין וסביר".

לדבריו, במידה ולא תירשם התעשתות ממשלתית בהולה, עלולה העיר בית שמש להתדרדר למצב של קריסה. "אמנם, אנחנו נמצאים בממשלת מעבר כבר קרוב לשנה, אך אם לא יגישו לעיר בית שמש עזרה ראשונה ודחופה, המצב יכול להחמיר ולגרום לקטסטרופה".

"היות ובימים אלו ישנה היתכנות לאישור הממשלה לאשר את מפת אזורי עדיפות א', אבקש להכליל בקבוצה זו את העיר בית שמש כעיר מתפתחת שנמצאת בגירעון אדיר, כשאין לה יכולת עצמית להתקדם הלאה בלי עזרה ממשלתית. כל החלטה לתקצב את העיר בעדיפות עליונה, תתרום רבות לצרכי מערכת החינוך המתפתחת ומתרחבת בקצב מהיר ביותר".

עוד כותב פרוש במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', "ברור לי, כי מדובר בפתרון ראשוני לקראת פתיחת שנת לימודים תקינה, וכי מיד לאחר הבחירות יהיה צורך בהחלטת ממשלה רחבה שתציל את העיר בית שמש מקריסה, אך בזמן זה אבקש לקדם בדחיפות החלטת ממשלה בתכנון מוסדות החינוך לעיר זו".

את מכתבו חתם בבקשה: "אודה לך מאד על השתדלותך בנידון ואשמח לקבל עדכון חיובי בהקדם".

העתקים של המכתב נשלחו גם לשר החינוך רפי פרץ, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב ולמזכיר הממשלה צחי ברוורמן.

מאיר פרוש משרד ראש הממשלה מצוקת הכיתות רונן פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד