י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ומה לגבי הסיפוח

פסילת הח"כית: ב'אגודה' החליטו, ב'דגל' עדיין מתלבטים

בעוד ב'דגל התורה' ממתינים להכרעת מנהיגי התנועה הרוחניים, בדבר התמיכה בפסילת ח"כ היבא יזבק, ב'אגודת ישראל' כבר יודעים מה יעשו בדיון בוועדת הבחירות | ליצמן ופרוש תומכים, לעומת גפני שמתלבט

פסילת הח"כית: ב'אגודה' החליטו, ב'דגל' עדיין מתלבטים
ראשי סיעת יהדות התורה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חילוקי דעות גם בתוך סיעת 'יהדות בתורה', סביב פסילת חברת הכנסת היבא יזבק מסיעת בל"ד ברשימה המשותפת. בעוד ב'דגל התורה' מתלבטים וממתינים להוראת גדולי ישראל, ב'אגודת ישראל' כבר החליטו לתמוך בפסילה.

שר הבריאות יעקב ליצמן הבהיר כבר אתמול (רביעי) כי הוא יתמוך בפסילה של חברת הכנסת היבא יזבק, והערב מצטרף ומבהיר זאת גם סגן שר החינוך מאיר פרוש בראיון לרדיו 'קול חי'.

לדברי סגן השר פרוש: "אגודת ישראל תהייה בעד הפסילה של ח"כ יזבק, עשינו את זה בעבר בעניין חנין זועבי". גם בנושא סיפוח בקעת הירדן הבהיר פרוש כי "אנחנו בעד הסיפוח והחלת הריבונות על בקעת הירדן ויישובי יהודה ושומרון".

ב'דגל התורה' מנגד, טרם קיבלו החלטה וצפויים לקבל את הכרעת גדולי ישראל לקראת דיון בפסילות נוספות שהוגשו לוועדת הבחירות - ביום רביעי הקרוב, כאשר הקול של 'דגל התורה' בוועדת הבחירות אינו רלוונטי להצבעה, שכן יש ממילא רוב לפסילת הח"כית גם בלי נציג דגל התורה בוועדה - אברהם וובר.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בראשית השבוע, בבסיס ההתלבטות, עומד מחד העניין כי אם סיעת 'יהדות התורה' תימנע בהצבעה, הדבר עלול לגרום לחילול השם, שכן צוין בחדרים הסגורים, כי אפילו סיעת 'העבודה' תומכת בפסילה דבר שלא היה מקובל בסיעה בעבר.

מאידך טוענים, כי מכיוון שיש רוב להצבעה לפסילת חברת הכנסת, אולי עדיף שסיעת 'יהדות התורה' תשב ותמנע מדין שב ואל תעשה, שכן מאחורי הקלעים קיים קשר אדוק בין יו"ר ועדת הכספים משה גפני ליו"ר סיעת הרשימה המשותפת ח"כ אחמד טיבי, ובאם 'דגל' תתערב, הדבר עלול גם להביא להדחתו של חבר הכנסת משה גפני מתפקידו כיו"ר ועדת הכספים.

בנקודה הזו עולות חילוקי הדעות בתוך צמרת 'דגל התורה', כאשר אם גפני יעדיף לקחת את עמדת 'האו"ם' ולנקוט בשב ואל תעשה, כדי לא לפגוע בציר מול הרשימה המשותפת, חבר הכנסת לשעבר יצחק פינדרוס יעדיף לתמוך בפסילה, כדי להזדהות עם הימין המובהק ולגרוף קולות שבורחים מהציונות הדתית בשל המאבקים הפנימיים שם.

כך או כך, החלטה סופית בעניין הפסילה טרם התקבלה והשאלה שהוצגה לגדולי ישראל השבוע, היתה האם דינה של יזבק דומה לדינה של חנין זועבי, אז פסק מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, כי כיוון שהיא "מדברת נגד עם ישראל בעולם" יש לתמוך בפסילתה.

היבא יזבק דגל התורה אגודת ישראל מאיר פרוש יעקב ליצמן משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד