ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מִי כְּעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל

כך נרתמו ההמונים למען היתום הרך בן ה-3 חודשים • מרגש

"רבונו של עולם, מי כעמך ישראל. ראה איך שהם נרתמים כאיש אחד בלב אחד, מגדול ועד קטן עבור ילד יהודי טהור, ילד שלך. איך שהם דואגים לכל מחסורו", במילים אלה היה רבי לוי יצחק מברדיצ'וב מסנגר על עם ישראל הרחום שנרתמו למען יתום בן שלושה חודשים שאיבד את אביו

כך נרתמו ההמונים למען היתום הרך בן ה-3 חודשים • מרגש
המוצרים שנתרמו וההודעות הרבות צילום: באדיבות המצלם

אם אתה משמח את שלי: מקרים של חסד ועזרה לחולים, נכים ובעלי מוגבלויות זורמים ומטופלים מבוקר ועד ליל ללא הפסקה ע"י מוקד האונליין של 'רפואה ושמחה', אבל יש מקרים שנוגעים ללב כל אחד אשר נחשף אליהם, וכזה הוא המקרה המדובר.

בימים האחרונים הלך לעולמו באופן פתאומי אב למשפחה ברוכת ילדים המתגוררת באחת הערים החרדיות (הפרטים המלאים שמורים במערכת) כאשר הקטן שבהם הוא עולל רך בן כשלושה חודשים בלבד.

האלמנה הטריה אשר במר ליבה בקושי החזיקה מעמד עם הטרגדיה הנוראית אשר ניחתה עליה, פנתה מיד לחברתה המתגוררת בסמיכות והתחננה בפניה בקול בוכים, "קחי אלייך הביתה את בני התינוק היתום הקטן, תגדלי אותו, תטפחי, ותדאגי נא לכל מחסורו עד להודעה חדשה. אני גם ככה בקושי אשרוד את תקופת השבר הזו כשאני מטופלת בעוד 8 ילדים, אז אודה לך מאוד באם תירתמי ותורידי את העול הזה מכתפיי". אמרה בדמעות כשכולה בסערת רגשות.

החברה המסורה כמובן נענתה מיד לבקשת האלמנה הכאובה ולקחה ממנה את העולל הרך לגדלו ולטפל בכל צרכיו כשהיא לא יודעת מאיפה להתחיל ואיך היא מתמודדת עם רשימת המוצרים והאביזרים, הבגדים והאוכל הנצרכים מיידית עבור גידול היתום הקטן המסכן שלעולם לא יזכה להכיר את אביו. כאן בדיוק נכנסה 'רפואה ושמחה' לתמונה.

דבר המקרה הגיע למנכ"ל הארגון מאיר קווין, אשר כמו במקרים קשים אחרים המגיעים לפתחו ודורשים מענה מהיר ומיידי כדי לפתור את המצוקה הקיימת פנה לקבוצת "חלומות און ליין" אחת מתוך 650 קבוצות חסד בארץ ובעולם אשר תחת שרביט פיקודו ותאר באזני המשתתפים את המקרה הטרגי שאירע ואת הצורך המיידי שנוצר בעקבותיו בהשגת הכל בכל מכל עבור העולל הרך שנולד למציאות עגומה כל כך, וכעת עובר מידי אמו למשפחה זרה לתקופת מה עד שהאלמנה על כל ילדיה תוכל להתאושש ולקום מהשבר הגדול ולקבל את העולל בחזרה לחיקה.

על מה שהתרחש בקבוצה רגע אחרי המבצע עליו הכריז הרב קווין, היה מסנגר רבי לוי יצחק מברדיצ'וב זי"ע ואומר בהתרגשות "רבונו של עולם, מי כעמך ישראל. ראה איך שהם נרתמים כאיש אחד בלב אחד, מגדול ועד קטן עבור ילד יהודי טהור, ילד שלך. איך שהם דואגים לכל מחסורו. איך שהם משמחים את שלך בכל טוב, אנא שמח את שלהם מידך הרחבה".

קשה לתאר את כמות הפניות והצעות העזרה על כל סוגיהן וההתגייסות הכללית למען אותו תינוק, הן ברכישת ביגוד חם, הן בעגלת תינוק חדשה, מצעים, מוצרי תינוקות, בקבוקים, טיטולים, כסא אוכל, צעצועים, משחקים ובובות, ואפי' הצעות מיהודים טובים שנרתמו לגדל את הילד אצלם על כל המשתמע מכך. בזה אחר זה התמלאה הרשימה הארוכה באנשים טובים שלקחו על עצמם סכום כסף או רכישה פיזית של המוצרים השונים המתבקשים, כשבתוך שעות בודדות! כל המשלוח הענק כבר עשה את דרכו לבית המשפחה היקרה שם יגדל התינוק לעת עתה, כשכל המעטפת שקיבל בזכות הנתינה המדהימה של עם ישראל תשלים ולו במעט את החסר הגדול שנפער ל"ע אצלו ואצל המשפחה שאיבדה את קברניטה.

בסיום המבצע הכביר אותו הוביל כאמור מנכ"ל 'רפואה ושמחה' מאיר קווין, הוא הודה בהתרגשות לכל אלו שפתחו את הלב והכיס ואמר "לעת עתה סיימנו את כל הקניות עבור התינוק. תודה ענקית לכולם על השותפות ורוחב הלב. לא חושב שנתקלתי בחיים באוסף כ"כ מיוחד של אנשים טובים שליבם פתוח כאולם, למען אנשים שהם כלל לא מכירים. זה בלתי נתפס מה שהיה פה. שנזכה תמיד להיות מהנותנים והמסייעים אכי"ר".

רפואה ושמחה תינוק יתום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד