י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הדרך לניצחון

עמית סגל • שתי האפשרויות של גנץ: הפסיכולוגית והמעשית

בטורו השבועי בעיתון ידיעות אחרונות, פורש סגל את הדרכים שלדעתו יובילו את בני גנץ וכחול לבן לניצחון. הוא מביא שתי אופציות עיקריות כשאחת הוא מכנה פסיכולוגית ואת השנייה מעשית 

עמית סגל • שתי האפשרויות של גנץ: הפסיכולוגית והמעשית
עמית סגל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בטורו השבועי בעיתון ידיעות אחרונות, הפרשן עמית סגל עושה סדר ומסביר מהן הדרכים האפשריות לניצחון בבחירות הקרובות עבור בני גנץ וכחול לבן. על פי סגל, האופציה הטובה ביותר עבור גנץ היא להשיג בלוק שמבוסס על השמאל ומפלגתו של ליברמן (ללא הערבים) - ושיהיה גדול יותר מבלוק הימין.

"כיצד נראה תיקו פוליטי, למדנו כולנו בשנה האחרונה" כותב סגל. "אבל מהו ניצחון? עבור הליכוד, התשובה פשוטה, גם אם כמעט בלתי אפשרית ליישום: 61 מנדטים".

סגל פורש את התרחישים האפשריים שעשויים להביא את 'כחול לבן' להרכיב ממשלה: "אבל מהו המספר שאליו חותר בני גנץ? בכנס פתיחת קמפיין הליכוד, השבוע, לקח נתניהו טוש והראה על לוח מחיק איך לגנץ אין יכולת להרכיב ממשלה, שכן לא יגיע לרוב בכנסת. אם זה היה המצב, לא היה צורך בקמפיין ובנאום. אבל לגנץ יש שני מסלולים מפותלים לניצחון: אחד פסיכולוגי, ואחד מעשי. הפסיכולוגי הוא לפתוח פער כה גדול של כחול לבן על הליכוד שישחרר את החרדים ואת בנט ממחויבותם לבלוק".

"אם הבחירות יסתיימו בהפרש של חמישה מנדטים, נניח" מסביר סגל, "יקל על ש"ס והימין החדש להצטרף לגנץ בנימוק שהעם אמר את דברו. זה אפשרי, אבל לא כל כך סביר. תורת הגושים הופנמה במלואה במקום תיאוריית המפלגה הגדולה, ואם הבלוק ישמור על כוחו, הבוחרים הימנים יגבו מחיר ממי שיפורר אותו".

"ועל כן האפשרות השנייה" מביא סגל את האופציה המעשית לדעתו, "היא להקים בלוק חלופי, גדול יותר אפילו במנדט. לא עם הרשימה המשותפת: הרי כבר בספטמבר השיגה כחול לבן עם השמאל והערבים שני מנדטים יותר מהבלוק, אבל שלטון זה לא סידר לה".

"כמעט בלתי אפשרי בדעת הקהל להישען על תמיכת בל"ד וטיבי כדי להקים ממשלה" הוא מבהיר. "ועל כן, הבלוק המבוקש הוא עם ליברמן".

"גוש גנץ, מרצ־פרץ וישראל ביתנו זכה בבחירות האחרונות ל־ 52 מנדטים, שלושה פחות מהימין. שני מנדטים שעוברים צד – ולגנץ יש רוב ציוני. בתסריט הזה, הערבים יימנעו, ליברמן יצטרף לממשלת גנץ )"ברור שאנחנו מעדיפים אותו", אמר השבוע איש מפלגתו נפתלי בן סימון( ויקיים את הבטחתו למנוע בחירות רביעיות".

"האם לזה התכוון יו"ר ישראל ביתנו כשאמר השבוע שיש הסכמה על ממשלה ו"הכל כבר סגור"?" תוהה סגל אך מבהיר כי "כמובן שממשלת מיעוט כזו, שמשתרעת מליברמן ועד זנדברג ומקבלת רשת ביטחון מהמשותפת, תהיה מבנה פל־קל רעוע, אלא אם מדובר בממשלה מודולרית: ההנחה שם אומרת שלאחר ההלם הראשוני של חילופי שלטון ואולי גם אישור תקציב, מפלגות הימין המותשות ישוחררו מהמחויבות לבלוק ויוכלו להצטרף".

"השותפים הדתיים שיוזמנו להצטרף אמורים, לפי התזה הזו, לפרק את הבלוק עם הליכוד בזכות ההבדל ההלכתי שבין בדיעבד למלכתחילה. לפי הסקרים של מטה גנץ, אגב, שני המנדטים הנחוצים כבר חונים בכחול לבן. בסקרי הליכוד גוש הימין דווקא נהנה מ־ 58 מנדטים".

עמית סגל בני גנץ מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד