י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מדינה זה לא עסק

איך קרה שטראמפ מחשיב את ישראל יותר מהשמאלני הממוצע

הפעיל החברתי אבשלום אוחיון אברשה מנסה להסביר מדוע השמאל הישראלי מתרחק יותר ויותר מהדת ורואה את מדינת ישראל כעסק ולא כערך • טור דעה

איך קרה שטראמפ מחשיב את ישראל יותר מהשמאלני הממוצע
טראמפ ונתניהו צילום: Avi Ohayon/GPO

בטורי זה הנני רוצה להבהיר שמדינה ללא ערכים איננה מדינה. היא מיליציה. מקסימום רפובליקת בננות. השמאל הוכיח שערכים זו רק המלצה שהוא אינו מוכן לממש ומדינת ישראל לא מעניינת אותו.

הדבר היחיד שמעניין אותם זו פטרונות על מדינת ישראל שנובעת מהמחשבה שהיא רק שלהם כעסק - אם נגלול קצת בהיסטוריה היהודית נמצא אותם עושים דברים שלא ניתן לזלזל בהם או להקל ראש: נלחמנו כתף אל כתף עם אותם שמאלנים, הקזנו דם על אותם אנדרטאות זיכרון במעלה ירושלים.

אבל משהו שם אבד במהלך הדרך, מחשבות וסט ערכים שהתחלפו לחשיבה על ארץ ישראל מדינת היהודים כעל עסק כשהם בתפקיד הבעלים, כתוצאה מרצון לשלוט פה שלטון יחיד - בדמות תקשורת שמאלנית ובית משפט שמאלני. בקיצור, איפה שאפשר לשלוט באזרח ובריבון,

אפשר לראות את זה בעשור האחרון וכיום, כל הזמן הם עסוקים בלרצות את האחר, אם זה הפלסטינים וכן שאר האיגודים הבינלאומיים שהתפזרו פה וכן היחידים שאימצו את המילה "כיבוש", ומאמינים באמת ובתמים שאנחנו שיש לנו את כל הראיות הנחוצות כדי להוכיח שזו המדינה שלנו, וכן ראיות שורשיות להאמין שהיא ניתנה לנו, היהודים, על ידי בורא עולם - עדיין אנחנו המסוכנים.

לכן גם תמיד תמצאו את השמאל בין הכופרים הכי גדולים במושגי הדת. אולי באמת זה יסביר למה הם היחידים שמוצאים הגיון בלסרב לפגישה הכי חשובה בתולדות ישראל עם הנשיא של המדינה שנמצאת ביחסים הכי טובים איתנו מזה עשרות שנים, טראמפ. על תכנית המאה שתסדר את המזרח התיכון. איך אפשר לומר לא לדבר כזה. ואם זה בסיפוח בקעת הירדן או בהחזרת נעמה יששכר הטענה שהם הולכים איתה יד ביד "הכול זה אינטרסים פוליטיים לפני הבחירות", בקיצור נמרץ "ישראל לא לפני הכול". לפני הכול אינטרס וישראל אחרי הכול.

הדבר היחיד שמעניין אותם הוא איך לזכות בכתר ובשלטון ולהחזיק בכסא כמו בקרנות המזבח. אינטרס אישי בלבד ללא מטרה משותפת שתיטיב לכלל ישראל בכלל ולארץ ישראל בפרט. ולכן ארץ ישראל מבחינתם היא עסק שניתן לסחור בו ללא רגש ובלי כבוד וכל האמצעים מקדשים את המטרה . כגון מחשבה לסרב לפגישה עם נשיא ארה"ב שהוא לא נצר לעם היהודי ומכיר בה ובחשיבותה יותר מכל שמאלני נחשב שיושב בכנסת ישראל ומתרפס ומרצה כל גחמה פלסטינית במענה לשון של כיבוש מדינה שנתנה לנו בזכות ולא בחסד.

לא רק מקום המדינה לפני 70 שנה - גם אם לא הייתה הכרזה, מדינת ישראל הייתה ותישאר שייכת לעם היהודי. זאת כל יהודי, אפילו ילד יהודי יודע. אך אדם ללא ערכים, ללא שמץ במושגים בתורת ישראל, איך ידע? לכן האצבע קלה על ההדק וניתן לסחור, ניתן לספח, ניתן לחלוק ללא אבחנה.

ולכן כאשר הם מסתכלים על המדינה כעל עסק שרוכשים כאמור, ולא כמדינה שלנו שניתנה לנו על ידי בורא עולם אזי ברגע שקצת לא הולך, הם היו מאוד חפצים לסגור את העסק. זה קצת פחות אפשרי להם. לכן הם ממהרים להגר לברלין ולנטוש את ארץ אבותינו. לכן אנו בוחרי הימין בוחרים ש"ס משתי סיבות:

א. גם ימין.

ב. וגם ערכיות, כי מדינה ללא ערכים אינה מדינה והיא כשאר אומות העולם.

כותב השורות: אבשלום אוחיון אברשה

שמאלנים דונאלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד