ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הכניסה לבירה חסומה

הפלג הירושלמי מפגין: עלה ל-38 מספר העצורים • צפו

מאות מבני הפלג הירושלמי יצאו היום (ראשון) להפגין בכניסה לירושלים - צומת שרי ישראל בעקבות מעצר בחור שלא הגיע להתייצב כחוק • שוטרי משטרת ירושלים נמצאים במקום ומשתמשים באמצעים לפיזור הפגנות על מנת להשיב את הסדר על כנו • במקום עד כה 38 עצורים

הפלג הירושלמי מפגין: עלה ל-38 מספר העצורים • צפו
הפגנת הפלג הירושלמי צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

מאות מבני הפלג הירושלמי יצאו היום (ראשון) להפגין בכניסה לירושלים - צומת שרי ישראל בעקבות מעצר בחור שלא הגיע להתייצב כחוק. 

שוטרי משטרת ירושלים נמצאים במקום ומשתמשים באמצעים לפיזור הפגנות על מנת להשיב את הסדר על כנו. במקום עד כה 38 עצורים.

עדכון מסיטיפס הרכבת הקלה: עקב הפגנה באזור רחוב יפו - שרי ישראל וחסימת מסילות הרכבת, פועלת כעת הרכבת הקלה בין התחנות הר הרצל והתחנה המרכזית ובין התחנות חיל האוויר ושער שכם. בשלב זה לא מתקיים שירות בין תחנת שער שכם לתחנה המרכזית.

מדוברת המשטרה נמסר, כי השוטרים ובהם לוחמי מג"ב פועלים נגד כמה מאות מפרי סדר שחוסמים את התנועה במקום, ועצרו עד כה 38 מתוכם. במקביל, פועלים בצמתים נוספים באזור כוחות משטרה שמכווינים את התנועה לדרכים אחרות ודואגים להזרימה. בתוך כך, זיהה אחד השוטרים אדם בעל מוגבלות וסייע לו לחצות את הצומת בבטחה בין מפרי הסדר.

כזכור, ביום רביעי שעבר בשעות הלילה, נעצר הבחור גמליאל מהדני, בנו של הרב מעדני - רב הקהילה האתיופית באור יהודה, זאת עקב אי התייצבותו. המעצר התבצע על ידי שוטרים צבאיים שהגיעו לביתו באישון ליל.

בתחילה נמסר כי מהדני משתייך ל'בני עלייה' של הפלג הירושלמי, אותם בחורים שלא מתייצבים בלשכות הגיוס. אולם, הרב נדב מהדני אביו של הבחור העצור דניאל אמר לזיגמן ב׳קול ברמה׳ - "הבן שלי לא קיבל שום צו, כל חייו היה בישיבה ופתאום באו שוטרים בלילה ולקחו אותו. אם היה מקבל צו גיוס, יתכן והיה מתייצב ומקבל פטור כמו כולם".

בהודעה שהפיצו אנשי הפלג ביום חמישי האחרון נכתב, כי "בעקבות מעצרו הנפשע באישון ליל. של 'בן העליה', אסיר עולם התורה, הבחור החשוב דניאל מהדני, בנו של רב העדה האתיופית באור יהודה, שלא מתייצב בלשכות הגיוס כהוראת רבינו מרן ראש הישיבה הגר"ש אוירבך זצוק"ל.

התכנסו הערב רבני הוועד להצלת עולם התורה במעונם של מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א, ושמעו מהם על החובה הגמורה לצאת ולהרעיש עולם ומלואו במחאה על מעצרו הנפשע של אסיר עולם התורה.

ציבור בני התורה ייצא בהמוניו למחאה רבתית בירושלים, ביום ראשון (כ"ט טבת תש"פ) בשעות אחר הצהריים".

 

 

הפגנות הפלג הירושלמי מעצר עריק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד