ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"המדיניות הזו היא גזענות"

עמית סגל והימין תוקפים את הצביעות של מנדלבליט

פנייתו של היועמ"ש לחברת הכנסת יזבק מבל"ד, שתבהיר את דבריה בטרם יגבש החלטה אם היא ראויה להתמודד לכנסת, לא עוברת בשקט | בימין תוקפים ואומרים כי מנדלבליט עושה דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים

עמית סגל והימין תוקפים את הצביעות של מנדלבליט
אביחי מנדלבליט/עמית סגל צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש, פלאש 90

בעקבות פנייתו של היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט לחברת הכנסת היבא יזבק מבל"ד, בכדי שתשלח לו הצהרה מטעמה האם היא תומכת במאבק מזוין נגד חיילי צה"ל או לא, בימין תוקפים את היועמ"ש ואת צביעותו. 

השר בצלאל סמוטריץ' הגיב בשורה אחת בטוויטר וכתב: "בקשת ההבהרה מיזבק - צביעות קווים לדמותה".

הפרשן הבכיר עמית סגל הגיב בשלושה ציוצים וכתב, "מוזר ומעניין: ממרזל וגופשטיין לא ביקש הסברים בטרם תמך בפסילתם".

בציוץ נוסף כתב סגל: "היועמ"ש בחולשתו נכנע למגמה השלטת בפרקליטות ובביהמ"ש העליון והיא כתיבתו מחדש של סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת: המחוקקים בצלאח א דין ובעליון החליטו שהסתה לגזענות חמורה מתמיכה במאבק מזוין ובטרור. הם החליטו להתמקד רק בגזענות, וסלחניים באופן שערורייתי כלפי מי שתומך בטרור בניגוד ללשון החוק. ובעיניי, דווקא המדיניות הזו היא גזענות. של ציפיות נמוכות. מועמד יהודי שהיה מביע תמיכה בעמי פופר וברוך גולדשטיין היה עף על טיל, בלי מכתבים מבוילים ממנדלבליט".

גם הכתב הפוליטי זאב קם מ'כאן חדשות' ביקר את התנהלותו של מנדלבליט וכתב, "זה נחמד שהיועץ המשפטי לממשלה מאפשר להיבה יזבק "להסביר את דבריה" לפני שהוא מגבש המלצה בעניין הבקשה לפסול אותה. לא זכור לי שמועמדים לכנסת מצד ימין, שעמדו להיפסל, גם זכו להזדמנות שנייה להסביר למה הם התכוונו. סך הכל זה הוגן".

גם ב'עוצמה יהודית', ששלושה מאנשיה נפסלו בבחירות הקודמות מלהתמודד לכנסת, הגיבו בזעם ואמרו: "מסתבר שהיועץ המשפטי לממשלה מנהיג דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים. היועמ"ש לא טרח לפנות לבן ארי, מרזל וגופשטיין בטרם קבע כי יש לפסול את מועמדותם לכנסת, ואילו במקרה של יזבק שהתבטאויותיה חמורות בהרבה יבקש היועמ"ש מיזבק לערוך מקצה שיפורים ולהגיש הבהרות מאולצות".

עוד נמסר כי: "הודעת היועץ המשפטי לממשלה תמוהה ביותר, נוכח העובדה שיזבק הגישה אחר הצהרים תצהיר מטעמה ובו בחרה להתעלם ממרבית האמירות החמורות שיוחסו לה. היועץ המשפטי לממשלה למעשה מבהיר הערב: דין אחד ליהודים, דין אחד לערבים".

מארגון 'בצלמו' שמייצג את משפחות הנרצחים נמסר: "פני היועמ"ש להעמידה לדין, ולא להכניסה לכלא. בנוסף נזכיר, כי גם מיכאל בן ארי וברוך מרזל הגישו תצהיר שהם צדיקים גמורים אך למרות כך הם נפסלו. אנו בטוחים שהיועמ"ש לא יבצע הפלייה. אם פסל את בן ארי ומרזל, על אחת כמה וכמה את תומכת הטרור היבא יזבק".

עמית סגל אביחי מנדלבליט היבא יזבק עוצמה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד