י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הלו"ז הפוליטי

רה"מ נתניהו ייפגש עם טראמפ פעמיים; גנץ ימהר לשוב לישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ שוהים בשעות אלו בוושינגטון - שם הם צפויים להיפגש עם נשיא ארצות טראמפ • מתי יגיע נתניהו לחדר הסגלגל ומתי גנץ? • ובחזרה לישראל: גנץ ימהר לשוב לישראל לצורך דיוני החסינות • 'בחדרי חרדים' עם הלו"ז הפוליטי המלא

רה"מ נתניהו ייפגש עם טראמפ פעמיים; גנץ ימהר לשוב לישראל
טראמפ על רקע פגישת נתניהו-גנץ צילום: צלמי פלאש 90

המערכת הפוליטית נודדת היום (שני) לבירת ארה"ב, וושינגטון, שם שוהים בשעה זו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויושב ראש מפלגת כחול לבן בני גנץ. השניים עשויים לפגוש במהלך היום את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וזה יציג בפניהם את פרטי תכנית המאה ההיסטורית.

תחילה עשוי ראש הממשלה לפגוש את נשיא ארה"ב לפגישה ראשונה שתתקיים הערב בשעה 18:00 שעון ישראל (11:00 שעון ארה״ב) לפגישה מדינית ראשונה, במהלכה צפויים השנים לשוחח על תכנית המאה, כאמור.

מאוחר יותר, בשעה 19:30, יגיע בני גנץ לבית הלבן כדי לפגוש גם הוא את נישא ארה"ב לפגישה נפרדת. אליו יתלווה מפקד חיל האוויר לשעבר האלוף אמיר אשל, המשמש כיועץ המדיני של גנץ בנושא תכנית המאה.

בתום הפגישה, שתהיה סגורה לתקשורת וללא הצהרות, ימהר גנץ לשוב לישראל כדי להשתתף בדיוני המליאה - שתרכיב את וועדת הכנסת ותחל את דיוני החסינות של ראש הממשלה והשר לשעבר חיים כץ.

שיא הביקור של ראש הממשלה נתניהו ואולי יום שיהפוך להיסטורי יהיה מחר, יום שלישי, אז צפוי ראש הממשלה נתניהו להיפגש שוב עם הנשיא טראמפ. סיום הפגישה יהיה בסמוך לשעה 20:00 שעון ישראל, אז יציגו השניים בהצהרה משותפת את תכנית המאה - שעשויה לעשות היסטוריה במזרח התיכון.

לפי גורמים בבית הלבן טראמפ צפוי לומר לגנץ ונתניהו "יש לכם ששה שבועות להתניע את התכנית, אם תרצו בה". בבית הלבן מקווים שגם גנץ וגם נתניהו יתמכו בתכנית, על מנת שהיא תצבור מומנטום.

הסיבה שטראמפ יציג את התכנית רק מחר, היא הרצון שלו בידיעה שהתכנית מקובלת על נתניהו. "הרעיון הוא לנטרל את הפוליטיקה, כך שלא משנה מה יקרה ב-2 במרץ (בבחירות בישראל), שני מנהיגי שתי המפלגות הגדולות יתמכו", אמר גורם בבית הלבן.

למרות זריקת העידוד הכלכלית של 50 מיליארד דולר שיגיעו בעיקר ממדינות ערב, הפלסטינים עומדים עקשים בסירובם לקבל את התכנית, משום שהם מאמינים שהתוכנית הזו תגנוז את תקוותם למדינה פלסטינית ביהודה ושומרון, מזרח ירושלים ורצועת עזה.

גורם פלסטיני דיווח לסוכנות "אנאדול" הטורקית, כי טראמפ ניסה לבצע שיחת טלפון עם אבו-מאזן, בכדי לדון על פרטי "עסקת המאה", אך אבו-מאזן סירב לקיים את השיחה.

בני גנץ בנימין נתניהו דונאלד טראמפ תכנית המאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד