י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ללא אירועים מיוחדים

כמידי ראש חודש: נשות הכותל קראו בתורה

כמידי ראש חודש הגיעו הבוקר נשות הכותל המועטות לתפילה ברחבת הכותל כשהן מניחות תפילין ועטופות בטלית. הן הצליחו להחדיר ספר תורה זעיר ולקרוא בו

כמידי ראש חודש: נשות הכותל קראו בתורה
נשות הכותל קוראות בתורה צילום: באדיבות המצלמת

כמידי ראש חודש, קבוצה של נשות הכותל הגיעה הבוקר (שני) ראש חודש שבט לרחבת הכותל המערבי, אליהן הצטרפו עשרות רבות של תלמידי מכינות.

במקביל לתפילתן, התפללו ברחבת הכותל המערבי כ-1,000 בנות אולפנא אורתודוקסיות, ללא טלית ותפילין, כפי שהיה נהוג מדורי דורות.

בהודעה לתקשורת מטעם הקרן למורשת הכותל המערבי, נמסר כי נעשו מאמצים כבירים להפריד בין הניצים, כדי למנוע תגרות ידיים ואלימות חלילה. "אנו קוראים להניח לכותל המערבי מהמחלוקות ולשמור על המסורת הקיימת בו לאורך כל הדורות".

יוכי רפפורט, מנכ"לית נשות הכותל שהתפללה במקום עם כ-350 מנשות הכותל ותומכיהן, הגיבה כי "החודש הייתה לנו המצווה והזכות לקרוא בתורה בכותל. חבל שהדבר צריך להיעשות בהיחבא".

בצלאל זיני, ראש המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל סיפר: "מרגש לראות את המאות הרבות של הבנות הצדיקות שהגיעו מכל רחבי הארץ למרות הקור העז. אבל, מצער מאוד שהן צריכות להתמודד עם התמונות הקשות של הפרובוקציה שמייצרת אותה קבוצת נשים קטנה וקיצונית, פורעת החוק, ששוב הגניבו ספר תורה לרחבת הכותל בניגוד לחוק. אנחנו קוראים לרב הכותל להפסיק את החרפה הזו ולפעול ביד תקיפה כדי לחדול את הפרובוקציה, כולל צווי הרחקה מהמקום, כפי שנוהגים בפורעי חוק בכל מקום".

תפילת ראש חודש ראש חודש בכותל נשות הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד