י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ראיות נתמכות בהאזנות סתר

חקירת אהרן רמתי: 103 עדויות ו-15 עימותים; מעצרו הוארך • צפו

מתחילת החקירה נגבו 103 עדויות ונערכו חמישה עשר עימותים בתיק בו חשוד אהרן רמתי בניהול כת. בדיון הסביר החוקר כי "מערכת אכיפת החוק לא תמיד זריזה, לפעמים לוקח שנים עד להכרעה" ולכן כתב האישום שהוגש לפני 5 שנים לא קרה בו דבר • "יהיה פה משהו דרמטי"

חקירת אהרן רמתי: 103 עדויות ו-15 עימותים; מעצרו הוארך • צפו
אהרן רמתי בביהמ"ש צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שבועיים לאחר מעצרו של אהרן רמתי, החשוד בניהול כת, חקירת המשטרה טרם הסתיימה ובפרקליטות מבקשים לבצע פעולות חקירה נוספות. בית משפט נעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו ביומיים נוספים.

"המשיב כבר הוכיח שאם משחררים אותו הוא ישבש" אמר נציג המשטרה בדיון, כאשר על פי חשד המשטרה, רמתי קיבל מידע מקדים על כוונת המשטרה לעצור אותו, ובעקבות כך, על פי החשד הסתיר חלק מהקטינות ששהו בסמינר.

פרקליטו של רמתי, עו"ד שמעון קוקוש, אמר "אני כולי תקווה שבסוף הדיון בעניינו של מר רמתי, יהיה פה משהו דרמטי, והוא ישתחרר היום". הוא התייחס לדברי נציג המשטרה שמאז פתיחת החקירה נגבו 103 עדויות ונערכו 15 עימותים, ואמר "אחרי כל העימותים והעדויות הלך לפרקליטות והם אומרים אין מספיק חומר לבוא ולהגיד יש הצהרת תובע. אז יכול להיות שבסופו של יום יבוא ויגיד כבודו, צדקת. לא לחינם אני אומר את מה שאני אומר".

נציג המשטרה גם התייחס לטענת העו"ד כי מאז הוגש נגד רמתי כתב אישום לפני 5 שנים, לא התקדם דבר. "אין מה לעשות. מערכת אכיפת החוק לא תמיד זריזה, לפעמים לוקח שנים עד להכרעה". עוד הוסיף, כי מי שנפגעה על פי החשד על ידי רמתי - היא בעצמה חשודה בעבירות.

"מה שקורה שם זה לא סמינר, זה כת" אמר נציג המשטרה בדיון, כאשר נשאל על ההתנהלות שם. לטענת עו"ד קוקוש, "במשטרה סבורים שדי להביא בפני בית משפט ססמאות כדי לקבל ימים", וביקש לשחרר את רמתי למעצר בית בצפת, כשהוא מנותק מאמצעי תקשורת, ובכך לאיין את החשש משיבוש.

סמינר "באר מרים" בבוקר מעצרו של רמתי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השופט אלעזר ביאלין התייחס לחשדות ואמר כי לרמתי "היתה שליטה פיסית ונפשית בחלק ניכר מבנות הסמינר, הן ע"י קבלת חלק ממשכורתן, וכן חלק משליטה פיסית". בנוסף, ביחס לעבירות חמורות ואוסרות, הראיות נתמכות גם משיחות האזנות סתר".

עוד הוסיף השופט כי מכלול הראיות "מבססות חשד סביר הן לעבירה של החזקה בתנאי עבדות, והן ליתר העבירות". הוא התייחס לחשד מפני שיבוש, ואמר "עוד טרם תחילתה החקירה שובשה בעקבות הדלפה שהגיעה לידיו" של רמתי. עם זאת הוסיף שיש להתקדם לקראת סיום החקירה והאריך את מעצרו של רמתי ביומיים נוספים עד ליום רביעי, תוך ציפייה כי עד אז תושלם החקירה.

בדיון הקודם חשף נציג המשטרה חומרי חקירה, בהם מסביר רמתי "בצורה מאוד ברורה מתי צריך לתת מכות לילדים ומתי צריך לשים להם כל מיני דברים". לשאלת השופט, השיב חוקר המשטרה כי כותרת המסמך הוא "שיעורים בחינוך מפי הרב הצדיק, הרב אהרן רמתי".

ביום שני לפני שבועיים פרסמנו לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי בעקבות הדיווחים שהגיעו לידי יחידת ההונאה ופשיעה כלכלית של מחוז ירושלים, מהם עלה חשד לקיומה קהילה הפועלת במעטה של סמינר נשים שחיות יחד עם ילדיהם בדוחק וצפיפות במתחמי המגורים, חוקרי מחלק ההונאה במשטרת ירושלים פשטו על מסנה סמינר "באר מרים" ועצרו את רמתי, תשע נשים להן יש חלק אקטיבי בפעילות. בנוסף עוכבו לחקירה 8 בנות ונשים. 

על פי החשד, כ-50 בנות חרדיות/דתיות המתגוררות במתחם "באר מרים", בהן קטינות, נשואות והורים לילדים - הוחזקו במקום בבידוד חברתי ותנאי עבדות, תוך ענישה אסורה וביצוע עבירות גם בילדים. בין החשדות, קטינים בני 5-11 חוו התעללות קשה, בנות הסמינר הוחזקו בתנאי עבדות, מה שבין היתר העלה חשד להתנהלות עם מוטיבים של כת. בפשיטה של המשטרה, נעצר כאמור מנהיג הקהילה אהרן רמתי. 

עם התקדמות החקירה שלוותה ע"י הפרקליטות (אזרחית), אספו חוקרי המשטרה לאורך החודשיים האחרונים עדויות וראיות שהצביעו על החשוד המרכזי רמתי בשנות ה-60 לחייו, כמי שעומד בראשה של הקהילה, ועפ"י החשד שולט באופן אבסולוטי בחייהן של כ-50 הנשים, המתגוררות במתחם ונתונות למרותו עד לכדי בידודן מהחברה ומבני משפחותיהן. עוד עלה, כי כלפי אותן נשים, נוקט החשוד עפ"י החשד בדרכי ענישה שונות, וכי הן עובדות במקצועות שונים שאושרו ע"י החשוד, כשחלק משכרן מועבר ישירות לידיו, אותו משלשל לכיסו הפרטי. 

עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו כוחות המשטרה בהם לוחמי מג"ב בשיתוף המרכז הישראלי לנפגעי כתות, גורמי הרווחה, כב"ה, מנהל הגז, מחלקת ההנדסה של עיריית ירושלים ומשרד החינוך, על המתחם בשכונת הבוכרים, ועצרו את רמתי ונשים נוספות שעפ"י החשד פעלו יחד עמו.

אהרן רמתי באר מרים מרכז לנפגעי כתות כת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד