י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
במעמד גדולי ישראל

ראש העיר החרדי הפתיע: הכל בזכות הנשים

במעמד סיום הש"ס המאוחד ב'יד אליהו' בשבוע שעבר, דיבר ראש עיריית בני ברק וראש כולל נחלת משה הרב אברהם רובינשטיין על האחדות הנפלאה ששררה במעמד המרגש, ובזכותן של נשים צדקניות השולחות את בעליהן ללמוד תורה • צפו בתיעוד מדבריו

ראש העיר החרדי הפתיע: הכל בזכות הנשים
ר"ע בני ברק, אברהם רובינשטיין צילום: יהודה חיים, פלאש 90

במעמד סיום הש"ס המאוחד ב'יד אליהו' בשבוע שעבר, דיבר ראש עיריית בני ברק וראש כולל נחלת משה הרב אברהם רובינשטיין על האחדות הנפלאה ששררה במעמד המרגש, ובזכותן של נשים צדקניות השולחות את בעליהן ללמוד תורה.

הרב רובינשטיין פתח את דבריו ואמר, "ברשות גדולי ישראל, ראשי ישיבות, יושבי על מדין, ולומדי הדף היומי פה ובכל אתר ואתר, שנמצאים איתנו יחד בשמחה הגדולה שמחת סיום הש"ס,מעמד סיום הש"ס המרכזי שנלמד במסגרת הדף היומי.

המעמד הזה מאחד את כל עם ישראל, מכל העדות ומכל החוגים, בסימן של שלום ואחדות, שכולם ביחד אומרים "ה' הוא האלוקים". יש לעיריית בני ברק את הזכות לקחת חלק במעמד גדול וקדוש זה".

בהמשך דיבר הרב רובינשטיין על מעלתן של נשים צדקניות ששולחות את בעליהן ללמוד תורה. "מסובב הסיבות סיבב", אמר רובינשטיין, "שאנחנו נמצאים היום בכ"ג טבת, והדף היומי היום זה דף י"ז בברכות, ששם אומרת הגמרא נשים במאי זכיין, שמחכים לבעליהן שיחזרו מבית הכנסת ובית המדרש.

אני מדבר עכשיו לכל מאות אלפי הנשים בארץ ובעולם שחוגגות יחד עמנו את סיום הש"ס. החפץ חיים מספר, שאשתו של אחד מגדולי הדור ביקשה ממנו לפני מיטתו שייתן לה חלק בעולם הבא שלו, וענה לה מה את מבקשת ממני? מה יהיה לי גם לך יהיה. שכל אשה ששלחה את בעלה ללמוד תורה יש לה חלק בזכות לימוד התורה של הבעל".

סיום הש"ס אברהם רובינשטיין עיריית בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד