כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"להדיח את מנדלבליט"

מנדלבליט נגד פסילת יזבק: "אין מספיק ראיות"

בעקבות דיווח על המלצת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלא לפסול את חברת הכנסת הערבייה היבא יזבק, בעוצמה יהודית קוראים "להדיח את היועץ המשפטי לממשלה מתפקידו"

מנדלבליט נגד פסילת יזבק: "אין מספיק ראיות"
מנדלבליט/בן גביר צילום: פלאש 90

חברת הכנסת מבל"ד היבא יזבק, תוכל להתמודד בבחירות לכנסת, כך עולה מחוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט. על פי הדיווח של אביעד גליקמן בערוץ 13, מנדלבליט הביע הערב את עמדתו שהיא רשאית להתמודד בבחירות לכנסת ה-23.

בעוצמה יהודית לא ממתינים לדיווח הרשמי של משרד המשפטים, ותוקפים בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה. "הגיע הזמן לשים סוף לקרקס ולאכיפה הבררנית: יש להדיח את מנדלבליט מתפקידו" אמרים במפלגת עוצמה יהודית.

"אותו יועץ משפטי שהמליץ לפסול את מיכאל בן ארי, את בנצי גופשטיין ואת ברוך מרזל - עושה איפה ואיפה ומתאמץ ככל יכולתו להלבין תומכת טרור מובהקת, על אף ראיות חד משמעיות וברורות, ולמרות שיזבק מבהירה למנדלבליט כי היא עומדת מאחורי רוב אמירותיה, הוא נותר איתן בעמדתו להכשיר את מחבקת המחבלים - לא צריך להישאר דקה אחת נוספת בעמדתו. יש להדיח אותו עוד היום".

בעוצמה יהודית מוסיפים כי הגישו לועדת הבחירות וליועץ המשפטי לממשלה מאסה קריטית של עשרות ראיות המעידות על תמיכתה בטרור ובמחבלים, "אולם היועץ התעלם מכל אלה". עוד אומרים בעוצמה: "חוץ מיזבק, מנדלבליט שוב הכשיר רשימה שלמה של תומכי טרור מובהקים: עודה, טיבי, שחאדה ועוד ועוד. למעשה, מנדלבליט מבהיר כי תמיכה בטרור נגד מדינת ישראל היא אינה עילת פסילה".

יזבק התבקשה על ידי היועמ"ש מנדלבליט להבהיר את הדברים שאמרה בראיון לחדשות 13, שם טענה כי "החוק הבין-לאומי מאפשר לעמים תחת כיבוש לפעול למען שחרורם".

במענה לעתירת עוצמה יהודית אמר מנדלבליט כי, "חומר הראיות הכולל המובא בבקשה אינו מצדיק את קבלתה, שכן לא הצטברה "מסה ראייתית קריטית" המתחייבת לשם פסילת רשימת מועמדים מלהתמודד בבחירות לכנסת" כתבו בשמו של היועמ"ש עו"ד אביחי מנדלבליט, עו"ד ענר הלמן מנהל מחלקת בג"צים, עו"ד רנאד סגן בכיר במחלקת בג"צים ועו"ד אודי איתן סגן בכיר במחלקה בג"צים בפרקליטות המדינה.

עוד נכתב שמו של היועמ"ש כי, "נוכח הצהרותיה והבהרותיה בפני ועדת הבחירות, אין מדובר בתשתית אשר מצדיקה את פסילתה".

במכתב שנשלח מטעמו של היועמ"ש, נכתב כי דבריה של יזבק בראיון, "מהן עולה, במפורש או במשתמע, תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל, לרבות פגיעה בחיילי צה"ל".

יזבק לא חזרה בה והבהירה "אני עומדת מאחורי דבריי שהמשך הכיבוש אינו לגיטימי". בתשובתה כתבה "אכן אני רציתי במשפט הזה להחזיר את המראיינים לנושא הכיבוש. ואכן רציתי להשתמש במכוון במילים 'המשך הכיבוש' כדי להזכיר כי זוהי הבעיה המרכזית שהשיח הציבורי הישראלי מתעלם ממנה. אך אין בשני המשפטים שלי תמיכה או קריאה בשימוש באלימות לא נגד חיילים ולא נגד אזרחים".

אביחי מנדלבליט היבא יזבק איתמר בן גביר עוצמה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד