י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דרמה פוליטית

ראש הממשלה החליט למשוך בקשת החסינות

דרמה במערכת הפוליטית: ראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בימים אלו בוושינגטון לקראת הצגת עסקת המאה ההיסטורית יחד עם הנשיא טראמפ - הודיע כי הוא מושך את בקשת החסינות • "לא אתן ליריביי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל" • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

ראש הממשלה החליט למשוך בקשת החסינות
נתניהו וטראמפ צילום: קובי גדעון / לע"מ

דרמה במערכת הפוליטית: ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה בימים אלו בוושינגטון לקראת הצגת עסקת המאה ההיסטורית יחד עם הנשיא טראמפ, הודיע בשעה האחרונה (שלישי) כי הוא החליט למשוך את בקשת החסינות אותה ביקש לפני חודשים אחדים. אלא שלמרות הודעת נתניהו: בכחול לבן לא מוותרים על הדיון בכנסת.

"אזרחי ישראל", אמר רה"מ בהודעה שהוציא, "בשעה גורלית זו לעם ישראל, בעת שאני נמצא בארה"ב בשליחות היסטורית לעצב את גבולות הקבע של ישראל ולהבטיח את ביטחוננו לדורות הבאים, צפוי להיפתח בכנסת מופע נוסף בקרקס הסרת החסינות".

נתניהו הוסיף, "זהו המשך הרדיפה האישית האובססיבית כלפי מצד אנשי "רק לא ביבי". במקום להבין את גודל השעה ולהתעלות מעל שיקולים פוליטיים, הם ממשיכים לעסוק בפוליטיקה זולה שפוגעת ברגע מכריע בתולדות המדינה".

עוד אמר רה"מ, כי "מאחר שלא ניתן לי הליך הוגן, מאחר שכל כללי עבודת הכנסת נרמסו ברגל גסה, ומאחר שתוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני כמתחייב - החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך.

"לפני דקות אחדות הודעתי ליו"ר הכנסת שאני מושך את בקשת החסינות. בהמשך אנפץ את כל הטענות המופרכות ותיקי הסרק שהוגשו בענייני. אבל עכשיו, לא אתן ליריביי הפוליטיים להשתמש בעניין זה כדי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל. כפי שעשיתי כל חיי, אמשיך להשקיע את כל כולי למען עתיד מדינתנו ולמענכם, אזרחי ישראל".

התגובות במערכת הפוליטית

כאמור, בכחול לבן לא מתרגשים מהודעת נתניהו ומתעקשים לקיים את דיוני המליאה בכנסת כמתוכנן. יו"ר כחול לבן בני גנץ, שכבר התנתק מהקרקע ועושה את דרכו חזרה לישראל, אמר בתגובה: "נתניהו הולך למשפט- חייבים להתקדם".

גנץ הוסיף: "בפני אזרחי ישראל ניצבת בחירה ברורה: ראש ממשלה שיעבוד עבורם או ראש ממשלה שעסוק בעצמו. אף אדם לא יכול לנהל מדינה ולנהל במקביל שלושה תיקים פליליים חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים".

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ: "נתניהו נכשל בנסיונו לחמוק ממשפט צדק. ראש הממשלה אכן עושה היום היסטוריה, ואחראי לבושת המאה - ראש הממשלה המכהן הראשון שעומד לדין בעבירות פליליות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. על הנאשם נתניהו לפנות את הזירה הפוליטיות מיד, ללכת לעסוק בענייניו הפליליים ולאפשר לנו לדאוג לחסינותה של ישראל"

ח"כ איציק שמולי, יו״ר סיעת העבודה: ‫"משהחליט נתניהו למשוך את בקשת החסינות מהכנסת על היועץ המשפטי לממשלה להעביר, כמתחייב, עוד היום את כתב האישום לבית המשפט. ישראל אכן עומדת בפני הכרעות היסטוריות חשובות, אבל כפי שהעיד נתניהו בעצמו על קודמו בתפקיד- ראש ממשלה הנאשם בפלילים נטול כל מנדט להחליט בהן עבור מדינתו ועמו. נתניהו צריך לעדכן את הסטטוס החדש שלו-מאורח בבית הלבן ליושב על ספסל הנאשמים".

ח״כ תמר זנדברג: "הניסיון של נתניהו להפוך את הכנסת לעיר מקלט לעבריין קרסה היום. הנאשם בשוחד צריך להתפטר ולעמוד למשפט כאזרח ולא מכסא ראש הממשלה אליו הוא נדבק".

עסקת המאה

יצוין כי על פי ההערכות, טראמפ יציג היום את העסקה המדוברת בשעה 19:00 ויעניק לישראל שישה שבועות להתנעת העסקה, באם תרצה בה. את פרטי העסקה יציג בפגישתו השנית עם ראש הממשלה נתניהו, שכאמור, צפויה להתקיים מחר בערב.

אמש אמר טראמפ בפתח הפגישה עם ראש הממשלה, "נתניהו פה מסיבה מסוימת. שלום במזרח התיכון זה משהו שניסו להגיע אליו הרבה שנים, זו הזדמנות". כשנשאל על נושא הסיפוח אמר הנשיא האמריקני: "מחר נראה את התוכנית ונראה מה קורה. אני חושב שיש סיכוי. גם גנץ יגיע לפה. הם מתחרים טובים, שניהם יאהבו את התוכנית. חיכיתי לבחירות, חיכיתי וחיכיתי".

כשנכנס לחדר הסגלגל אמר, "ביבי והיריב שלו צריכים לאהוב את התוכנית מאוד. עבדנו על זה הרבה מאוד שנים, הרבה ממדינות ערב תומכות בכך וחושבות שזו התחלה נהדרת. בלי הפלסטינים אין עסקה, אנחנו חושבים שיש סיכוי שהם ירצו את התוכנית, נראה איך זה יעבוד. אם זה יצליח זו תהיה תרומה חשובה מאוד, ואם לא החיים יימשכו".

בנימין נתניהו חסינות תכנית המאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד