י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בניזרי: הוא לא זכאי (לדיון נוסף)

בית המשפט העליון דחה את בקשתו של השר לשעבר הרב שלמה בניזרי לקיים דיון נוסף בעונש שנגזר עליו - ארבע שנות מאסר בפועל. עורך דינו של בינזרי: "נגיש בקשה למשפט חוזר"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

בית המשפט העליון דחה היום (א) את בקשתו של השר לשעבר הרב שלמה בניזרי לקיים דיון נוסף בעונש שנגזר עליו - ארבע שנות מאסר בפועל. כמו כן נדחתה בקשתו של בניזרי לקיים דיון נוסף בהרשעתו בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

את הבקשה נימק בניזרי בכך שבית המשפט העליון קבע רף ענישה חדש בהחמרת עונשו, וכי ההחלטה להחמיר בעונשו מ-18 חודשי מאסר שקבע בית המשפט המחוזי לארבע שנות מאסר שנקבעו על ידי בית המשפט העליון היא "חסרת פרופורציה וחסר בה דיון משפטי".

עוד טען בניזרי, כי החלטת 'העליון' כמוה כקביעת הלכה חדשה, שלוקה בחוסר איזון ותביא לתוצאה של הטלת עונשי מאסר ממושכים מבלי לתת משקל לנסיבות של כל מקרה לגופו.

השופט אליעזר ריבלין הגיב לטענות של בנזירי: "בית-המשפט העליון עמד על הצורך לחזק את ההרתעה מפני מעשי שחיתות, על רקע החומרה הרבה שיש בעבירות אלה והמשמעות הקשה שיש לריבוי המקרים האלה על דמותה של החברה הישראלית. בכך כמובן אין כדי לשלול התייחסות לכל מקרה לפי נסיבותיו".

עורך דינו של בינזרי אמר: "אנו נחושים להמשיך ולנקוט בכל ההליכים המשפטיים העומדים לרשותנו, לרבות הגשת בקשה למשפט חוזר".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד