י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשוב לדעת

משתמשים בסמארטפון ישן? מתלווים לכך סיכונים

למרות הערכה החברתית הקיימת לאלו שאינם מתפתים אחרי כל דגם חדש של סמארטפון שמנסים לדחוף לנו ונשארים עם המכשיר הישן במשך זמן רב - חשוב לדעת: ישנם סכנות בשימוש במכשירים ישנים • כל הפרטים

משתמשים בסמארטפון ישן? מתלווים לכך סיכונים
התכתבות בטלפון נייד צילום: בחדרי חרדים

למי מאיתנו אין סמרטפון? אפשר לומר שהמחזיקים במכשירים אלו מחולקים לשניים: אלו שירוצו לשדרג לכל דגם של מכשיר חדש שיוצא לשוק, ואלו שישמרו את המכשיר הישן שלהם וישמחו על כל שנה שהוא ממשיך לעבוד חלק. אבל, ישנה חשיבות ודחיפות בהחלפת מכשירים מדגמים ישנים למכשירים חדשים ובטוחים יותר.

סמארטפונים ישנים כבר אינם מקבלים עדכוני תוכנה במרבית המקרים. מכשירים כאלה הינם מסוכנים מאוד עבור הצרכנים מכיוון שמערכות ההפעלה שלהן אינן מעודכנות עם תיקוני אבטחה עדכניים ולכן אין להם הגנה מפני עברייני הרשת והם חשופים לתכנות ריגול או גניבת המידע האישי.

הסמארטפון שלנו כבר מזמן לא משמש רק לביצוע שיחות. אנחנו מחזיקים בו תמונות אישיות, גישה לרשתות החברתיות, פרטי אנשי קשר ופרטי בנק. כל אחד מהם יכול לשמש פושעים כדי להרוויח כסף על חשבוננו. שמירה על הפרטים האלו במכשירים ישנים שאינם נתמכים, היא בעצם הזמנה פתוחה לעברייני רשת לגנוב אותם.

הנה דוגמה - בעלי המכשיר מהדגם הישן של Apple, iphone 6 למשל, כבר אינם יכולים לעדכן למערכת ההפעלה העדכנית iOS 13. עבור המשתמשים באנדרואיד, המצב קיצוני עוד יותר, כשמרבית מכשירי האנדרואיד מפסיקים לקבל עדכונים כבר לאחר שנתיים או שלוש (חלקם אפילו לא עודכנו כבר לאחר שנה אחת בלבד).

הסיכונים האפשריים כוללים אסמסים זדוניים ואפילו הודעות וואטספ, וגם אפליקציות נגועות בנוזקה זדונית שהורדה במקור מחנות אפליקציות רשמית.

מכשירים חדשים למעשה מפחיתים את הסיכונים בכך שהם יוצאים עם מערכת הפעלה עדכנית ומספקים עדכוני אבטחה במשך שנה לפחות.

היום תוחלת החיים של המכשיר כבר אינה נקבעת לפי כמה זמן הוא יחזיק ויפעל אלא למשך כמה זמן החברה תספק עבורו עדכונים ותחזוקה.

אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מוסר: "חשוב להבין שאנחנו לא מעודדים החלפה של סמארטפונים מידי שנה, אבל הצרכנים כן צריכים להיות מודעים לנושא העדכונים של מערכות ההפעלה ב-iPhone ובמיוחד באנדרואיד. כמות החולשות והפרצות שמתגלות מידי חודש ב-iOS ובאנדרואיד עולה מידי שנה, ומספיק שהמכשיר שלנו לא יתעדכן מספר חודשים כדי לחשוף אותנו להתקפות שקל יחסית לממש באמצעות הודעות אסמס או וואטסאפ, אתרי אינטרנט עם קוד זדוני או אפליקציות זדוניות. אפשר ומומלץ גם לבדוק את היצרניות שאנחנו שוקלים לרכוש את הסמארטפונים שלהן, כדי לראות כיצד הן נהגו במהלך השנים האחרונות ולאורך כמה שנים הן סיפקו עדכוני אבטחה למכשירים שלהן".

מעונינים לקבל הצעת מחיר למכשיר חדש מבית 'נתיב'? חייגו אלינו: 072-3713477  | או כנסו לאתר הבית שלנו: נתיב - סמארטפון כשר ותהנו ממגוון רחב של מכשירים מתקדמים בעלי הגנה מיוחדת מפני מתקפות סייבר וכדו'.

מכשירי נתיב תומכים בעדכוני מערכת ועדכוני אבטחה.

ניתן למלא את הטופס הבא, ונציג יחזור אליכם עם כל הפרטים,

מתקפות סייבר עדכוני תוכנה תוכנת ריגול מערכת הפעלה אפליקציות זדוניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד