י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

התפתחות הרדיו: האזנה מכל מקום ובכל רגע

אם רק תביטו מעט לאחור ותחזרו לימים שבהם אתם הייתם ילדים, פתאום תבינו איזה מהפך משמעותי הרדיו עשה בשנים האחרונות

התפתחות הרדיו: האזנה מכל מקום ובכל רגע
מכשיר רדיו צילום: pixsabay

כיום תגידו לילד להדליק את הרדיו והוא ייגש למחשב, ייכנס לאפליקציה כזו או אחרת, יוודא שהרמקולים עובדים, ותוך כמה שניות ימלא את מבוקשכם - ידליק את הרדיו! בעידן הנוכחי פעולה זו נתפשת כשגרתית, אך אם רק תביטו מעט לאחור ותחזרו לימים שבהם אתם הייתם ילדים, פתאום תבינו איזה מהפך משמעותי הרדיו עשה בשנים האחרונות, וזאת כי בעבר כאשר ההורים שלכם היו מבקשים ממכם להדליק את הרדיו הייתם ניגשים ביראת קודש למכשיר הגדול והמרשים שעומד במרכז הסלון ומתחילים ללחוץ על כמה כפתורים.

חיבור מתבקש

אם נעצור ונבחן את הדברים, מהר מאוד נבין שהרדיו הוא הרבה ומעבר לכלי שמאפשר להנעים את זמננו, הרבה ומעבר לכלי ביטוי מוערך והוא הרבה ומעבר לאלמנט שמעביר ידיעות חשובות, אלא כיום הרדיו מהווה חיבור ישיר לעולם, מאפשר לכל אחד התאמה כמה שיותר אישית ואף מהווה כלי שיווק יעיל ביותר, כך שאם נתבקש להצביע על מאפיין עיקרי שאחראי לכל זאת, ללא ספק נציין שההיתכנות של רדיו באינטרנט יוצרת פלאים, וממש כפי שאחד ועוד אחד שווה הרבה יותר משתיים, כך גם במקרה זה. למעשה כיום, ניתן גם ברדיו אונליין, להאזין לתוכניות שונות, לקבל מידע חדשותי וליהנות מכל מה שהמדיום מציע למאזיניו.

הרולינג סטון

מכירים את הלהקה Sky Cries Mary? ובכן גם אם אינכם מעריצים נלהבים, עדיין מעניין לדעת שהם ביצעו את שידור החי הראשון שבוצע ברדיו דרך האינטרנט – ב1994, כאשר מיד לאחריהם הייתה זו להקת "רולינג סטון" ששידרה דרך הרדיו המקוון שידור המוני, ואת האירוע הזה פתח סולן הלהקה בדברים הבאים: "אני רוצה לומר ברוכים הבאים לכל מי שזחל הלילה לאינטרנט, ואני מקווה שהוא לא יקרוס".

שיווק מודרני

מהר מאוד הרדיו המקוון נהיה נחלת הכלל, כך שכיום ניתן לשבת ברכבת ודרך הנייד לבחור תחנת רדיו מועדפת, ולו בהתאם לשנה, לסגנון וליעד, כך שהרצון שלנו לקבל "כאן ועכשיו" לצד מוצר כמה שיותר מדויק בהחלט מקבל מענה מלא, ואם נחזור אל נושא השיווק, נמצא שרבים מהעסקים מנצלים זאת, ולו כי פתאום ניתן לשלב בין שיווק קולי לוויזואלי, משמע אפשרי להשיג הרבה יותר ולפעול בשני מישורים. בנוסף, ממש כפי שאנשים שולחים האחד לשני קישורים של סרטונים ותמונות, כך גם אנשים שולחים האחד לשני קישורים של תחנות אהובות, וממש כפי שניתן להתאים בין מאפייני קהל היעד למאפייני המוצר והפלטפורמה החברתית, כך גם במקרה זה אפשרי לשווק באופן הרבה יותר חכם, ולו בהתאם להעדפות מוסיקליות. מסקנה? ללא ספק תחום השיווק הנוכחי פועל בכמה חזיתות.

שנביט קדימה?

אם נביט קדימה, יהיה זה מרתק לבחון לאן עוד הרדיו יגיע. לשמוע כל מה שרוצים בכול רגע נתון כבר כעת ניתן, ועל כן יהיה מעניין לראות כיצד הבינה המלאכותית עשויה לשנות את התמונה ואף כיצד משקפי מציאות מדומה עשויים לחבר בין המסך לבין הרדיו המקוון. ופה בהחלט ניתן לומר שהרדיו שינה את חיינו. כמו כן, מאוד ייתכן שלא יעבור הרבה זמן ויתאפשר לשבת ברכבת, להקשיב לתחנה המועדפת ובו זמנית לראות את תוכנית האירוח אל מול העיניים - יש למה לחכות!

רדיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד