י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

המטפלים החרדיים הראשונים בפסיכודרמה יעשו היסטוריה

מה הייתם עושים, לו היו אומרים לכם שאתם היחידים במקצוע שלכם? שחוץ מכם – אין אף אחד בעולם שיודע לעשות את מה שאתם עושים? שמאות פציינטים מחכים רק שתפתחו את הדלת ותקבלו אותם במאור פנים?

המטפלים החרדיים הראשונים בפסיכודרמה יעשו היסטוריה
פסיכודרמה צילום: יח"צ

מה הייתם עושים, לו היו אומרים לכם שאתם היחידים במקצוע שלכם? שחוץ מכם – אין אף אחד בעולם שיודע לעשות את מה שאתם עושים? שמאות פציינטים מחכים רק שתפתחו את הדלת ותקבלו אותם במאור פנים?

זה נשמע כמו פתיח לספר בדיוני, אך המציאות הזו נרקמת כאן ועכשיו: כיתת מטפלים בעלי תואר ראשון, החלו כעת את מסלול הלימודים לתואר שני בפסיכודרמה במכללת מבחר. המיוחד בכיתה זו, שהיא הראשונה בכל תולדות המגזר החרדי! עד כה – לא היתה אף מסגרת חרדית ללימודי פסיכודרמה לגברים, מה שהותיר את עולם הטיפול בפסיכודרמה לגברים שני צעדים מאחורי כולם.

בשביל להבין עד כמה הבשורה הזו משמעותית עבור המגזר החרדי, שוחחנו עם ד. מאבחן מקצועי, העוסק בעבודתו באחד מהמכונים לטיפולים רגשיים המוכרים במרכז הארץ: "אחד הפתרונות המאד נפוצים היום, הינה שיטת הפסיכודרמה – לטיפול בקשיים רגשיים. לצערנו אין כמעט בנמצא כיום מטפלים בפסיכודרמה 'משלנו'.

בעזרת הפסיכודרמה, במקום לפתור בעיות המתעוררות בין אדם לבין עצמו, או בין אדם למשנהו, ע"י דיבור בלבד (כמו בטיפול פסיכולוגי, בו הדיבור זה הכלי לטיפול), מועלות הבעיות ע"י הצגתן בפועל. העבודה בדרך הדרמה מרחיבה את הביטוי האישי ממימד המילה אל מימד התנועה והחוויה, ההבעה והיצירה. בכך מאפשרת הפסיכודרמה העמקה ופריצת דרך במקומות שטרם נגעו בהם קודם לכן.

למי מיועד הטיפול בפסיכודרמה?

"הפסיכודרמה מביאה לשיפור ניכר בביטחון העצמי ובהרגשת הערך האישי, לשיפור בהגדרת הזהות האישית והמקצועית, לחיזוק יכולת ההתמודדות עם בעיות וקשיים אישיים כגון בעיות בזוגיות, בעיות ביחסי הורים-ילדים, עם משברי הגיל ובגידת הגיל, עם שכול ואבדן ועם פרידות וויתורים הכרחיים."

"באמצעות הפסיכודרמה ניתן לטפל במצבים כגון: התמודדות עם אובדן, שכול ומחלה, נוער ובוגרים במצבי לחץ, מצוקה ומחלה, הפרעות אכילה, הפרעות התנהגות, נפגעי נפש, ילדים ובוגרים במצבי חולי כרוניים, ילדים בסיכון ועוד..."

"מטופל חרדי חייב מטפל חרדי"

"מגיעים אלינו ילדים עם קשיים רגשיים קטנים כגדולים, ואנחנו רוצים לתת להם את הטיפול הטוב ביותר, אך מטפל שמגיע מרקע שונה, לא יוכל לרדת לנפש הילד ממש, כי הוא לא מבין אותו מספיק, הוא לא חש את הרגישויות השונות ואת הדקויות שבין השורות."

"אתן לכם דוגמא: הגיע אלינו נער שסבל מכפייתיות רבה, שהתבטאה בעיקר בקיום מצוות. הוא נטל את ידיו עשרות פעמים ביום, חזר על הברכות בכל פעם שרק נדמה לו שלא אמר את המילים כראוי, ועוד... רק מטפל שומר תורה ומצוות, יבין את הניואנסים ואת הדקויות, ויוכל להוביל את הטיפול בהצלחה, תוך שימת לב לפרטי ההלכה."

פסיכודרמה לנשים – דרמה לגברים

לצערנו כיום, המצב שונה בתכלית בין עולם הפסיכודרמה לנשים במגזר החרדי, לזה המקביל- אצל הגברים. בשנים האחרונות יצאו עשרות מטפלות מקצועיות, בעלות תואר שני בפסיכודרמה - לעולם התעסוקה, והביקוש אליהן רק עולה וגובר. לעומת זאת בצד הגברי – ישנו ביקוש אדיר, אך אין מענה והיצע של מטפלים חרדיים.

הנהלת מכללת מבחר זיהתה את המצוקה ואת הצורך הגדול, והינה המכללה החרדית הראשונה והיחידה, המאפשרת לגברים חרדיים - מטפלים בעלי תואר ראשון – להתקדם ולהמשיך לתואר שני בפסיכודרמה, בלי להתפשר על העקרונות בדרך...

יתרונותיו הנוספים של המקצוע, מעמידים אותו בראש רשימת המועדפים של המטפלים החפצים בקידום עצמי ובפרנסה נוחה ומשתלמת יותר. שלא כמו בעולמות מקצועיים אחרים, בהם קידום תלוי בתוספת שעות ולחץ נוסף, במקצוע הזה המטפלים יכולים ליהנות מפחות שעות עבודה ומשכר גבוה יותר!

המחזור הראשון לפסיכודרמה החל בסמסטר הנוכחי, בימים אלו נפתחה ההרשמה למחזור השני, הצטרף למטפלים שבחרו בעתיד כלכלי בטוח יותר, יחד עם שליחות חשובה עבור המגזר החרדי כולו.

לפרטים התקשרו: 03-5785030 או הכנסו>>>

פסיכודרמה טיפול לימודים מכללת מבחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד