ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אם אין מנה חמה, תאכלו מניה חמה

איך חדר מואבי לצמרת משרד האוצר? • מתי מתכוונים האמריקנים לשלוף את החומר המפליל של ה-F.B.I נגד ש"ס? • וגם: למה צדק שניאור כשהכריז שהנה משיח בא? • טורו היומי של יצחק נחשוני

אם אין מנה חמה, תאכלו מניה חמה



'מחוסרי היכולת' שבתוכנו, שאין להם כסף לנסיעה שתקרב אותם ל'בורסה', ועיתוני היום אינם בסל מצרכי היסוד שלהם, לא אמורים לדעת שהיום, מוזמנים כל אזרחי המדינה העשירה שלנו להצטרף לחגיגות הגדולות בלילינבלום. "הבורסה חוגגת" – מבשר לנו 'ידיעות אחרונות' בכותרת ענק כחול לבן, ממש בצבע מאות הארגזים שבהם הוציאו חוקרי ה F.B.Iאת החומר המפליל בפרשת 'דיל' כפי שזה נראה בתמונות.

גם 'מעריב' הופיע היום עם אותה כותרת; 'הבורסה חוגגת', וכדי להעצים עוד יותר את הבטחון שאכן מדובר ב'בורסה' ולא עוד ב'מורסה' הכלכלית שבני המעמד הבינוני ומטה סובלים ממנה, הופיע לצד הכותרת גם חץ ענק ירוק ומלא בתקוות ופרשנות מקצועית תחת הכותרת: 'משחררים חגורות'. זה מה שנקרא 'אחריות כלכלית'.

"המשק מגלה סימני התאוששות' מוסיף 'מעריב' ומתחרהו כבר רואה את "האור בקצה המיתון". העיתון 'כלכליסט' מסתפק במילה אחת רבת משמעות פיננסית: "למעלה" עם סימן קריאה הגדול מהפונט שבה הודפסה הכותרת.

מלכת צרפת, ארץ הבגטים, טבעה את פתגם: "אם אין לחם תאכלו עוגות". אצלנו שיכללו היום את האימרה ומעתה אמור: "אם אין מנה חמה איכלו מניה חמה".

מי שמקלקל את החגיגות הגדולות של היציאה מהמיתון וחזרתם של מאות אלפי המובטלים בישראל למעגל העבודה הם כמובן שוב ה'חרדים'. לא בגלל שמדובר בימי החורבן שאין מקום לחגוג בהם, ובודאי לא בחגיגות מדומות שאין כל חשש שמא יקדימו אחר, אלא בעצם האיום של כל אחד מאיתנו על קיומה של המדינה.

בכותרת ענק בנוסח זה, יצא אתמול, יום לפני ה'חגיגות' , עיתון כלכלי מוביל בישראל, ולא במדור 'היום לפני' שציטט מתוך עיתון גרמני ישן. הדברים יוחסו לפרופ' עומר מואב המשמש בתפקיד ממלכתי במדינת היהודים - ראש הפורום הכלכלי המייעץ לשר האוצר.

הנה הנוסח המדויק של הכותרת הראשית שהיתה מרוחה אתמול על פני ארבע שורות בעיתון 'כלכליסט': "החרדים יביאו על עצמם כליה ואולי יהרגו אותנו בדרך".

כדאי לקרוא יותר מפעם אחד כדי להיות בטוח שהבנתם מנין יכל לשאוב את הבל פיו המצחין.
האמת, עוד לפני שאנחנו קלטנו את חומרת הדברים מצאנו בעצם פרסומם בעמודו הראשון של העיתון 'כלכליסט' גם צד חיובי. עברו רק מספר ימים מאז כבש נגיד בנק ישראל סטנלי פישר את ה'מלכה' בבית, ובכנס המנהלים המכובד ביותר של הציבור החרדים העז לקרוא להם לוותר על הקצבאות ולצאת לעבודה המצפה רק להם, כידוע, מכל עבר, וכבר הם הפכו לסוכני המכירות החזקים בשטח של אחד מעתוני הכלכלה המובילים בישראל.

בכותרת ה'שטירמרית' הודיעו עורכי העיתון 'כלכליסט' לקוראיהם שהחרדים מוכרים הכי טוב, יותר מראש הממשלה למרות שהיה פעם סוכן מכירות של מטבחים, יותר משר האוצר קצוץ הכנפים, יותר ממזכ"ל ההסתדרות עיני, מתקציב הבטחון, מוועדי עובדים, מהשכר לאוניברסיטאות. יותר מכ-ו-ל-ם. איך אנחנו יודעים? כי כל הנושאים האלה הם שמרכיבים את הראיון עם פרופ' מואב. החרדים נבלעים בו ואך בקושי מצאנו אותם. אם למרות זאת הם, ולא כל האחרים עלו לכותרת הראשית בעמוד הראשון, סימן שהחרדים הם הטובים ביותר במכירות. מעתה לא רק להם, גם לכל האחרים שנוצחו יש...'תעודת עניות'.

בעבר הלא רחוק כבר תקף ראש הפורום הכלכלי של שר האוצר את הציבור החרדי. אז הובטח כי ייקרא לסדר. אם הדברים הבוטים והגזעניים שאין להם אח ורע שאמר הפעם על ה"חרדים שמביאים עליהם כליה" ויותר חמור ש "אולי יהרגו גם אותנו בדרך" נחשבים לעשית 'סדר' באוצר, אזי ניתן להבין את חוסר הסדר הכלכלי המשווע שכל אחד מאיתנו מכיר.

העיתון החרדי היחיד שמגיב היום לדבריו של מואב הוא 'המבשר'. לפטרונים הפוליטיים של 'המודיע' ו'יתד נאמן' נשארו, ככל הנראה, ספיחי תקציב שלא נסגר עדין עם האוצר, והם חשובים כנראה יותר ממחאה נגד מסע הצלב המכוער של אחד מבכירי המשרד נגד הציבור החרדי.
גם 'המבשר' עושה את זה כלאחר יד, ובלא שהעיתון שבו נאמרו הדברים אפילו היה מונח לפניו. התאריך של אתמול, יום ראשון, מופיע בסמוך לכותרת, כך שלא ניתן לטעות בו. אז איך זה שבידיעה של ה'מבשר' מצויין יותר מפעם אחת שרבנים , עסקנים ואישי ציבור הביעו זעזוע מההתבטאויות השערוריתיות של פרופ' עומר מואב, כבר בסוף השבוע, בעוד שהוא אמר אותם רק אתמול? האם נשמע קול 'המבשר' והנבואה שבה אלינו, או שמא ידעו במערכת העיתון מראש את שמואב הולך לפלוט?

לא רציני!

"ראש המטה של שר האוצר, דוד שרן אומר כי בלשכת השר נדהמו מהדברים וכי השר דר' יובל שטייניץ, שוחח כבר עם עומר מואב ודרש ממנו בשיחה הבהרות לגבי הנאמר , כאשר הוא מבהיר לו שלא יבליג יותר נוכח התבטאויות מהסוג הזה. הדברים שנאמרו הינם מזעזעים ומיותר לציין ששר האוצר מסתייג בחריפות מדברי היועץ" – נאמר בתגובת משרד האוצר המתפרסמת ב'המבשר'.

לאיזה הבהרות מצפה של האוצר? – שמואב יתייצב לפניו ויסביר שכשאמר שהחרדים יביאו על עצמם כליה התכוון לסחר ב'כליות' הנחקר על ידי ה F.B.I?

חייבים לתבוע את הרחקת מואב למרחק של עשרה דורות ממשרד האוצר!



ה'תוכנית הסורית' או החאלבית?

אין מה לומר - הממשלה שלנו עומדת כמעט בכל הבטחותיה. אמרו שתהיה כאן צמיחה בתיירות, הנה זה קורה.

לא פחות מארבעה שליחי ממשל האמריקאי ובראשם שר ההגנה גייטס, מיטשל ופמליות מורחבות החליטו להגיע ברכבת אוירית ל'חופשת קיץ' בישראל. הם יבלו יחד עם ראשי ממשלת ישראל את הימים הקרובים ב'סדנאות לחץ' מיוחדות שיעסקו בנושא ירושלים, יהודה שומרון, עזה וסוריה.
כיף קייצי אמיתי.

אפילו יהודי ארה"ב, אלה שהפרוטה עוד נותרה בכיסם, אינם מגיעים לישראל בחופשת הקיץ אלא מעדיפים את 'הרי הקאצקעל'ס' הקרירים. אבל נציגיו של הנשיא אובמה, עושים לנו כבוד, ובמחווה מיוחדת יפשירו את הקרירות שהממשל מפגין כלפינו, בחום הישראלי. את ההרים הם ישאירו כנושאים לדיון – הר הבית, הרי השומרון וגם הר החרמון מצטרף לרשימה.

לקראת הגעתם הכין הבג"צ הישראלי, הפתעה נעימה לראשי המשלחות האמריקניות העולה בקנה אחד עם מדיניותם החדשה, והיא כמעט לא הגיעה לידיעת הצבור בישראל. המקומון הירושלמי 'כל העיר' מגלה, כי דוקא בימי האבל על חורבן הבית החליט בית המשפט העליון לדחות את העתירות שהגיש הועד למניעת הרס העתיקות היהודיות על הר הבית ולא למנוע את גלישת בית הקברות המוסלמי אל השטח הסמוך לחומה המזרחית של הר הבית.

ה'תיירים' האמריקנים, שנשיאם כל כך דואג לשליטת הפלשתינים בירושלים העתיקה, יהיו הראשונים להיווכח ששועלים לא רק הילכו בו אלא אפילו יושכבו בו. כך זה כשבג"צ ישראלי מחליט להחליף את ה'קינות' על הנעשה במקום המקדש בקיני מחבלים ובכיני מתים.

בעתירה נטען שבשנים האחרונות קוברים הערבים את מתיהם בדרך העופל ועשרות תאי קבורה נרכשו במקום על ידי משפחות מוסלמיות. "גם לפי תוכנית המתאר החלות על האזור, נועד שטח העיר העתיקה לשיקום ולשימור ומתחם דרך העופל הוא שטח ציבורי פתוח אשר בניית קברים אינה נמנית עם השימושים המותרים בו" – נטען בעתירה.

אבי פוגל מדווח בכתבתו ב'כל העיר': "המדינה טענה שיש לדחות את העתירה, היות ומדובר, לטענתה, באיזור רגיש ומשום כך אין בכוונתה לפנות קברים קיימים או למנוע קיום הלוויות. נוסף על כך נכתב על ידי המדינה שהמשטרה התנגדה למנוע הלוויות ולפנות מתים מקבריהם מחשש להפרות סדר קשות."

בעקבות עמדה זו החליטו שלושת שופטי בג"צ אסתר חיות, אשר גרוניס ואדמונד לוי (שוב הוא?)לדחות את העתירה. "הדעת נותנת שבאיזור הר הבית על הגורמים המוסמכים להתנהל בתבונה ובזהירות" – כותבים השופטים, בלא תבונה ובלא זהירות.

המשמעות מרחיקת הלכת , אם תרצו, אבל ממחישה את שעלול להתפתח היא שהפלשתינים יוכלו להעביר עתה את קברו של ערפאת באישון לילה לבית הקברות שעל הר הבית, כפי שכבר רצו לעשות מזמן ואיש לא יוכל להניא אותם מכך.

אולי הנשיא אובמה גם יגיע להלוויה ב"זיבול-שני"...

שר ההגנה גייטס, המגיע ל'חופשת קיץ' זוכה מאיתנו למחווה מיוחדת. ירושלים, הקפאת ההתנחלויות, חידוש השיחות עם הפלשתינים, המאחזים, ושאר הנושאים שחולקו לטיפולם של ה'שליחים' האמריקנים השונים המציפים אותנו , קטנים עליו. ועל פי הידיעות בכל עיתוני היום הוא מגיע בעיקר כדי לזרז את ה'ערוץ העשירי'. לא, לא ערוץ 10 אלא הערוץ העשירי מהרשימה הארוכה של לחצים שצריך להפעיל על ישראל- הערוץ הסורי. לפתע הוצבה במרכז הדרישה שישראל תכנס למו"מ מיידי עם סוריה והיא כבר הובילה להכרה חלקית של ממשל אובמה במדינת הרשע הזו ובאסאד, בן בריתו של אחמניג'אד, העומד בראשה.

כדי להקל על גייטס ,ושותפיו לביקור בישראל, את עבודת הערכה מה ידרוש אסאד תמורת ה'שלום', אנו מתכבדים להגיש לו בזה נייר עבודה רשמי של ארגון אונסקו, שיכול לתת לו מושגים. אנו מצטערים שה'תשורה' אינה ממוסגרת ועטופה בצלופן.

'שער שלושת הקשתות' שבתל דן נחשב לשער העתיק ביותר בעולם שנשמר בשלמותו. גם לפי הערכות של מדענים שבדרך כלל מדברים על שנות כפירה, כאן הם הימרו על ה המספר העגול - 3700 שנה ואישרו להגיע להסכמה יהודית כללית .

לפני מספר שבועות עמד ארגון אונסקו להכריז על השער כעל אתר מורשת העתיק מסוגו בעולם. סוריה, דרך הנציגים הערביים בארגון התנגדו. למה? לא היתה להם ברירה אלא להודות שאין ויכוח שהשער עצמו נמצא בשטח ישראל אבל, טענו,ש ...30 מטר לידו, הוא שטח בבעלות סורית שנכבש במלחמת ששת הימים. ההכרה בשער סוכלה. אם תאבונה של סוריה, שגייטס ומיטשל באו לכאן ללחוץ אותנו להיכנס עמה לשיחות שלום מתחיל ב'תל דן', הרי שאת 'כינר' ורצועת חוף הכנרת הנהדרת שלמרגלות הגולן, כדאי שנעביר כבר עכשיו כמתנה לאמריקאים. הם יעריכו אותנו על כך.
ומה מביאים עמם האמריקאים לנו 'כמתנה'? – את חקירת ה F.B.I בנושא הלבנת ההון הקשורה בקהילת הסורית –חלאבית.

כדאי שתרשמו לפניכם - אם שס תלך בתלם והיא תתמוך במדיניות שארה"ב כופה ותמשיך לכפות על ישראל לא ישלף דבר נגדה. אבל אם תתיישר לימין, תדאג ארה"ב ל'הפיל' אותה ותחסוך מנתניהו את ביצוע הצעד הלא נעים הזה.

ואולי כשאמריקה מדברת על ה'תכנית הסורית' היא בכלל מתכוונת לתוכנית 'הסורית-חאלבית' שלה נגד שס?



קול אחד שפוי בתקשורת

ידענו שההתפכחות תגיע.

אחרי ההוקעה התקשורתית, ההלקאה העצמית, אחרי שהאמא שבה לילדיה, הילד התחיל ב'חיים' חדשים בבית שטוף השמש שמיקומו נאסר לפרסום, וברחוב בר אילן רק האיש ברמזור נותר אפל ושחור, לא יכולה השפיות להתאפק עוד והיא מתפרצת אל תוך כל החללים.

גדעון לוי הקיצוני שבשמאלני 'הארץ', היה פעם מה'בלייזרים' של שמעון פרס, יחד עם רמון, ביילין ואברום בורג. הם נפוצו איש לדרכו בלא מוצא , והוא הפך עצמו למייצגם של הפלשתינים 'הנרדפים' בתקשורת ה'עברית'.

במאמר שהוא מפרסם בעיתונו 'הארץ' תחת הכותרת 'רעב בירושלים', הוא קורא להיות קשובים לזעם העולה משכונת מאה שערים במקום להסתער עליהם בסוסי משטרה.

התעלות נדירה במחוזותינו.

אחרי זכרונות ילדות שלוי מנצל את ההזדמנות להתרפק עליהם, על שכניו החרדים מתל אביב, משפחת לבל, שהוא מתגעגע לשירי השבת שלהם - "בני ויוסי לבשו חליפות שחורות בקיץ, כשאנחנו התרוצצנו בגופיות רשת, הם דיברו אחרת והתנהגו אחרת ובכל זאת היינו חברים וכבדנו האחד את השני" – הוא לוחץ בדיוק במקום הכואב.

לפניכם קטעים מהמאמר, קול אחד שפוי, הפעם ללא הערות ביניים, ללא נגיעות אישיות:
"ה'אם המרעיבה' פרצה לחיינו באחת, בכותרות ראשיות מרעישות ובתמונות שערורייתיות של הילד המוזלמן, ומיד החל הדיבור על 'הם'. מקרה טראגי, אינדיווידואלי, שמרבית פרטיו עלומים גם אחרי רבבות המלים שנכתבו עליו, שזהות הנושאים באחריות לו גם היא מעורפלת – היכן היה בית החולים והיכן הסתתרו שירותי הרווחה? – הפך לכתב אישום קיבוצי נגד כל החרדים."
"העובדה שיש בעדה הזאת מידה מרשימה של סולידריות ומעורבות חברתית, שהיתה צריכה לעורר קנאה ברחוב החילוני השאנן והאדיש, רק הוסיפה לענישה הקולקטיבית שלהם גם ללא צעדיו המטופשים של ראש עירית ירושלים ניר ברקת"...

"כבר מזמן מדינת ישראל נגד חרדים. הם שונים, הם אחרים ולכן אין להם מקום בקרבנו. קומץ רוכלי תפילין חביבים מרמת אביב, חלקם תמהונים, "משיח בא, משיח בא", זועק אחד מהם, שניאור קוראים לו כשהוא רכוב על אופניו בשכונה, הפכו מיד לסכנה קיומית, ו'ועד פעולה' נחוש נלחם בה. קצבאות הילדים, ענין סוציאלי מאין כמותו, נהפכו בתקשורת ל'מכשיר סחיטה', הם מוצצי העטינים ולעזאזל האמת המרה על עוניים ודלותם".

"הבה ונודה על האמת; מעל לכל, אי שרותם בצבא עומד לחרדים לרועץ. זהו מבחן הקבלה לחברה הישראלית ובו הם לא עומדים. אם השתתפת בהתקפה האכזרית על עזה, אתה משלנו, אבל אם הסתופפת באהלה של תורה, אתה מצרינו. אם עמדת שלוש שנים במחסומים ומנעת מזקנים לעבור, אתה פטריוט. אם למדת תורה באותו זמן אתה פרזיט. העובדה שהיו אלה החילוניים, ובראשם בן גוריון, שאיפשרו לחרדים לא לשרת, לא פוטרת אותם בעינינו מתואר הגנאי החמור ביותר בחברה הישראלית – "משתמטים". המושמטים החרדים, כמו מושמטי השירות מטעמי בריאות, מצפון או אי התאמה, הם 'משתמטים' - כלבי האשפתות של החברה המיליטריסטית שהקמנו לנו".

"החרדים גם נראים אחרת, מעשה שטן, בדיוק כמו אבות אבותינו בגולה, והם אף מדברים בשפתם ובהגייתם, רחמנא ליצלן. בתים ישנים אנחנו רוצים לשמר, אבל לא שפה ומנהגים ישנים. הנה לכם עוד טיעון מנצח לצאת נגדם. אנחנו הרי היהודים החדשים, הישראלים המעודכנים, בעלי השמות המעוברתים למופת: פלד, פרס (מה יש לו נגדו? סליחה הבטחתי בלי הערות ביניים אבל לא יכולתי להתאפק.) נשר, שחק וסער, והם נותרו עם לייבלה וציפה-ביילה שלהם. את מראת העבר הזו אנחנו מעדיפים לנתץ. זאת שלילת הגולה במהדורת 2009. כולנו רוצים מדינה יהודית, בטח יהודית, רק שלא תהיה כמו העיירה היהודית".

"לגלי הזעם שעולים לאחרונה ממאה שערים צריך גם להיות קשובים. מותר גם לפתוח להם שער, לנסות ולהבין מה עורר כל כך את זעמם במקום רק לדרוס אותם בסוסי משטרה. בני ויוסי לבל כבר לא ישובו לגור ברחוב שטנר בתל אביב, אבל את השנאה והתיעוב כלפיהם צריך היה לנצור מזמן. אולי נלמד מאמריקה, נשואת הערצתנו ששחור הוא (גם)יפה".

שניאור לא תמהוני, הוא צודק "משיח בא" "משיח בא"!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד