ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
התגובות בעולם הערבי

אבו מאזן ליועציו: "מוכן למות למען עמי"

בעולם הערבי כצפוי לא מקבלים את 'תכנית המאה' ואף מגנים אותה. רבבות יצאו לרחובות בעזה ובישראל, הפגנות אלה צפויות להתגבר כבר החל מהערב ומחר | דובר חמאס: "הכרזת טראמפ היא נכבה חדשה. כל העם הפלסטיני בסכנה"" | בכיר בג'יאהד: "יינקטו צעדים נוספים אם יהיו התפתחויות נוספות בשטח".

אבו מאזן ליועציו: "מוכן למות למען עמי"
מחאות הפלסטינים נגד תכנית המאה צילום: באדיבות המצלם

הערבים ממהרים להגיב לתכנית המאה ומאיימים באינתיפאדה חדשה.

דובר חמאס, פוזי ברהום אמר עם הצגת התכנית כי "ההכרזה על תוכנית השלום של טראמפ היא "נכבה חדשה" עבור העם הפלסטיני. כעת כל העם הפלסטיני בסכנה".

בכיר הג'יהאד האיסלאמי, חאלד אלבטש, נשאל בערוץ אלמיאדין על אפשרות של הסלמה עם ישראל בעקבות הכרזת "עסקת המאה" הערב וענה: בשלב הראשון ירדו עשרות ומאות אלפים לרחובות כדי שכל פלסטיני יביע את התנגדותו לניסיונות חיסול הבעיה הפלסטינית--זה יהיה השלב הראשון, שבעקבותיו יינקטו צעדים נוספים אם יהיו התפתחויות נוספות בשטח.

בכיר חמאס בגדה, נאסר אל-דין אל-שאער, שהיה סגנו של איסמעיל הנייה בממשלת חמאס ב-2006, אמר לערוץ france 24 כי אכן ישתתף בפגישה שעתיד לכנס הערב יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעניין "עיסקת המאה", אך הבהיר כי יעשה זאת מטעם תפקידו כשר לשעבר.

בתוך כך, בירדן תוגברו כוחות בסביבת השגרירות האמריקאית, כהכנה להפגנות שצפויות להתרחש במהלך ההכרזה על עסקת המאה.

היום התקיים יום זעם בשטחים, לקראת פרסום תוכנית טראמפ, עד כה התקיימו הפגנות בחאן יונס שבדרום הרצועה ובמחנה הפליטים א-שאטי בהשתתפות עשרות בני אדם שכללו שריפת צמיגים. כמו כן, כמה עשרות הפגינו במחנה הפליטים אל-ערוב בין חברון לבית לחם. מקורות פלסטיניים מדווחים כי בשעה זו מתקיימות הפגנות בכמה מוקדים בגדה בשכם, בקלקיליה בטולכרם, ובכניסה לרמאללה - עשרות פלסטינים מיידים אבנים לעבר כוחות הביטחון. כך דווח בערוץ הטלגרם של 'כאן 11'.

בישראל ערוכים להמשך ההפגנות ברחוב הערבי, שיתגברו הערב, לאחר ההכרזה. צפויות להתקיים הפגנות בעזה בכל אחד מהמחוזות ובגדה עם פרסום התוכנית. עיקר ההפגנות בבית לחם צפויות להתקיים מחר (רביעי).

מקורות פלסטיניים מדווחים כי אבו מאזן אמר ליועציו "מעולם לא דחפתי את עמי למות, אבל אני מוכן למות למען עמי" לפני הפגישה שתערך בקרוב ובה יעקבו אחרי פרסום עסקת המאה.

אבו מאזן תכנית המאה יום זעם העולם הערבי ארגון חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד