ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"מגיע לפלשתינים חיים טובים"

טראמפ בנאומו ההיסטורי: "ישראל היא אור לגויים"

נשיא המעצמה החזקה בתבל המשיך הערב לעטוף את ישראל באהבה והעניק לה על מגש של כסף את 'תכנית המאה'. בנאומו שיבח רבות את ישראל וגם עקץ על הדרך את התארכות הבחירות בישראל למעלה משנה, "נפגשתי עם ראש הממשלה נתניהו ועם מי שמנסה להפוך לראש הממשלה, בני גנץ, שמתמודד כעת במערכת הבחירות הארוכה בהיסטוריה"

טראמפ בנאומו ההיסטורי: "ישראל היא אור לגויים"
צופים בישראל בהצהרת טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, עשה היום היסטוריה, עם הצגת תכנית המאה לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בבית הלבן. 'בחדרי חרדים' עם עיקרי דבריו של הנשיא.

הנשיא פתח ואמר, "היום ישראל לוקחת צעד ענק לקראת השלום, אנשים בכל המזרח התיכון מוכנים לתקווה, וממשלות מכירות בכח שטרור וקיצוניות איסלאמית הופכות לאויבים משותפים לכולם. אתמול נפגשתי עם ראש הממשלה נתניהו ועם מי שמנסה להפוך לראש הממשלה, בני גנץ, שמתמודד כעת במערכת הבחירות הארוכה בהיסטוריה, ושניהם אמרו כי הם מעוניינים בקידום השלום".

הוא הזכיר לנוכחים, "בביקורי הראשון כנשיא ביקרתי בישראל. נדהמתי ממה המדינה הקטנה הזאת השיגה אל מול כל האיומים כנגדה, שלמרות כולם היא נהפכה למעצמה חזקה. היא אור לעמים, והיסטוריית עמנו משולבת יחד. ישראל היא אור לגויים, וארץ ישראל היא ההבטחה האלוהית לעם ישראל".

לדבריו, "כל נשיא אמריקני קודם ניסה להגיע לפתרון עבור הסכסוך הישראלי פלסטיני, ונכשל. אבל אני לא נבחרתי כדי לטפל בדברים קטנים אמר, התכנית הזו היא שינוי כיוון. החזון לשלום שונה לחלוטין מהצעות קודמות, והיא המפורטת ביותר עד כה. כפי שאני יודע בעיות מסובכות דורשות פתרונות מאד מפורטים. העסקה מורכבת מ-80 עמודים. החזון שלי מציג פתרונות שיעשו טוב עם שני הצדדים שתי מדינות לשתי עמים".

"מגיע לפלשתינים חיים טובים", הבהיר הנשיא האמריקני והוסיף, "זה וין וין, פתרון שמבוסס על חזון שתי המדינות. נתניהו הסכים שזה יהיה הבסיס למו"מ ישיר עם הפלשתינים, יש לתכנית הזאת את תמיכת 2 המפלגות, וזה מראה שישראל רוצה שלום ורוצה זאת עכשיו".

"ירושלים תהיה הבירה המאוחדת, וזה חשוב מאוד, של ישראל. ארה"ב תכיר בריבונות הישראלית על השטח שיישאר שלכם, והמעבר לשתי מדינות לא תשפיע על ביטחון ישראל כלל. לא נאפשר חזרה לימי מתקפות הטרור ופיצוצים במועדונים ואוטובוסים. זה לא יקרה. השלום דורש פשרות, אבל לא נתפשר על הביטחון של ישראל. זו הזדמנות היסטורית שאולי לא תחזור", הבהיר.

טראמפ אמר עוד על הפלסטינים כי "זו הזדמנות שלהם להגיע למדינה פלסטינית משלהם ואחרי 70 שנה ללא פתרונות, יש מצב שזו תהיה ההזדמנות האחרונה שלהם. הם רוצים לברוח מהעבר הטרגי שלהם, אבל צריך להתקדם מהעבר. המפה הזו תכפיל את השטח של הפלסטינים, ובירתם תהיה מזרח ירושלים כשארה"ב תפתח שמה שגרירות. אף פלסטיני או ישראלי לא יעקר מביתו. יהיה סטטוס קוו בהר הבית, וכל הפלשתינים שירצו יוכלו להתפלל במסגד אל אקצה".

הוא חשף בנאומו, "שלחתי היום מכתב לאבו מאזן ואמרתי לו שבארבע השנים הקרובות לא יורחבו ההתנחלויות. במהלך הזמן הזה הפלסטינים יוכלו לעיין בתכנית, לגבש הבנות עם ישראל, ולעמוד ביעדים שמאפשרים להם להגיע למדינה משלהם. אני מבהיר לאבו מאזן: אם תעמדו בקריטריונים בתום התקופה הזו, תקבלו מדינה. אם הם יבחרו בנתיב לשלום, נעזור להם בכל שלב בדרך".

"אני יכול להבטיח לכם, זה יעבוד. התגובה שלכם תראה כמה אתם רוצים מדינה. המזרח התיכון משתנה במהירות. אף פעם לא מאוחר מדי לפעול לעתיד טוב יותר. ארה"ב מעוניינת לעשות זאת, ואני מתקשה להאמין כמה מנהיגים יש בעולם שרוצים לראות את זה קורה, זה הזמן של העולם המוסלמי לקבל את הטעות של 1948, כשהם בחרו לתקוף את ישראל במקום לקבל את ישראל. זה הזמן", כך טראמפ בנאומו.

אחריו נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשהנשיא טראמפ לצידו. בדבריו הודה נתניהו לנשיא האמריקני על החברות האמיצה והתמיכה הבלתי מסויגת בישראל. 

דונלד טראמפ תכנית המאה הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד